"Форбс" разпредели скъпите костюми според вида на бизнеса

"Форбс" разпредели скъпите костюми според вида на бизнеса

Добре ушитият костюм е решаващ бизнес аксесоар, пише "Форбс" по повод класацията си на най-добрите марки костюми в света. Старото правило "по дрехите посрещат, по ума изпращат” днес е валидно повече от всякога. Костюмът носи специфично послание, което квалифицира мъжа като човек, на когото може да се разчита, с добър вкус и в повечето случаи с дебел портфейл.

В поддреждането на класацията са взети предвид три ключови елемента - цена, стил и качество. В топ десетката са включени фирми с различен капацитет и в различни ценови зони, подходящи за различни категории мъже.

От британските марки сред най-добрите попада H. Huntsman's с начална цена от 4500 долара. По мнение на специалистите от "Форбс" костюмите от създадената през 1894 г. фирма са подходящи за мениджъри от високо ниво и корпоративни консултанти. Отличена е и Anderson & Sheppard, на която е почитател и принц Чарлз. Цените на ръчно изработените костюми, които се шият най-малко за 40 часа и изискват поне три проби, започват от 3000 долара. Подходящи са за висши мениджъри и кралски особи. Gieves & Hawkes е друго британско ателие, номинирано за топ десетката. Цените на костюмите, подходящи според "Форбс" за хора на изкуството, издатели и продуценти, започват от 920 долара.

Сред американските компании е номинирана мъжката колекция на Hickey-Freeman с начална цена на костюмите 1100 долара. Тя е за бизнесмени до мозъка на костите си, пише "Форбс". Цените на следващия фаворит в класацията - Polo Ralph Lauren, започват от 900 долара. Костюмите са за начинаещи бизнесмени и звезди, които все още не са пробили. J. Press пък според изданието е фаворит на лекари, брокери и учители с начална цена 500 долара.

В класацията естествено присъстват и италианските майстори на шева като миланската Gianni Campagna, чиито продукти започват 4100 долара. Ателието за ръчна изработка прави само 700 костюма годишно, в класически английски стил, който не се е променил от 1913 г. до днес. Не е пропусната и марката Giorgio Armani, подходяща според "Форбс" преди всичко за холивудски агенти, успешни архитекти и рекламисти. Цените са от 2200 долара нагоре. Популярната и у нас фирма Zegna също е в топдесятката с костюми от 1500 долара нагоре, създадени за млади специалисти и бизнесмени от различни сфери на индустрията. Сред отличниците се нарежда и Gucci (със стартова цена 1400 долара), която била най-подходяща за музикалните продуценти.Костюмите на Dolce & Gabbana от 1250 долара нагоре също са за артистично настроени личности. Авангардната Etro пък е за мечтатели и самоуверени мъже, които искат да се забелязват и да са изключителни. Цените им започват от 1100 долара.

Костюмът все по-малко се възприема като униформа, а повече като израз на личния стил, пише "Форбс". Ако си консервативен по душа, ще бъдеш такъв и във външността си. Костюмът е класика, която се развива, посочва изданието. Модни къщи като Gucci, Prada, Yves Saint-Laurent вече предлагат модели, които определено са по-подходящи за нощен клуб, отколкото за конферентна зала. Идеята е да бъдат привлечени младите, които могат да си позволят 1500 долара за дреха, но все още трудно приемат мисълта, че трябва да ходят на работа от 9 до 5 и да носят вратовръзка. Стратегията е те да се върнат обратно след години, с променен вкус и по-големи размери на талията и портфейла.