Пет важни напомняния за родителите на тийнейджъри

Да си родител на тийнейджър може да се окаже трудна задача. Съзряването - физическо и психическо, само по себе си носи напрежение в отношенията между деца и родители. А в комбинация с натоварването в училище, независимо преди или след влизането в гимназия, може да създаде взривоопасна обстановка.
В началото на новата учебна година "Детски Дневник" припомня обяснения и съвети от специалисти, които могат да помогнат да разберете тийнейджърите и да преодолеете проблемите.
Няколко думи за здравето
Възпитанието в правилна култура на хранене не трябва да става със забрани и ограничения въпреки всички широкодостъпни и широкорекламирани вредни изкушения, а с личния пример на родителите и с осигуряване на условия за здравословен живот у дома и в училище, казва диетологът д-р Митко Ригов.
Хигиенните навици са нещо, на което децата трябва да се учат от съвсем ранна възраст и до тийнейджърството вече напълно да са усвоили. Тогава обаче идва нов етап от живота, който може да спъне за известно време личната хигиена и да накара възрастните да се чудят какво да правят
Кинезитерапевтът Мария Цветкова дава съвети как родителите да разпознаят гръбначните изкривявания при децата и какво може да се направи, за да бъдат избегнати болките.

За родителските грешки и страхове
Психологът Хенриета Илиева за това колко страшни са лъжите в различните възрасти, какво ги причинява и коя родителска реакция е най-ефективна
Присъдата: "Аз съм пълен провал като родител, това дете израсна съвършен егоист", оказва се, невинаги е основателна. Даже по-често изобщо не е, обясняват психолозите
За всяко нещо си има първи път и всичко в тоя живот трябва да се опита поне по веднъж, казват възрастните. Тези "мъдрости" обаче добиват мрачен оттенък, когато става въпрос за собственото ти дете и идеята, че то може би вече е пробвало алкохол, цигари, трева, наркотици. Може би даже повече от веднъж.

За ученето
Основният спор в средите на образователните специалисти е каква част от цялото познание трябва да бъде запаметено и каква разбрано и изведено като логическо заключение. Точно тук се целят многобройните нови стратегии за преподаване - за креативно, асоциативно и критично мислене, за достигане до правилните отговори не по формула, а чрез игри, образи и логически загадки.
Простете, не ме питайте за бъдещето ми - гледната точка на една тийнейджърка за натиска на възрастните.