Китай е най-перспективният пазар за луксозни стоки
"Армани" (Giorgio Armani SpA), "Прада" (Prada Holding NV), "Картие" (Cartier Inc) и други компании са предприели офанзива в Китай. За първата четвърт на годината "Картие" отчете 10% повишение на продажбите, като това се дължи основно на резултатите от Азия. "Гучи" (Gucci Group) също отбеляза растеж на приходите от азиатските пазари, включително Япония, с 30% . Продажбите на "Армани" за първата четвърт на годината в Китай са скочили със 17%, съобщава Блумбърг. "Картие" откри първия от трите си магазина в страната през 1997 г., планира да отвори още седем тази година, а до 2006 г. ще създаде още 10 търговски обекта. Така Китай може да надмине Япония, която е най-големият пазар на фирмата през последните 15 години. Джорджо Армани обяви, че до 2008 г. ще открие 30 бутика в Китай. "Прада" също улови тенденцията и представители на компанията заявиха, че ще похарчат 35 млн. евро за отваряне на 15 магазина в Китай през следващата година.
Успоредно с добрите прогнози за потреблението в страната специалистите отчитат огромни загуби от фалшификати на големите марки. По данни от американската търговска камара половината от оплакванията срещу фалшификати, разглеждани през 2002 г., са с произход Китай. Италианският дизайнер Армани, след като лично попаднал в Шанхай на имитация на часовник Armani с цена 21 долара, реагира с решение да лансира специално за Китай по-евтина линия.