Министерството на образованието проверява сигнали за проблемен запис на матурата по английски

На живо
Дебатът в ЕП за бъдещето на ЕС

Министерството на образованието проверява сигнали за проблемен запис на матурата по английски

Министерството на образованието проверява сигнали за проблемен запис на матурата по английски
Министерството на образованието и науката (МОН) проверява сигнали за технически проблем по време на матурата по английски (ниво B2). Това коментират от пресцентъра на ведомството след запитване на "Дневник". Според сигналите звуковият файл, част от задачата за разбиране на текст, е бил с лошо качество и с ехо, което е затруднило процеса, наложило се и намеса на квестори. От МОН коментират, че трябва да се уверят в истинността им, като след това ще обявят дали и какви мерки ще предприемат.
"Записите на текстовете на заданията "Слушане с разбиране" за държавни зрелостни изпити (ДЗИ) са четени в нормално за съответното ниво темпо. Непосредствено преди матурата те са прослушани от комисия от оценители, които са потвърдили качеството им", казват още от министерството. Оттам допълват, че след получен сигнал повторно е направена проверка и не са установени отклонения или смущения в записа.
"Допълнително следва да се подчертае, че записите се четат от действащи учители, като сред тях има и носители на езика. За всяко отделно училище, за което има сигнал, ще бъде направена допълнителна проверка за устройството, на което е бил пуснат записа", коментират от МОН.
Междувременно по този повод зрелостници от Ямбол подадоха жалби в Регионалното управление на образованието. Днес пред БНР родител на дете от Първа английска езикова гимназия в София настоя учениците, явили се на втора задължителна матура по английски език, да получат максимален брой точки на задачата за слушане с разбиране.
Според служебния образователен министър Галин Цоков става въпрос за проблеми в устройствата. Пред БНТ той заяви, че няма основание да се смята, че записът е неразбираем.
В сигнал до "Дневник" читатели открояват и друг проблем с матурата. В 39-и въпрос на задачата за четене с разбиране се пита: "По какво си прилича интимният живот на Бетовен с този на Шопен?" Учениците следва да дадат свободен отговор, т.е. няма изброени такива от МОН. В разпространените от министерството верни отговори пише, че на този въпрос се присъждат по 1 точка, ако посочат, че двамата композитори не са създали семейство, и още 1 точка, че не са имали деца.
"Само че в текстa никъде не се споменава дали Шопен е имал деца, или не е имал. Единственото, което се казва за Шопен, е, че не е имал дългосрочна връзка, от което няма как учениците да си вадят изводи дали има деца", коментират читатели.
Над 46 хил. зрелостници се явиха на втората задължителна матура в понеделник (20 май). Вторият изпит е по един от профилиращите предмети, изучавани в 11-и и 12-и клас, или по теория на професията за придобиване на професионална квалификация за учениците от професионалните гимназии.