Срещу домашното насилие: Министерството на образованието иска повече психолози в училищата

Министерството на образованието предлага да се разшири броя на психолозите в образователната система, като част от усилията на държавата срещу домашното насилие. Министерството е едно от четирите, които ще работят съвместно в тази посока след решение на правителството (повече за общите действия тук).
Идеята е, когато има проблем в учебно заведение или детска градина, всички деца да имат достъп до психологическа помощ. "Мисли се също и по това децата да имат и достъп до психолози извън образователната система, като центрове за настаняване от семеен тип, например, така че цяла инфраструктура за социална и психологическа подкрепа да е достъпна за всяко дете", каза Цоков.

Работи се да има втора дата за седмокласници, които не са могли да се явят на външното оценяване
Министърът посочи, че за да стана това трябва да се увеличи бюджета на националната програма за противодействие на насилието в училищата, както и да се дадат допълнителни средства за заплати за психолози. Работата по реализацията на новите цели започва още от тази година, но с наличните в момента кадри, уточни Цоков.
Според него реална промяна може да има следващата година, когато се планира появата и на ментори, които осъществяват връзката между училищата, децата и специалистите. Попитан дали квалифицирани психолози ще могат да се намерят за малките населени места, министърът посочи, че там ще работи мобилната група от кризисни психолози, съществуваща вече в министерството.
На въпрос за тежките раници на учениците, Цоков посочи, че вече е готова т.нар. "дигитална раница", в която е качена цялата нужна информация за всеки клас. Тя ще е достъпна безплатно, като децата могат да работят и виртуално. За премахване на хартиените учебниците обаче на този етап не може да се говори.

Министърът на образованието: Промените в учебните програми целят да се даде равен старт на децата
"Работим за създаване на стандарт за управление на качеството в образованието, за да се види какъв е реалният принос на всяко училище, на всеки учители. До няколко месеца ще бъде предложен за обсъждане и приет и се надявам до края на годината да бъде приет. Вероятно ще се наложат промени в Закона за предучилищното и училищното образование", каза още министърът.