Министърът на образованието: Промените в учебните програми целят да се даде равен старт на децата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Посоката на промяната изглежда окей, но се действа доста плахо.
    А относно смарт-устройствата сме изостанали много от развития свят. Състудентите на синът ми са силно изумени от разказите му, че в България забраняват на децата да влизат в час с телефони. Оказа се, че на запад използват активно смартфоните при дискусиите по различни теми.

  2. 2 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Посоката на промяната изглежда окей, но се действа доста плахо.А относно смарт-устройствата сме изостанали много от развития свят. Състудентите на синът ми са силно изумени от разказите му, че в България забраняват на децата да влизат в час с телефони. Оказа се, че на запад използват активно смартфоните при дискусиите по различни теми.
    —цитат от коментар 1 на Жоро Г


    https://www.unesco.org/en/articles/smartphones-school-only-when-they-clearly-support-learning
    Бумммммммммм, Жоре непоръбено!

    Мараба, С-ДС доносници!
  3. 3 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#2] от "Манчо":

    Благодаря за линка, Манчо! Потвърждава думите ми. Докато светът обсъжда как правилно и разумно да се ползват смартфоните в час, ние още караме децата да ги оставят в шкафчета извън класните стаи.

  4. 4 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 502 Неутрално

    И сега сериозно по темата. Проблемът с дигитализирането на образованието идва от там, че печатането на хартиени учебници е огромен канал за източване на обществени средства. Огромен! И за да се поддържа схемата, непрекъснато местят теми от един клас към друг, за да се налага печатането на нови и нови учебници. Проектът “дигитална раница” е правилна стъпка срещу тази корупция и затова трябва да се действа по- смело.

  5. 5 Профил на jwq000
    jwq000
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#4] от "Жоро Г":

    Изместваш темата!
    Тук става дума за качеството на програмите, а не за телефоните и тяхното неправилно използване.
    Колкото до самите програми, трябва да се променят целите.
    Децата не трябва да бъдат карани да запомнят дати и факти, а трябва да се научат да размишляват върху тях.
    Да правят обосновани заключения.

  6. 6 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Напълно съм съгласен с бележката ти. Най-важното е да научим децата да анализират умело. Имаме сериозен дефицит на критично мислене (да не се бърка с критикарство) и от това страда цялата ни нация.

  7. 7 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#2] от "Манчо":Благодаря за линка, Манчо! Потвърждава думите ми. Докато светът обсъжда как правилно и разумно да се ползват смартфоните в час, ние още караме децата да ги оставят в шкафчета извън класните стаи.
    —цитат от коментар 3 на Жоро Г


    Баце, ако имаше и най-бегла представа за образователните системи, които безмозъчно разхвалваш, щеше да знаеш, че в голяма част от елитните училища на Запад смартфоните са забранени. Когато има нужда от ползване на инфо от нета, даскалът активира устройства за достъп, налични на работните плотове. През останалото време всички са концентрирани върху дискусията или работата на дъската.
    Е, в училищата за простолюдието нямат средства за такова оборудване и затова всеки си носи любимия наркотик в джоба. Вярно, 90% от вниманието в час е насочено към месинджърите, но пък така даскалите си решават проблема с тъповатите ученици, пускат им задачка за търсене от сорта на " Пресметнете колко е 2+2 и разделете получената стойност на 3.14" а после си свиркат, докато дебилчетата се потят върху непостижимото.
    И те така. Никой не е станал умен, защото през голяма част от времето си в даскало е търкалял клипчета в Тик Ток. Даже футбол да се научиш да играеш, пак ти е нужна 100% концентрация.... Така работи човешката машинка, уви.....
    Ти да видиш ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  8. 8 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    Децата не трябва да бъдат карани да запомнят дати и факти, а трябва да се научат да размишляват върху тях. Да правят обосновани заключения.
    —цитат от коментар 5 на jwq000


    Малко уточнение: когато караш децата да анализират данни / съгласен съм, че това е върховото умение, което трябва да постига образованието/, няма как учениците да не запаметят и някакъв % от тези данни. Проблемът на нашата образователна система е / доколкото спомените ми са валидни/, че акцентът е върху зубренето на готови данни и матрици за анализа им. % на заниманията с активиране на самостоятелно мислене е минимален /в добрите училища е малко по-голям/, но глобално нещата са фокусирани върху зубренето.
    Ето - това трябва да се промени, според мен. А лепването на фактологията в главите на учениците е просто неизбежна последица от свободната им работа с тази материя. Даже бих казал, че караните самостоятелно да разсъждават върху фактите трупат по-голямо количество от тях в паметта си. Механичното зубрене без практика води до комични резултати - или всичко се забравя за седмици, или / по-лошото/ в главата на зубъра настава огромна каша, разменят се факти, логически вериги и пр грешки, характерни за слабообразованите хора....

    Мараба, С-ДС доносници!
  9. 9 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#7] от "Манчо":

    Скъпи Манчо,
    Вмъкване на гербаджийски селски обръщения в дискусия по тема като за образованието ще отдам на желанието ти да се представиш като много по-отворен.
    Ще се изненадаш колко добра представа за начина на обучение на запад имам. А също и за практиките в нашите училища. И тя не лежи на условността за валидност на спомените ми, а на конкретни наблюдения сега от преживяванията на собствените ми деца.
    А проблемът с “дебилчетата, чието внимание е насочено към месинджър, тик ток и наркотици”, тръгва от семейството и възпитанието вкъщи. Но няма смисъл да влизаме в тази тема, защото ще изместим дискусията, както правилно отбелязва коментар номер 5.

  10. 10 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Равни шансове - уравниловка по най-тъпите.

    Примерно, по новата програма, пресмятането на дистанция по карта отива в седми клас, защото учениците нямали нужните знания за пети клас. (много е трудно да сметнеш 5 см от картата при мащаб 1:1 000 000 на колко км е равно: 5*1000000/100/1000 = 50 км)
    По мое време се учеше трети или четвърти клас, все пак ти е нужна таблицата за умножение и знанието на малко по-големи числа.

  11. 11 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Посоката на промяната изглежда окей, но се действа доста плахо.А относно смарт-устройствата сме изостанали много от развития свят. Състудентите на синът ми са силно изумени от разказите му, че в България забраняват на децата да влизат в час с телефони. Оказа се, че на запад използват активно смартфоните при дискусиите по различни теми.
    —цитат от коментар 1 на Жоро Г


    Използват таблети, даже им ги раздават от училището за съответния час.

  12. 12 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 231 Любопитно

    До коментар [#1] от "Жоро Г":

    Айде влез в един клас от 13-14-15 годишни по математика и се опитай да им предадеш нещо от Евклид, докато те са в тик тока. Аман от неадекватници. Айде пък да ти кажа, западняшки поклоннико, че във великата Канада на киртака предават телфа си на входа и го получават на излизане. Е?

  13. 13 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Министърът да се огледа и да понаучи какво и кога учат децата в Германия (трудничко ще е, но да опита), какво и кога учат децата в Англия, какви практически умения им дава училището и да помисли защо нашето е само зубрене и теория.

    Ааа, и спешно да разчисти учебниците по история от комунистическите текстове.

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Въпросът е що трябва и за телефоните да се решава централизирано. Не може ли и то като униформите - всяко училище да си решава. :)

    А и за учебните програми ако го направя така, ще е най-добре. :)

    Все пак като сме били под турско робство е имало училища, но е нямало министерство на образованието за ужасТ на бюрократите. :)

    И всяко училище тогава си е решавало за себе си какви да са учебните програми и дали да се бият децата с пръчката като не слушат.

    Учудващо системата си е работела.

  15. 15 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 758 Гневно

    До коментар [#14] от "realguru":

    Няма "турско робство", има османско владичество. Ето затова учебниците трябва да се разчистят и строг контрол на учителите путлеристи, които промиват мозъци с лъжи.

  16. 16 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    Вчера отнесох голям бой(хейт?), като предложих на учителите и училищата, естествено да пробват да се борят за собствената си еманципация - сиреч да имат правото да решават сами какво да предложат на учениците си в зависимост от конкретните условия. И то предимно от учители доколкото разбрах ...

  17. 17 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Лично моето мнение, че работата на министерството е да предостави съвсем базови насоки по отношение на това какво трябва да е усвоил ученик на 6 на 10 на 14 и на 18 години. Като насоките категорично не трябва да са свързани с това учениците да трябва да могат да цитират някакви си факти, колото и непоклатими да изглеждат последните в истинността си - това е нелепо. А именно до каква степен да могат да се справят с анализиране на информация . Както и да предостави базово становище за това кои линии в научните теории и социалните науки са приемливи и отговарящи на посоката на развитие на държавата (например: 1. оромно е предпочитанието в полза на Тероята за произхода на видовете, пред креационизма; 2. настоятелно се предпоръчва комунистическия режим да се представя като период на застой и загуба на човешки права, а не точно обратното и т.н. ) А за всичко останало - ами има си хора, учители, директори, учителски съвети - те да не са някакви истукани, които само приемат човешки образ и препредават нечии чужди мисли и идеи (нещо като ретланслатори. :) Отделно се появява проблема, че някои ретранслират предавания, които са получили прди 40 години ....)

  18. 18 Профил на poitoucharante
    poitoucharante
    Рейтинг: 231 Гневно

    До коментар [#15] от "Галя Станчева":

    Пълни глупости. Мадам герберас, не се напъвайте да стигнете интимните ви партньори умнокрасивететни-те са ехеееей напред с матряла. Я кажете не ви ли е леко така гадничко как подло оставихте Вежди на кучетата? Реторичен въпрос, естествено че не ви е.
    Така че, по стария виц, ,,нахрани кучето и не пипай апаратурата,, - защитавайте си баце и не се изказвайте по теми по които си нямате никва идея а само тъпи клишета.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Хм. Идвам да продължа с изложението на позицията ми отношение на общественото образование и неговата организация.
    Имам конкретна позиция относно учебникарския бизнес. Модела на одобрение на учебници от министерството и съответното финансиране на издаването на последните от министерството изглежда абсурден.
    Министерството дава право на някакви авторски колективи (така се наричат сами те - това не е терминология, произлизаща от мен) на нещо като монопол върху науката, изкуството и литературата? След това всички училища са длъжни да избират от посочените от министерството учебници ... да не говорим, че се задължават учениците да се снабдят с куп ненужни и безумно глупави помагала, които били комплект с учебниците... Кому е нужно това? Какви теми се разглеждат в училищата - толкова особени и специфични, та липсват книги по въпроса въобще и трябва да се разработват специални, нови такива през три-четири години? Ако даден учител иска да представи нещо особено иновативно и авангардно пред учениците си, то той вероятно го е прочел в някаква книга. Не може ли да предложи и въпросната книга, а е нужно някакъв авторски колектив от някакво издателство да му напише нещо, което задължително да трябва да бъде купено в еди си какви бройки от училищата? Ако тези авторски колективи и издателства, наистина вярват в свръхчовешките си способности да представят трудна за разбиране информация в достъпен вид, защо им е нужно министерство да им одобрява и финансира проекта? Просто да издават учебника - на хартия или електронно - както си решат, и ако наистина е толкова хубав, учителите ще го използват.
    Не е ли по-правилно училищата да получават финансиране, което да е конкректно за закупуване на книги и учебници?
    В училищата не работят идиоти (или поне не само) и там има хора, четящи, разбиращи, мислещи (дали? :) ) - могат да си изберат подходящи книги, без посредничеството на министерство ...

  21. 21 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Какъв 'равен старт' булнува този министър? При положение, че дори децата в т.н. елитни училища масово ходят на школи и уроци? Добре, че са парите от мама и тате за да отчита МОН някакви 'успехи' в образованието... А и МОН помага на частния бизнес, умишлено удължи с 2 седмици учебната година на 4 и 7 клас след които се кандидатства. Сега искат да отложат с още 2 седмици датите за матурите на 7 клас, уж децата да учели повече. Друг път, още 2 седмици бонус за школите и частните учители. В едно не толкова отдавнашно минало, матурите минаваха май, юни се приключваше с класирания и записвания. Сега сагата се точи до края на юли, с тенденция като се отложат с 2 седмици матурите да премине и в август...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  22. 22 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#18] от "poitoucharante":

    Никой нормален човек няма да защити език в който се използват цинизми в парламента. Ако беше казал "някои се сетиха след 15 г., че са изнасилени" щеше да си заслужава защитата. Сега - не.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #