Математика с елементи на наблюдение

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на anx55520847
    anx55520847
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да, би ми харесало да ми бяха преподавали така математика в училище. За сметка на това нашата учителка основно крещеше какви сме глупави и не ставаме за нищо, а когато ни изпитваше, искаше от нас да казваме определения... Е, поне се научих да правя определения ;)

  3. 3 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Преди да даде поредната лесна рецепта за реформа в образованието, авторката би трбябвало поне да хвърли един поглед върху учебниците. Всичко което препоръчва е вече отдавна там. Но за съжаление математиката е трудна и пчеличките и пеперудките не са я направили много по-лесна.

  4. 4 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Глупости на търкалета!
    Не може обучението да е подчинено на мързела на учениците!!!
    Ние, които се обучавахме през 60-те и 70-те години на миналия век, не сме търсели птички, цветя и пчелички, освен когато усещахве онова специално усещане, зовящо към размножаване.
    Явно девойчето и до сега не се е размножило достатъчно...
    Ако искаш да знаеш и можеш, ТРЯБВА да положеш усилия. Трабвя да помислиш за бъдещето, не само своето, но и на страната си.
    Който не иска, да не учи. Но да получи санкции, липса или намалени социални придобивки. Който работи за държавата, той да получава, който не иска - да се опита да оцелее. Ако може...
    А девойчето да си намери размножител!

    Два дебила это сила!
  5. 5 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Whoops":

    Това с птички и пчелички е пресилено, но училищната математика не е сложна и може по компютърен начин да се визуализира и разбере много по-добре. Почваш от линейно уравнение y=ax+b. Променяш коефицентите и виждаш как ъгъла и отместването на линията се променя. При квадратните уравнения наблюдаваш параболата - ако пресича абсцисата имаш решения. В тригонометрията най-важното е да видиш въртенето около окръжност и как синуса и косинуса варират от -1 до 1.

    Тези неща не ги разбират по естествен начин и назубрят само нотация като формули и трансформации и като излязат от училище са забравили всичко.


  6. 6 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ivan Peev":


    Ако искаш да знаеш и можеш, ТРЯБВА да положеш усилия. Трабвя да помислиш за бъдещето, не само своето, но и на страната си.
    —цитат от коментар 4 на Ivan Peev


    Tи си полагал усилия само като си бягал на място!

    Fuck Your Opinion
  7. 7 Профил на Ерик
    Ерик
    Рейтинг: 183 Весело

    хубава статия, на фона на идиотщините, които масово се публикуват тъдява!

    разкарайте "посивяването" и "цъкачките", в този ред; излагате се...
  8. 8 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ivan Peev":


    Ние, които се обучавахме през 60-те и 70-те години на миналия век, не сме търсели птички, цветя и пчелички
    —цитат от коментар 4 на Ivan Peev


    Вие затова банкрутирахте 1989 като циганска сергия с изгнили семки. Обучавали сте се само да марширувате за 1 май - соц.симуланти - клоуни с червени нослета.

  9. 9 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    Не е лошо написана статията и някои от примерите могат да се използват в образованието. Обаче, до голяма степен, пак съществена остава личността на преподавателя и отношението на децата към тяхното образование не само като игра и занимавка.

    "The glory of God is intelligence"
  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Вие затова банкрутирахте 1989 като циганска сергия с изгнили семки. Обучавали сте се само да марширувате за 1 май - соц.симуланти - клоуни с червени нослета.
    —цитат от коментар 8 на iazdakaja


    По наше време нямаше такъв ужасяващ процент от функционално неграмотни.

  11. 11 Профил на bsa22555059
    bsa22555059
    Рейтинг: 12 Неутрално

    8 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 871
    14:52, 24 фев 24
    Неутрално
    До коментар [#4] от "Ivan Peev":



    Ние, които се обучавахме през 60-те и 70-те години на миналия век, не сме търсели птички, цветя и пчелички
    —цитат от коментар 4 на Ivan Peev


    Вие затова банкрутирахте 1989 като циганска сергия с изгнили семки. Обучавали сте се само да марширувате за 1 май - соц.симуланти - клоуни с червени нослета.

    след като се пенсионирах като лекар, преди да отлетя за у наЗи, на чàшка кафе, шефът на клиниката-професорът, ми каза:"хер,на лекарите с дипломи от бг до 89, имаме доверие". банкрутът на онова време е с много корени и не е разбираем за много бългЪре. преходните ни капиталистиèски години също не са цвете за мирисане. става дума и за особеностите на някои народи, ако говоримЕЕЕ за благоденствието ни (по ? виж Борхес)

  12. 12 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    пчелички и такива е романтично, но докато не изядеш с корите няколко сборника със задачи, няма как да стане работата.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  13. 13 Профил на baigan
    baigan
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Глупости на търкалета!Не може обучението да е подчинено на мързела на учениците!!!Ние, които се обучавахме през 60-те и 70-те години на миналия век, не сме търсели птички, цветя и пчелички, освен когато усещахве онова специално усещане, зовящо към размножаване. Явно девойчето и до сега не се е размножило достатъчно...Ако искаш да знаеш и можеш, ТРЯБВА да положеш усилия. Трабвя да помислиш за бъдещето, не само своето, но и на страната си.Който не иска, да не учи. Но да получи санкции, липса или намалени социални придобивки. Който работи за държавата, той да получава, който не иска - да се опита да оцелее. Ако може...А девойчето да си намери размножител!
    —цитат от коментар 4 на Ivan Peev


    Обаче и ние, които сме се обучавали през 60-те и 70-те години, сме имали шанса да ни преподават и учители с призвание и умеещи да запалят любопитството ми. Някои от тях имаха часове, в които преподаваха неща извън задължителната програма, като напрмер теорията на относителността или пък геометрията на Риман-Лобачевски. Сега обаче като кажа на някой от младите или "патриотично настроените", че Европа всъщност дава решение на задачата за това дали две успоредни прави могат да се пресекат. Според Евклид /и Путин/ не могат, обаче според Риман-Лобачевски /и Европа/ могат. Но не срещам особено разбиране...

  14. 14 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    и аз тъй викам

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  15. 15 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    даже са сещам къде още може да се види математика за едни други хора, дето с птички и пчелички трудно ше им грабнеш вниманието.

    например в спорта. футбола - накарайте ги да се загледат в траекторията на топката, когато някой майтор я блъсне в горния десен ъгъл. накарайте ги ако могат да я изчислят - скорост, ускорение, траектория, ъгъл на въртене, гравитация и т.н.

    особено ако пък за такива неща заговори стоичков от бг могат и да заобичат математиката още повече.

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  16. 16 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    футболът от научна и от математическа гледна точка!

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  17. 17 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    ако искат могат да си направят експеримент и да назначат за треньори на някой отбор математици или физици. ей, тъй да видим ко ши стани!

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  18. 18 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    леандър литов с колеги - треньори на българския национален отбор ро футбол!!! тва ше е наистина супер яко!!!

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  19. 19 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#5] от "irobot":

    О, разбира се! Далеч съм от мисълта, че няма какво да се подобри в поднасянето на материала - съвременните технологии дават много възможности. Който го влече може да потърси невероятните видеа на Грант Сандерсън в Ютюб - визуализациите му поднасят изненадващ нов поглед и интуитивно разбиране на иначе сложни и суховати математически концепции.

  20. 20 Профил на fenradioveselina
    fenradioveselina
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#19] от "Whoops":

    аз на времето, ако имах интернет, ютюб и визуализирана математика ...

    простотия, селяния, цигания и тъкъви, къде одат ... на пуезии-муезии и лирики-мирики. а пък ганю-цървула ша чите!!!! ганю-цървула ЩЯЛ да чите!!! ганю-цървула ЩЯЛ ДА ПРОЧЕТЕ!!! ганю ... гулям читател той, ганю ... а-а ...
  21. 21 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 933 Любопитно

    Чета поредното излияние на въпросната авторка и се чудя, дали някога някой ще напише, че нейната фиксация е за "ученици" от 4 до 8 години? И понеже това не се уточнява, започва един спор за плюсовете и минусите от миналото и сега, намесват се методи и подходи, характерни за други възрастови групи..... и всеки е прав. Тюрлю гювеч..... И да - винаги в събота, за да се поддържа трафика.....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  22. 22 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    “ Винаги съм обичала математиката - въпреки училището, където ме съсипваха от математика”
    ——
    И логиката, сигур, си обичала, Цецке — ‘съсипвали’ та с обичното ти. И двете не ти са ‘удават’, май. Хубу, че не обичаш дигане на тежести, щеше да си осакатена досега.

    Човек ‘обича’ това, което му доставя удоволствие да прави, което му се ‘удава’ — бягане, композиране на музика, ядене и пиене, секс… комуто квото.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  23. 23 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#12] от "karatista":

    “ докато не изядеш с корите няколко сборника със задачи, няма как да стане работата.”
    ——
    Точно! Подкрепящо свидетелство— св. Иван Златоусти

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  24. 24 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#8] от "iazdakaja":

    Сравнете първо размера на държавният дълг, обема на промишленото производство към 30.09.1989 и към днешна дата, и ногава говорете за банкрут.
    Хайде без опорки и с малко мисъл в главата.

    Два дебила это сила!
  25. 25 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ivan Peev":

    Точно така - без опорки - важни са фактите: комунистическите некадърници не можеха да доставят дори тоалетна хартия на хората!
    Какво може да постигне някой, който дори не може да си обърше задника..?
    Кой ще каже, че е изненадан от банкрута?

  26. 26 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#10] от "atmanpg":


    По наше време нямаше такъв ужасяващ процент от функционално неграмотни.
    —цитат от коментар 10 на atmanpg


    Това ти го каза ПИЗА, сега!
    А през соца инспектор беше стрина Пена от Народното министерство на лъжата. На чиято компетентност, обективност и прозрачност вярвам колкото на Брежнев и Путин.

  27. 27 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#11] от "bsa22555059":

    Щях да повярвам на твоя шеф, ако дойдеше да се лекува в България, особено през соца!
    Той ти казва друго - като всички шефове, когато хвалят - че си евтин за качествата си.
    Въпросът е защо всичко соц. е евтино и аз и още "много бългЪре" знаем отговора.

  28. 28 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Математиката е логика! Природата е логична!Красивото е логично, а грозното е алогично!

  29. 29 Профил на 7777 СУПЕР
    7777
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    "Дневник," на статиите от Цветелина Камова и съпруга й би трябвало да поставяте обозначение за реклама.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  30. 30 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#27] от "iazdakaja":

    Когато от "Менса Интернешъннъл" за пръв път стъпиха в България се шашнаха.
    Българите дадоха втори резултат в света по интелигентност.
    Там стрина Пена я нямаше.
    По време на "Голямата Екскурзия", турците също признаха, че образованието на българските турци е значително по-високо от тяхното.

  31. 31 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#26] от "iazdakaja":

    Имаш ли идея по колко книги на година прочитат средно днешните абитуренти?

  32. 32 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Основният проблем в училище - не само с математиката, а и с всичко останало - е, че не отчита личните качества на детето, а има един общ подход за клас от 20-30 деца.

    Ами няма как да стане - от тези 30 деца ще има няколко клъстъра от сравнително подобни, но практически никога еднакви качества, които по подобен, но никога еднакъв начин ще реагират на каквото им се подаде.

    За едни това с пеперудите и луната ще е скучно.

    За втори може да е интересно.

    За трети би било интересно, но само ако е под формата на състезание.

    Добрите намерения на авторката се базират на личния й опит, който. обаче, е базиран и на ДНК-то й, което много други нямат.
    И ще има да се чуди защо онова, което е било безкрайно интересно за нея напълно се проваля при други деца.

    Иначе съм принципно съгласен със заключенията й, че математиката трябва да е обвързана с реалния свят.

    Нещо повече - и историята трябва да е обвързана. И географията.

    Децата с право питат за какво, по дяволите, им е да знаят какво е ставало в 1492-ра година.

    Винаги съм бил на мнение, че началните учители не са толкова преподаватели колкото педагози и вдъхновители. Тяхната роля е да развият любопитството у детето като затвърдят самочувствието му да търси онова, което му е интересно и му се отдава.

    Няма възрастова граница за тази роля впрочем, но тя е водеща за възрастта 5-10.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Неутрално

    По наше време нямаше такъв ужасяващ процент от функционално неграмотни.
    —цитат от коментар 10 на atmanpg


    Цяла армия неграмотни имаше, Строителни войски. Ха сложи и още толкова девойки, сестрите на онези в СВ...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#33] от "gost22":

    Първо - по онова време, мургавите ни сънародници бяха двойно по-малко, като прочент от населението.
    Второ - в Строителни Войски ги научаваха на дисциплина, даваха им занаят и им набиваха в главата знанията на началното образование.

  35. 35 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2113 Любопитно

    До коментар [#18] от "iur381222275":
    леандър литов с колеги - треньори...
    >>> Какво прави Леандър? Познаваме се добре още от колеги, а и после имахме семейни контакти с него и жена му, също обща колежка. Последният път видях Леандър в нета, когато обясняваше малко снизходително на президента Радев работата на ускорителя в ЦЕРН.:)

    "The glory of God is intelligence"
  36. 36 Профил на jyh13677147
    jyh13677147
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Доста опростено поглед към проблемите на математическото образование. Авторката сякаш предлага рецепти за усвояване на математически понятия, които евентуално са далече от ежедневието. А целта на математическото образование е децата да свикнат с математическите понятия и термини и да могат да възприемат по- абстрактна математика. Тя е , от която има нужда. Математиката те кара да мислиш, да правиш връзки между различни не съвсем нагледни понятия. И така да напредваш и извън нея. Не да учиш числа на Фибоначи, а да се научиш как да усвояваш големи и не лесни масиви от знания и връзките между тях.

  37. 37 Профил на Филип Захов СУПЕР
    Филип Захов
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ivan Peev":

    Образованието при социализма - впечатления от първо лице:
    В съзнанието на децата на първо място се насаждаше покорство и раболепие пред авторитети, например с разкази за детството на Ленин или Георги Димитров се внушаваше обожание като пред светци, насаждаше се благоговеене пред „Партията“, както масово се наричаше тогава Комунистическата партия и непрекъснато ни се обясняваше, че на “Партията“ дължим: учението, здравеопазването, електричеството (като че ли в държави без комунизъм няма ни образование, ни здравеопазване, ни електричество!). С всякакви разкази, романи и притчи ни се внушаваше, че всички богати хора са зли, глупави и жестоки, а бедните – добри, че всико, което имаме, ни се „дава“ от държавата и Партията, а не си го спечелваме сами, не идва от труда на родителите ни. Не ни задаваха задачи, с които да развият критичното ни мислене – например да разкрием действителните, скрити мотиви в поведението на дадени герои; да търсим по-дълбоки пластове зад даден текст или да извлечем същественото от даден дълъг текст, така че да го съкратим първо от 10 на 5 страници, после на 2 и така до 2 изречения (това е един от приомите за създаване на критично мислене на ученици навсякъде по света) Учебниците по история бяха пълни с откровена и долнопробна пропаганда и лъжи. Внушаваше се по всякакъв начин възторг пред СССР, а за България все се повтаряше, че е „малка“, че доскоро е била „много бедна“, че в нея се е живеело зле, че всичко дължим на СССР. Губеха огромна част от времето ни да ходим да работим безплатно по заводи, уж за усвояване на професия, а получихме нищожни познания за световните постижения в областта на изкуствата. Аз съм завършил гимназия (всички от класа ми получихме после и висше образование), но в определен ден от седмицата ходехме „на Практика“ в един завод за производство на електромери и работехме наравно с работниците, безплатно разбира се. Това беше във всички гимназии през 70-те години. Просто ни използваха за работна ръка. А през лятото на бригади – бране на домати, консервен комбинат (още по това време в селата не бяха останали вече млади хора и нямаше как да се прибере реколтата без насилствено довеждане на ученици, студенти, войници и цели трудови колективи от града, например – лекарите от някоя болница, вдигнати да вадят моркови). Всяка проява на различност – в прическата, поведението, облеклото се критикуваше и наказваше. Толерираше се покорното мълчание, доносничеството, сълзливите самообвинение, наречени самокритика.Не ни даваха изглежада нарочно никакви дори основни представи по икономика, докато децата по света се се учили да съставят с учебна цел примерен баланс на някакво малко предприятие – приходи, разходи, заплати, печалба, идеи как да намалиш разходите и да увеличиш печалбата.Бяхме лишени от подобни мисли и затова сега на доста хората им е трудна пазарната икономика. Цялото ни образование ни формираше за безгласни и еднакви покорни винтчета на системата – без мислене, без критичност, без неудобни въпроси – само сухо зубрене на факти, за които си има справочници. Унизително ниските заплати на учителите бяха превърнали професията в пристан за жалки неудачници с нисък интелект и морал.

  38. 38 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ivan Peev":

    Взе ми думите от устата. Точно щях да напиша>:кой е излъгал мацето че освен за едни мъжко-женски гимнастики става и за друго. Понеже не става. Спомням си че същата особа беше се провикнала че учениците не трябвало да учат факти, а само някакви свободни разсъждения. Като че ли можеш да учиш математика без да знаеш елементарните формули. А може би и таблицата за умножение не трябва да учат?

  39. 39 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#15] от "iur381222275":

    Не могат да изчислят нищо, ако не зазубрят формулите. А ако някой ид*от смята че за всяка формула може да прелиства учебника - ами затова е ид*от. А въпросната беше казала, че учениците не бивало да учат никакви формули.

  40. 40 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#21] от "the_flea":

    "Чета поредното излияние на въпросната авторка и се чудя, дали някога някой ще напише, че нейната фиксация е за "ученици" от 4 до 8 години?" - И да й го напишат, тя няма да го разбере, понеже ментално е на нивото на тези години. След 8 годишната й възраст тя не е научила нищо.

  41. 41 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Едва ли сега някое дете си "губи времето" със "Забавна математека", "Забавна физика" и "Забавна химия".
    А точно с тези велики книги се предизвиква интерес.
    Правил съм хиляди опити и бомбички съм правил, а веднъж даже боядисах стаята във виолетово.
    Гръмнаха ми листите с йод и амоняк, които сушах под дивана.

  42. 42 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    Уффф - поредната незнайно защо промотирана любимка на Дневник. Не разбрахте ли, че с тия "модерни" системи за обучение не се получава. В САЩ тръгнаха да изоставят стандартизираните тестове (сега тихомълком ги връщат - последно оня ден Йейл) и получиха поколение пълни неграмотници, които и собствения си език трудно говорят, но пък виж имат повече претенции от умнокрасавец ходил два пъти на протест на Жълтите павета.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  43. 43 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#37] от "ptj32367515":

    Пропагандата я имаше - никой не спори.
    Но наред със пропагандата се даваше и едно средно образование, което беше поне на средно световно ниво.

  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#33] от "gost22":Първо - по онова време, мургавите ни сънародници бяха двойно по-малко, като прочент от населението.Второ - в Строителни Войски ги научаваха на дисциплина, даваха им занаят и им набиваха в главата знанията на началното образование.
    —цитат от коментар 34 на atmanpg


    Мерси. Сам обясняваш как соц.системата на образованието е била калпава и не е могла да се справи с двойно по-малко народ на ниво основно образование.
    Аре да ти сипя още малко: През соца сме нямали водещи открития нито на фундаментално, нито на технологично ниво. ТолкоЗ за соц университетите и подготовката в тях — един чушкопек.

    Усещаш ли се, че с такова мислене няма как да измислиш нов начин, да се представи математиката на деца, при това те да я използват тук-там по собствено желание.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#33] от "gost22":Първо - по онова време, мургавите ни сънародници бяха двойно по-малко, като прочент от населението.Второ - в Строителни Войски ги научаваха на дисциплина, даваха им занаят и им набиваха в главата знанията на началното образование.
    —цитат от коментар 34 на atmanpg


    Строителни войски не се занимахва с ограматяване, те евентуално даваха професия но влезлите там неграмотни си излизаха такива.

  46. 46 Профил на Simeon Nikolov
    Simeon Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Подкрепям донякъде размишленията на авторката, като може би ще се опитам да ги доразвия, или всъщност да напиша от дистанцията на моите вече почти 50 год, на тази земя, своето виждане.
    Математиката е наука, създадена не заради това, че на някой му е било интересно да пресмята, а за да обяснява явленията ( предимно физически ) в природата и в този смисъл подкрепям авторката. Недостатъка в моето обучение, осъзнавам, че е не друго, а точно това, че Учителите ми не наблягаха толкова на логиката и свързаността на нещата, защото през същата тази логика, младия човек би могъл да усвоява много по-добре знанията.

  47. 47 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#31] от "atmanpg":

    Днес четат повече от преди. Все пак сме в дигиталната ера.
    Преди даваха 20 книги за ваканцията, но нито ги четяха, нито се контролираше.

    А това, че българите били втори в света по интелигентност, беше анекдот. Има го в много други държави. Ти щом още не си разбрал, само доказваш въпросните дефицити на образователната система.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #