За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
danvan
Рейтинг: 7136 РазстроеноТези проценти са дори завишени. Основната причина да се изнеса от БГ е нежеланието децта ми да учат и живеят в мутроландия.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2002 Неутралнокато най-ниските нива са отчетени в т.нар. елитни училища. Според изследователите причините за това са разнообразни, като сред основните са твърде голямото напрежение и конкурентност между децата там
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Системата е създадена да измъчва децата и родителите и по всичко си личи ,че е успешна! Най-смешното е ,че най-смотаните нагаждачи (видимо прости хора) с политически чадър, съчиняват учебници и тестове за деца които често са по-интелигентни от тях самите!
pet fire
Рейтинг: 2940 НеутралноУчилищата ги интересува само броя на учениците и по-възможност да се увеличава
potrebitel3
Рейтинг: 221 Неутрално"интензивна работа за развитие на социални и емоционални умения на децата и усилия за намаляване на агресията."
НПО
ИНТЕНЗИВНО ПРИЛАГАНЕ НА НПО ЗА ИСТАНБУЛСКА КОНВЕНЦИЯ
Теиз няма да оставят училищата на мира. Отворили са уста на ламя.
Тази наредба з априобщаване има за цел доставка на деца чрез ДОНОСНИЧЕСТВО за тях.
Общността не ще НПО, но НПО постулира, че именно то, чрез ГРЕВИО знае най-добре, аккво е добро за децата.
Надежда
Рейтинг: 1550 Неутрално"Учениците в т.нар. елитни училища - най-малко щастливи"
Докато само се изисква от теб и не виждаш полза е така, като пораснат и разберат защо родителите им са настоявали толкова да учат и да попаднат в добро училище, ще са по-щастливи от безработните на борсата.
Надежда
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Ти докато стигнеш до учебниците и качеството на преподаване, заеш ли колко базови проблеми стоят нерешени.
Например писането на отсъствия. Масово не пишат, за да не си усложняват живота.
Никой не им прави проверка, съответно за да не усложнява неговия живот. В 11 и 12 клас масово не ходят.
Никой не пише двойки, учителите после трябва да се занимават и полагат усилия. С една тройка тези усилия стават излишни и спокойно ще си карат лятото.
atmanpg
Рейтинг: 969 НеутралноВ държавните училища, учителите са подложени на натиск, да пишат по-високи оценки от заслужените и да не пишат двойки.
Онези учители, които не се поддадат на натиска, се обявяват за некадърни и се изхвърлят от системата.
Това продължаваше дълги години и закономерно свали нивото на изискваните от учениците знания, както и нивото на преподаване на материала.
Сега вече и самите учители не желаят промяна на системата. Просто защото вече не отговарят на стандартите.
velvoofell
Рейтинг: 536 Неутрално"Учениците в т.нар. елитни училища - най-малко щастливи"
Интелигентните хора са по-взискателни към себе си и околните и по-малко щастливи. Дългосрочните цели създават по-голяма несугурност и стрес.
velvoofell
Рейтинг: 536 НеутралноОт години говоря в училище за вредата от конкурирането между децата, за фаворитизирането от учителите, за фиксирането в оценките и задушаването на естественото любопистство и въображението. Учителите горе-долу ме разбират, но или нямат свобода, или не знаят как да се справят с това; родителите - НЕ.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноЕ за високият успех не трябва ли да се грижат - учениците.
Ако на малките лишпери не им се учи, училището как да им го налее в главите.
borko_to
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#9] от "velvoofell":
Правите дървета в гората, първи се отсичат!че то целият живот е конкуренция с други хора, защо при децата да е по-различно? Най-общо едно дете можеш да го накараш да вложи старание в ученето или като му покажеш, че е най-зле от всички, за да го амбицираш или с някой добре известен метод на Макаренко. Не виждам какво естествено любопитство и въобръжение може да се събуди при зубрене на математически формули или таблицата за умножение.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноИначе училищата в този си вид са пълна загуба на време.
Развъдници за безработни лишпери бъдещи таксиджии и сервитьорки.
Дори езиците не се учат правилно.
90% от материала е напълно излишен или е представен под форма трудна за разбиране и осмисляне (много далеч от практиката) тоест едно чисто и голо ЗУБРЕНЕ.
Практическите ползи от наученото от 1 до 12 клас клонят почти към 0 ако не броим езиците. Но и там се учи по възможно най-трудоемкият начин "на сухо" (обучението трябва да е много по интерактивно).
Програмата от 1 до 12 клас трява да се пре-разгледа из основи и промени поне на 50% за да е актуална през 21 век.
МиГ-29
Рейтинг: 47 НеутралноКонкуренция ама накрая важен е резултата.
А в България конкурираш се конкурираш се пишат ти ШЕСТИЦИТЕ и накрая кво?
Безработен, продавачка или някъде за 1000 лева.
Конкуренцията трябва да е в реалните познания и резултати на не в оценките.
На хартия в БГ всички са отличници, а на практика заплати от 1000 лева.
Очевидно е че нещо куца в системата.
Родителите се борят за оценки а не за реални познания и иновативно/креативно мислене. Факта че БГ е една много затворена система също не помага много.
Един начин да се излезе от този омагьосан кръг е да се учи Английски от 1ви клас заедно с Българският и компютри също от 1ви клас.
atmanpg
Рейтинг: 969 НеутралноДо коментар [#10] от "eyd13372645":
Моркова и тоягата.
Ама се иска политиèска воля.
velvoofell
Рейтинг: 536 НеутралноДо коментар [#11] от "borko_to":
Животът е какъвто си го направиш, а как ще подходиш към него, се възпитава в детството. Децата не са умалени възрастни и не трябва да се срещат със същите проблеми. Те укрепват постепенно и с израстването развиват капацитет - и когнитивен, и емоционален, и организационен. Трябва да им се поставят цели, съобразени с възрастта и интересите, за да се научат да ги преодоляват и да растат с увереност във възможностите си.
Анийдмъни
Рейтинг: 509 РазстроеноКато завършил едно от "елитните училища" мога да споделя, че по мое време (2005-2010) такова понятие като удовлетвореност не съществуваше. Всички (И учители, И ученици) гледаха да избутат и колелото да се върти. Фокусът беше върху съответните профилиращи предмети - ако там си добре, работата е свършена. И от двете страни...
panem et circensesВ последствие започнах да си давам сметка за какво аджеба е трябвало да служат:
- Час на класния
- Психология
- Етика и право
- Свят и личност
Както и че в тези предмети е било заложено да се дискутира отворено по теми, важни за личностното развитие на учениците, а не само да се чете от учебник, който някой е решил че дава всичките "отговори".
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноЛичи си.