За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
danvan
Рейтинг: 7136 РазстроеноРашизъм и мракобесие ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satв класната стая това.
Една Другарка
Рейтинг: 548 НеутралноТук не виждам никакви конкретни данни, нито пък има честен и разумен разговор по темата...
Мерцедес-ът е луксозна кола, в която НАРОДЪТ СЕ ВОЗИ чрез свои представители.Като се започне от там - изследва ли някой причините за това да се раждат все повече и повече деца със СОП? Извън политкоректните изрази - едно време им се казваше - бавноразвиващи.
Колко бяха тези деца през 1990 г., колко са тези деца през 2025 г.? В пъти увеличен брой.
И пак се търси начин да се реши следствието, а не проблема... Ще обучаваме армия от ресурсни учители за да "обучаваме“ деца със СОП? що?
Хайде да се видят какви са причините за този ръст в броя на децата със СОП, пък ако и мерки се вземат да се намали броя им....
Изследва ли някой как и с какво тези - сега деца, но след няколко години - зрели хора - биха могли да се включат в обществено-икономическия живот? Изначално ясно е, че някакви велики интелектуални постижения никой и не очаква от тях. Но поне могат да се приучат да бъдат полезни за себе си като им се създадат някакви трудови навици и ги научат да вършат някакви макар елементарни неща.
Какво конкретно стои зад идеята да се увеличават и увеличават програми и бюджети за "приобщаване" на лица, които изначално са без големи способности за приобщаване? Вие с колко хора с изоставане в умственото развитие редовно поддържате контакти? Тук май само ръководителите на подобни програми имат преди всичко икономическа изгода.
Какъв е тоя стремеж да се обучават все повече и повече "ресурсни" учители, които да обгрижват едни деца само и само за да "избутат" до края на обучителния процес ученици, които получават документ, че там нещо са учили, ама... без право да продължават образованието си. Просто защото НЕ МОГАТ, имат МЕДИЦИНСКИ противопоказания за това...
Поредният пример за прахосване на и без това ограничените ресурси...
И що не направите програма за талантливите деца? Там, при усилена работа и постоянство - могат да се постигнат страхотни резултати....
При т.нар. СОП деца - каквито и усилия да полагате, включително денонощни грижи - хоризонтът при тях е ограничен. Освен да ги научите да бъдат добре възпитани и да полагат елементарни грижи за себе си и бита - не очаквайте друго. Ако успеете да ги научите на труд и да вършат елементарни дейности - може и да ги вземат някъде на работа.
7777
Рейтинг: 2112 НеутралноДо коментар [#2] от "Една Другарка":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Михайловна, на хиперактивните никой не им е казвал бавноразвиващи се. Казааха им палави, щури, бесни и пр. Според поведението им. Наказааха ги. Пращаха ги при директора и пр. Права си, че без статистика няма как да знаем дали са станали повече или по-малко. Вероятно са си все толкова, на сега биват диагностицирани по-често.
7777
Рейтинг: 2112 НеутралноДо коментар [#2] от "Една Другарка":
A man without faith is like a fish without a bicycle.При аутистите и хиперактивните точно усвояването или спазването на нормите за вьзпитано поведение е трудно. Когнитивните им способности , особено на хиперактивните, често са сьвсем нормални.
nuk0526659316428946966
Рейтинг: 5 НеутралноДеца със СОП учат във нормални училища и когато ги приемат никои не казва че ще минат на някаква програма например коефециентни оценки което в крайна сметка е все едно че не е учило това дете по принцип децата със екранна зависимост се учат но по бавно се получават нещата неможе ли децата със СОП просто да се отценят с по ниски отценки и да им се дава шанс,А не да бъдат унищожени със някъкви програми които не помагат със нищо,