За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Obersturmbannführer
Рейтинг: 8 НеутралноНяма нищо за чудене. Родители и деца, деца и родители препоръчват училищата с изучаване на "вредни" капиталистически езици, за да се спасят от нарастващата простотия и упадък в държавата.
Съчетавам по перфектен начин работната си програма с туристически воаяжи, което поражда благородна завист сред колегите ми.Хвала за това !
d3eh
Рейтинг: 8 НеутралноНе е само заради спасение, а и защото чуждият език няма да бъде морално остарял докато детето завърши, за разлика от повечето неща, които се учат.
rumen_s
Рейтинг: 694 НеутралноТова сериозно залитане към ТУЕС може да струва скъпо на някои деца след време. И достъпа им до академични ВУЗ-ове в чужбина отрязан.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Daria
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#1] от "Obersturmbannführer":
Ми нали уж влязоха в ЕС и НАТО преди 20 години за да просоерираме. Обаче се оказа че равностранен няма нищо общо с мечтите и илюзиите. Бедните държави и в НАТО и в ЕС пак си остават бедни.
Daria
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#3] от "rumen_s":
И как точно ще им го отреже достъпа до чужди ВУЗ ове? Дипломите им са приравнени с останалите и просто преподавателите са от университета и се предполага че са по компетентни. Доколко това е така наистина обаче - нямам идея. Иначе т. н. Академично образование в традиционните ВУЗ ове почва много сериозно да девалвира. Просто много от специалностите не си заслужават инвесрицията във време и пари. 4 години да училище нещо и после да е трудно въобще да си намериш работа по специалността явно го раБират все повече родители.
Daria
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#5] от "Daria ":
Ми традиционното образование в досегашната си форма е демоде. Училище неща които се променят прекалено бързо, за да има смисъл от ученето им. И още традиционното образование поради това че се финансира с обществени средства е загубило връзка с пазара на труда. Завършват масово хора със специалности от които няма нужда. Това е тотална загуба на пари и средства. И този проблем далеч не е български. Трябват много сериозни и тежки реформи.
Васик
Рейтинг: 114 НеутралноНека учат децата, за да не работят като нас
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#1] от "Obersturmbannführer":
АСьмитеДаскаЛинЕСаЛиГолЯмпАрАЗИтвДьрЖаВаТА.
4ort
Рейтинг: 114 НеутралноДай доводи. Синът ми завършиТУЕС. След това Математика в СУ. След което работи за различни фирми. След което регистрира собствена фирма. След което спечели конкурс в Станфорд.
Според него успехът му се дължи и на ТУЕС.
Като не пропуска всяка година да го посещава. Имам време да питам всеки идиот.
Надежда
Рейтинг: 1550 Неутрално[quote#9:"4ort"][/quote]
Браво !!!
Miroslav Markov
Рейтинг: 13 НеутралноКогато, най-после, системата на образованието ни схване, че езиковите гимназии не са необходими, може и да преминем на следващото стъпало от развитието си като нация. Какъв е смисъла да държиш изпит по български език, за да се класираш в езикова гимназия.
Може ли някой да ми даде пример с елитна ЕЗИКОВА гимназия (колеж) в държава, чийто език се изучава в българска “елитна” гимназия. Успех
john_law
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Като бивш възпитаник на (Е)ТУЕС мога да кажа само хубави неща за училището. По мое време беше доста различно от другите училища - включае имахме шест дневна учебна седмица. Много ни "напъваха", но повечето станаха "хора". Бих казал в ретроспекция, че повечето ми съученици се реализираха доста успешно. При това не само в ИТ сектора - просто ни научиха да се борим - средата беше доста конкурентна и много отпаднаха(не издържаха). От 120 деца завършиха към 70....
7777
Рейтинг: 2112 НеутралноВ САЩ са популярни т.нар. immersion schools, които са подобни на нашите езикови гимназии. Има такива с испански, японски и френски най-вече, но и с други езици. Някои са частни, други публични. Минават за елитни. A man without faith is like a fish without a bicycle.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Vladiznaiko
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#12] от "john_law":
Животът е прекрасен!Аз като също завършил (Е)ТУЕС през далечната 95'та и продължаващ да се интересува и помага на училището мога да ви уверя,че в десетката на училищата това е единственото, което дава на децата нещо интересно с което да се занимават и изкарват хляба. Това залитане по езиковите гимназии е пълен абсурд - вече няма нужда от 4 годи и загуба на време за научаване на език в гимназията, защото Алианса е за връзкари, а частните учители са скъпи
DEV
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Това е било преди, вече е друго, друго е от 2022.
В балът на ФМИ се взима оценката по Математика, но тук има едно голямо НО:
https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/priem/priem_za_obrazovatelno_kvalifikacionna_stepen_bakalav_r_i_magist_r_sled_sredno_obrazovanie/kandidatstudentska_kampaniya_2022/baloobrazuvane
Завършващите в ТУЕС се явяват само на ДЗИ1, т.е. на ДЗИ-ПП Математика/Информатика завършващите от ТУЕС не могат да се явят, за разлика от тези от ЕГ/МГ, избрали тези профил в 10 клас.
В допълнение ще се увеличат случаите от "западни" университети с откази , защото не са учени Мат и Физика във 2ри гимназиален етап.
(тази година вече има откази да се разгледат документи по тази причина)
Та в "залитането" по ЕГ има смисъл:
1. избира се профилирането в 10 клас, не в 7.
2. възможност през тези 3 г. да се научи 2ри език (днес много от децата са високо ниво по АЕ и пак има какво да научат в АГ, започват с изцяло нов друг език) и да реши всъщност с какво иска да се занимава.
3. резултатите от ДЗИ са публични, така че може да се види всяко училище къде.
Писането на код може да се научи и извън ТУЕС, също като АЕ извън ЕГ, но след гимназията може да се окаже, че пред желан университет има стена.
dorn
Рейтинг: 999 НеутралноКато почти всичко изкривено в ценностната система на българите и езиковите гимназии имат началото си от социализма. Започна се с руските гимназии. Те бяха привелигировани. В тях се учеха децата на другарите. Преподаваха най- добрите учители. Учениците там се подготвяха за следване в Съветския съюз и за така наречените ръководни кадри. Само че в лагера на социализма имаше и германска държава (ГДР) и се продължи с немските гимназии. После на социалистическите ръководители им стана ясно че им трябват и българи с английски, френски. Така базата на езиковите гимназии се разшири и в тях попадаха най знаещите и подготвени ученици ( заедно с математическите гимназии). Тези училища получиха мощен тласък след 1989 г когато само с такава диплома можеше да се продължи образованието в желана западна страна. До приемането на сегашния Закон за образованието, завършилите други български училища не отговатяха на изискванията за кандиатстване в западен университет.