Отсъствията на учениците по семейни причини се увеличават до 15 дни (допълнена)

Отсъствията на учениците по семейни причини се увеличават до 15 дни (допълнена)

Отсъствията на учениците по семейни причини се увеличават до 15 дни (допълнена)
Учениците ще могат да отсъстват до 15 дни от училище по семейни причини с бележка от родителя. Това съобщи министърът на образованието и науката Галин Цоков в интервю пред БНТ. В момента тези дни са до 3 с молба
към класния ръководител и още 7, но само с разрешение от директора на училището, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
В началото на учебната година родители и педиатри настояваха с петиция и отворено писмо вместо задължителната е-бележка от лекар родителите сами да могат да извиняват отсъствията с бележка или потвърждение, че учениците не са били на училище по уважителни причини, когато децата изпитват леки неразположения.
Промените ще влязат в сила още от тази учебна година, уточни пресцентърът на ведомството в отговор на въпрос на "Дневник".
"Обсъждаме този проблем с различни родителски асоциации през последните месеци. Понякога се налага детето да не посещава училище заради неразположение или семеен проблем. Затова правим промяна в Наредбата за приобщаващо образование - увеличаваме тези отсъствия по семейни парични на 15 за всяка учебна година", обясни министър Цоков. По думите му ще се облекчи и редът за тяхното използване, като молбата за всички полагаеми дни ще се подава само пред класния ръководител. С това ще се разтоварят и директорите на училищата, които досега трябваше да разрешават част от тези отсъствия.
Министърът посочи още, че от днес започват 276 конкурса за училищни директори в цяла България. "Ще се търсят директори визионери и лидери, а не само администратори", подчерта той. По думите му писменият тест за кандидатите за директори е променен така, че да измерва на само знанията им за нормативните документи, но и техните компетентности - възможностите за развитие на екипи и справяне с кризисни ситуации. В устния изпит са включени казуси, които са свързани с характеристика на съответното училище. Предвижда се процедурите да бъдат аудио и видео записвани.
Цоков съобщи още, че през следващите седмици и месеци ще бъде разработен стандарт за качество на обучението. Той ще даде възможност за самооценка на отделните образователни институции, както и външен поглед как те се справят с конкретните индикатори за качество. "Ще имаме поглед върху това кои училища се
справят добре, кои - по-лошо, и кои не се справят с поставените задачи", допълни министърът.