Повече практически занимания по информационни технологии са заложени в новите учебни програми

Повече практически задачи са заложени в програмите по компютърно моделиране, което се изучава от учениците в трети и четвърти клас, както и по информационни технологии за гимназистите. Това става известно от проектите за актуализиране на учебните програми, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Повечето часове по компютърно моделиране за трети и четвърти клас ще се организират под формата на комбиниран урок, в който учениците ще получават нови знания и ще изпълняват практически задачи. В проекта на новата учебна програма за трети клас е поставен акцент върху управлението на потребителски профил и умението на учениците да споделят готови проекти в онлайн среда за визуално блоково програмиране. В област на компетентност "Информация" са заложени умения, свързани със запазване на информацията в дигиталните устройства във вид на файлове, които може да се съхраняват в папки. Премахната е като очаквана компетентност "описване на познати геометрични фигури".
В актуализираната учебна програма за четвърти клас ще се разглеждат въпроси, свързани с информация, дигитална идентичност, работа във визуална среда, управление на програмируеми устройства и създаване на образователни игри. Отпадат понятията "данни" и "мерни единици" за измерване на информацията, които са заложени в учебните програми по предмета "Компютърно моделиране и информационни технологии" в прогимназиален етап и е по-удачно да се разглеждат в пети и шести клас, отбелязва образователното министерство.
По информационни технологии в осми и десети клас е добавена нова тема "Програмиране и изкуствен интелект" с включени различни дейности, съобразно етапа от обучение. За осми клас те са свързани със създаване на програмни инструкции на скриптов език, решаване на ясни и добре дефинирани задачи и прилагане на програмни инструкции на скриптов език.

Образователното министерство показа обновените варианти за изпитите след седми клас
Дейностите за десетокласниците включват откриване на зависимости в набор от данни с помощта на вградени функции (min, max, sum, average и други), задаване на заявки към средства с изкуствен интелект, работа със сензори в дигиталните устройства и приложения, които генерират големи количества данни, които се използват за трениране на системи с изкуствен интелект.
В уроците за осмокласниците отпадат дейности, свързани с инсталирането на драйвери на конкретно устройство, познания за графични файлови формати за публикуване в интернет и др.
В десети клас отпадат дублирани дейности с тези на деветокласниците, като например работа с формуляри и циркулярни писма.