Липсата на време за преговор и упражнения в училище: решението пак се отлага

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Днешното българско училище е позор за обществото.
    Безхаберие, корупция и частни скъпи уроци.
    Неграмотен продукт в края на системата.
    Гарантирано от ГЕРБ и калинките в Министерството и инспекторатите по места.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Изредили се една камара идиоти да казват как няма да стане. Или кажете как ще стане или си дръжте езиците зад зъбите. Има толкова много боклук за изхвърляне от часовете по БЕЛ и история. В същото време математиката акцентира на безполезни неща и се движи доста бавно. А и истината е, че тези 6 часа на ден са малко и недостатъчни. Тези, който се представят отлично в училище, прекарат поне още 50% от това време вкъщи. На който родителите му са там да му помагат и да му дават тласък, естествено. Останалите, в най-добрия случай покриват изискванията между минимума и 50%.

  3. 3 Профил на esl581109067
    esl581109067
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Стига рекламирайте на Денков глупостите! Още от същото за повече време ще доведе до още от същите проблеми! Търчат по материала, последните години с това онлайн обучение, търчането се удвои! Бухат им само презентации с копи пейст да правят, зариват ги с домашни до полуда, като се върнат от училище по няколко часа пишат домашни, трансформиращи преразкази от имато на коня, камъка или Гинка. И накрая на учебната година, понеже са търчали като луди по материала, и не са имали ни грипни, ни никакви други ваканции, които канче са предвидени, един месец се занимава с преговор. И накрая тия от МОН ще искат увеличение на часовете и учебната година! Сус бе!

  4. 4 Профил на esl581109067
    esl581109067
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#2] от "qqv391093118":

    Но с допълнително многочасово киснене в училище няма да стане. Аз като бях ученик, в училище учехме, после максимум два часа учене в къщи, и толкова. Сега се скъсват от учене, попълване, презентации и простотии, че в крайна сметка, ученето в къщи отива на часове. Ако е сутрешна смяна, ученето с домашните свършва към 5-6 вечер, освен ако всички учители не са превъртели да искат всичко за утре от днес - тогава вече работата отива на 8-9 вечерта. Ако са следобед, след упилиъсе учи и после до обяд домашни. Не е нормално това! А свободно време? А спорт? А хобита и интереси? Какво произвежда това училище? Роботи или мислещи хора със знания, умения и интереси?

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#4] от "esl581109067":

    Училището сега е като детска градина за големи деца . Там не учат НИЩО. Който има амбиции учи в къщи до 20-21ч както казвате .

  6. 6 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 174 Любопитно

    МОН вместо да размества столове по палубата на Титаник, да си признае, че не може и да спре с високите цели. Да осигури едно базово, компактно занимание за деня.

    След това да направи програма за сертифициране на учители и уроци, за който иска повече и по-задълбочено.

    Реално няма нужда от много часове, за да се усвои нещо. Особено пък това нещо да се набива директно. Оставете на детето време, оставете го с книги по желание да попие език и изказ. След това като представиш синтактичен разбор, ще има някаква основа и усет, а няма да го учи като нещо извън всякаква реалност.

    А това с презентациите и всякакво лепене и оцветяване с години извън детската градина вече граничи с абсурда.

  7. 7 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 15 Неутрално

    "Гениалният" бивш министър на образованието хем твърдеше, че заради много ваканции учениците учат сумарно почти една цяла учебна година по-малко до 12-ти клас, хем иска да поправи това, като ги накара да учат...с още по-кратки часове. Промяна - подмяна на здравия разум.

  8. 8 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 174 Любопитно

    Между другото с частен учител и персонално внимание може нормално будно дете да покрие една учебна година за около месец и да навърже нещата в главата си. В училище трябва да прави същото, но в състояние на скука, шум и откъслечна информация, без потапяне и без постигане на "състояние на поток" в съзнанието. Което си е пълна мъка.

    Например сравнявам колко материал се покрива в нещастното стандартно обучение по езици в малките класове и колко - в езикова школа, през лятото, за окоо 2-3 часа на ден. Интензивно учене с потапяне, после почивка и мозъкът попива като гъба, щото няма и натрупана умора и отвращение от процеса на учене.

  9. 9 Профил на Petq Evlogieva
    Petq Evlogieva
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Няма практика , няма упражне, всеки си придава важност. За това мотаят промените.Но в другите държави сигурно образованието е на ниво,защото са разбрали,че най-голямото богатство е младия човек, той е утрешния данъкоплатец.Успокояващото е,че искаме ,не искаме заради новите технологии ще трябва да се променим

  10. 10 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Завърших гимназия през 1996-а година. Още с края на комунистическия режим, някои учители са говорили с нас за проблемите с материала - че е много, че е хаотичен, че няма достатъчно време за упражнения и затвърждаване, че нямаме достатъчно време за игра и прекарваме много време на неудобни чинове (едни пейчици с обща дъска за двама души).

    Помня учителските протести през 2005 или 2006 година, които смаза правителството. Тогава учителите имаха много смислени предложения как да се реформира системата и да се повиши качеството. Никой не ги послуша.

    И от както се помня все едно и също - решат да премахнат нещо от материала - протести и рев - ама как ТОЧНО ТОВА ще махнете. И преливаме от пусто в празно.

    И в "обичния" комунизъм имаше частни уроци, за да си успешен и след това та до ден днешен - искаш ли резултати - детето отива на частни уроци, в частни школи или някой родител енцикопледист го учи.

    preklara rara
  11. 11 Профил на Positive
    Positive
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Най-големият проблем е, че в училище вси по-рядко има учители, основно има оценители.

    "Детето не знае, научете го, пратете го на уроци..." А вие за какво сте там?

  12. 12 Профил на Positive
    Positive
    Рейтинг: 449 Неутрално

    И още - повече от 32 часа били много. Хахахаха.

    То като не е да имат трансформиращ преразказ, две теми от помагалото по БЕЛ, 10 въпроса по история със свободен отговор и някой проект по нещо си за уикенда, значи нещо не е наред. Да не говорим за домашните за ваканциите.

    И после - карайте ги да четат. Кога бе? През нощта?

  13. 13 Профил на esl581109067
    esl581109067
    Рейтинг: 32 Неутрално

    И още - повече от 32 часа били много. Хахахаха.То като не е да имат трансформиращ преразказ, две теми от помагалото по БЕЛ, 10 въпроса по история със свободен отговор и някой проект по нещо си за уикенда, значи нещо не е наред. Да не говорим за домашните за ваканциите.И после - карайте ги да четат. Кога бе? През нощта?
    —цитат от коментар 12 на Kremena


    Много е готино как ги карат да разказват като луди в сегашно продължително време. Не мога да разбера футболни коментатори ли тренират? "Ето, Костадинов подава, Стоичков тича отляво, поема, спринтира бързо, стреля и ГООООЛЛЛЛ!". Не го разбирам това. До четвърти клас едвам ги научават да разказват правилно в минало време и после им го избиват от главата.

  14. 14 Профил на Ogre
    Ogre
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#13] от "esl581109067":

    Не им го избиват. Като завършат журналистическия, и пак започват да "разказват" на ниво 4-ти клас в минало време, че и минало-дочуто. Сегашно продължително време, по мое време, се използваше за предаване на исторически събития и на медийни случки. Никога не е било иначе, но сега всеки се стреми да бъде по-близо до...детския ум явно.

  15. 15 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1393 Любопитно

    поредното дъра-бъра по доста наболяла за нас родителите тема!

    нямам проблеми с:
    - частните уроци
    - запълване на дефицитите при преподаване (някои от учителите толкова си могат)
    - липсите на преговори и упражнение (така или иначе основното научаване на материала е извън училището)
    - прекаленото количество домашна работа, която като че ли се дава като наказание, вместо като нещо полезно

    имам проблем с:
    - ниското качество на учебниците (некачествено съдържание в некачествена опаковка)
    - даването на НОВИ уроци за ДОМАШНО (гигантска простотия!)

  16. 16 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 74 Неутрално

    До коментар [#15] от "хм":

    Аз пък имам проблем с всички от изброените точки, без частните уроци. Тях много старателно ги избягвам до момента. Школи да, но частни уроци, където да се преподава нещо, което трябва да се обясни в час - не.

  17. 17 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1393 Весело

    До коментар [#16] от "Smile":

    не че нас ни кефят особено частните уроци, ама нали все пак някой трябва и да работи за да плаща данъци :-)

    в частния сектор не сме като държавно-общинските юслеси, дето в 16:30 са в поза "нисък старт" на вратата за да си ходят (ако не са си били кашиците още по обяд де) :-)

  18. 18 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 74 Неутрално

    До коментар [#17] от "хм":

    По принцип е така. И признавам, че това е по-лесният вариант, но аз чисто подсъзнателно се бунтувам срещу частните уроци. Може на финала и аз да се предам и да тръгна да търся частни учители, но за сега смогвам аз да помагам там, където има неясноти. Аз самата работя до късно, но търся допълнителни материали, които детето да чете, за да му стане по-ясно и като се прибера от работа, ако не е разбрало и тях, се включвам и аз.

  19. 19 Профил на Positive
    Positive
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#15] от "хм":

    И аз имам проблем с всичките гореизброени точки. То това са проблемите обобщено.
    Плюс факта, че са като безнаказани - никъде не е описано до къде им се простират правата с обемите и вида домашни работа. Дали нов урок или огромна презентация от днес за утре. Все едно е само техния предмет.

    А за частните уроци - използвам ги, то няма как, но съм против, когато ми кажат учителите в училище- пратете го на уроци. Те за какво ги взимат тези заплати.

  20. 20 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 144 Неутрално

    Винаги е имало добри и лоши учители, добри и лоши у-ща, не е няква новост според мен.

  21. 21 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#2] от "qqv391093118":

    Как ще стане, като сте неидиот?

    Как да стане е работа на стотина специалисти за две години при силна обществена подкрепа и политическа воля.

    preklara rara
  22. 22 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Абе тия и конкурсите за нови директори отложиха, сакън някой директор пенсионер да бъде сменен и да не може да командва всичките си крепостни в парвилната партийна линия те за преговори и упражнения са се закъхарили.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    До коментар [#10] от "edin slep":

    Завърших успешно елитна софийска гимназия и влезнах в СУ без нито един частен урок. Дори и в къщи почти не учех защото тренирах доста усилено.
    Просто внимавах много в час и имахме много читави учители с малки изключения.
    Системата беше много по-смислена и насочена към обучението на децата и изграждането им като знаещи и можещи членове на обществото.
    Сам си избрах гимназията и сам се записах защото даваха професионални книжки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на esl581109067
    esl581109067
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Завърших гимназия през 1996-а година. Още с края на комунистическия режим, някои учители са говорили с нас за проблемите с материала - че е много, че е хаотичен, че няма достатъчно време за упражнения и затвърждаване, че нямаме достатъчно време за игра и прекарваме много време на неудобни чинове (едни пейчици с обща дъска за двама души).
    —цитат от коментар 10 на edin slep


    С месеци не сме учили заради липса на парно, стачки, протести и какво ли не. Масово завършихме с отличен успех, с профилирани паралелки с специално, без да ходим на матури, после си изкарахме и висшето, пак без проблеми. Не помня да сме учили по тоя луд начин, по който се учи в момента. Лично аз съм ходил на уроци по математика, че ми се опъваха някои задачи, и то в годните класове. Сам се подготвих и влезнах след 7ми клас където искам.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #