Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата

Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата

Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата
Музейко
Химията е любимата наука на децата. Наблюдението е на екипа на детския научен център "Музейко", който в навечерието на своя втори рожден ден е посетен от над 200 хил. души.
Над 20 хил. ученици от цяла България са взели участие в неговите училищни програми заедно със своите преподаватели. Над 15% от всички български училища са били в "Музейко" поне веднъж, посочват от центъра.
Науки в конкуренция
"В "Музейко" децата учат, докато играят. Това не е нова концепция, но чрез "Музейко" успяхме да я представим у нас изключително задълбочено и в сериозен мащаб", казва Весела Герчева, ръководител "Образование" в детския център. На едно място децата могат да се запознаят с всички основни науки и буквално да влязат в тях благодарение на близо 150 научни игри и изложби. "Невероятно е как този интерактивен метод на работа с децата, т.е. метод не само на обяснението, но и на физическото и интелектуално взаимодействие, позволява на техните родители и преподаватели да видят по нов начин способностите им. Защото способностите на децата са безкрайни, нашата задача е просто да ги отключим", допълва тя.
И все пак, коя наука впечатлява децата най-много? В началото това безспорно бяха науките, свързани с изследванията за космоса. На цял етаж в "Музейко" децата могат да разберат как се прави космическа храна, как работят сателитите, да се почувстват като истински космонавти и да премерят теглото си на Марс. Тук се намира и Планетариумът - единствен по рода си в София, посетен за 2 години от над 30 хил. души. Програмите му са специално разработени от млади физици и астрофизици, сред които преподаватели в Софийския университет.
Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата
Музейко
През изминалата година обаче Космосът отстъпи пред химията по интерес и внимание от страна на малките и по-големи посетители на детския научен център. Според директора му Бистра Кирова това се обяснява със създаването заедно с DaVinci Learning на научната лаборатория за експерименти.
Деца и учители обичат "Музейко"
Как "Музейко" знае всичко това? Посетители от над 100 населени места в България са били в центъра през изминалата година. Над 15% от всички училища в България с паралелки между 1 и 4 клас са отишли там поне веднъж на организирано посещение. Училищното посещение продължава 2 часа под формата на научно-игрови мисии на 3-те етажа. Учителите се въодушевени и казват, че "никога не са виждали децата по този начин" и че "взимат оттук много идеи за работа с децата в клас и бързо ги превръщат в интеракивна методика на преподаване".
Учителите оценяват най-много това, че децата проявяват интерес към сравнително сложни научни области благодарение на игрите, смятат от образователния екип в детския научен център, който се състои от 30 млади специалисти с научно и педагогическо образование.
Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата
Музейко
Изминалата година бе и първата, в която "Музейко" тръгна на път със своята голяма изложба "Великите научни открития". Изложбата пристигна първо в Разград и все още може да бъде разгледана. За първите два месеца тя бе посетена от над 3000 души. Градът е първата спирка на изложбата, защото се намира в центъра на Североизточна България: регионът, от който най-малко деца, родители и учители могат да си позволят посещение в детския научен център.
А Хасково гостува на "Музейко" чрез своето Тракийското херпатоложко дружество, което показа на над 30 хил. посетители най-голямата херпатологична сбирка в Източна Европа - изложба с влечуги, която не може да бъде видяна в нито една частна или золоогическа колекция наоколо.
Тема с продължение
Освен постоянните и временни изложби на площ от 2000 кв.м музеят предлага и занимания в своя учебен корпус. Там са химическата лаборатория, ателието по керамика, кухнята за деца, както и детската читалня. В читалнята постоянно се представят книги за деца от български издателства и се организират четения. Заниманията с наука се задълбочават и често покачват своето ниво, така че да отговорят на интересите и на малко по-големи деца или малчугани с подчертан интерес към научното знание.
"Музейко" е разработил и провежда над 200 формата научни ателиета, работилници, научни демонстрации и ваканционни образователни модули. Те са и поводът посетителите му да се връщат отново, прекарвайки между 2 и 5 астрономически часа, сочи статистиката за първите 2 години.
"Музейко" вкъщи
За своя втори рожден ден центърът лансира My Muzeiko: уеб портал, чрез който посетителите на детския научен център удължават своето преживяване и извън него. С платформата посетителите могат да персонализират изживяното и наученото в музея.
Двегодишният "Музейко" твърди, че химията е любимата наука на децата
Музейко
My Muzeiko дава достъп до повече научнопопулярна информация в научните области, към които самите посетители проявяват интерес по време на образователното си преживяване в "Музейко". Чрез новия уеб портал всеки малък и голям изследовател разширява познанията си по темите, които го вълнуват.
Ценни партньорства
Детският научен център си партнира с български и чуждестранни научни институции, с български учени, помогнали в създаването на неговото съдържание, с местни производители за изработката на неговите изложби, с най-големите български образователни институции. За първите две години от своето съществуване "Музейко" е посрещнал стотици организации, посветили дейността си на децата, и е партнирал в осъществяването на десетки програми и кампании, насочени към техния по-добър живот днес.
Построен от фондация "Америка за България" и финансиран основно от нея, благодарение на своите бизнес партньори в България - Икеа България и DaVinci Learning, "Музейко" успява да оборудва учебния си корпус. Благодарение на "Лидл България" - да посрещне хиляди посетители с билет на символична цена. Благодарение на "Виваком" - да пренесе научното преживяване у дома. А благодарение на "Рено България" - да посети десетки български училища - специални инициатива, която започва през месец ноември. До края на годината ще започне съвместен проект и с Банка ДСК.