Седмокласниците ще имат с 15 минути повече на изпитите

Седмокласниците ще имат с 15 минути повече на изпитите

Седмокласниците ще имат с 15 минути повече на изпитите
От следващата учебна година седмокласниците ще разполагат с 15 минути повече за първия модул от националните външни оценявания по български език и литература и математика. За първата част от изпита учениците ще имат 75 вместо 60 минути за работа. Това съобщи пресцентърът на образователното ведомство.
Броят на задачите и по двата предмета се запазва. Изпитът по български език и литература съдържа тест с 26 задачи, а изпитните задачи по математика са 23. Промяна обаче ще има във външното оценяване по математика. То включва 18 задачи със затворен отговор, 2 задачи с кратък свободен отговор (числов, символен или словесен) и 3 задачи със свободен отговор, в които учениците трябва да опишат и да аргументират решението си. От следващата учебна година две от задачите, изискващи свободен отговор, ще станат с избираем. Като причина министерството посочва, че голяма част от учениците демонстрират знания, но правят технически грешки, докато решават, и това води до липса на верен краен отговор. По този начин децата ще могат да се коригират, ако видят, че решението им липсва в посочените отговори, се казва в съобщението.
По време на националното съвещание с началниците на регионални управления на образованието, излъчено на "Фейсбук" страницата на ведомството, министърът на образованието Галин Цоков обяви, че след началото на учебната година ще бъдат разработени стратегии за мотивиране на ученици и техните родители за оставането на децата в училище. По думите му особено внимание ще бъде обърнато на учениците, показали ниски резултати на националните външни оценявания.
Той каза, че след 15 септември екипите по обхват ще започнат да посещават семействата на децата в риск, за да говорят с родителите за оставането на децата в училище.
Цоков съобщи, че с държавния бюджет от 2023 г. са одобрени две програми за изграждане, престрояване, реконструкция на ясли, детски градини и училища, както и програма за изграждане и основен ремонт на спортни площадки в държавните и общински училища. И двете програми са на стойност от 240 млн. лв. Допълни, че изграждането на STEM центрове (кабинети за преподаване на науки, технологии, инженерство и математика) в 2200 училища в страната ще започне през следващата учебна година.