Италианските модни къщи имат интерес да инвестират в България

Италианските модни къщи имат интерес да инвестират в България

Фестивалът на италианската мода в България безспорно се превърна в най-голямото модно събитие за годината у нас. В шоуто, което се състоя в петък в Националния исторически музей в Бояна, бяха представени последните колекции на световноизвестни къщи, сред които "Блумарин", "Енрико Ковери", "Ла перла", "Мариела Бурани", "Роко Бароко", "Мисони" и "Салваторе Ферагамо". Събитието беше част от италианския фестивал, организиран от Италианския институт за външна търговия и посланик Джан Б. Кампаньола. Той подчерта, че модните къщи имат интерес да присъстват на българския пазар.

Специално за дефилето у нас пристигна Джована Джентиле Ферагамо, дъщеря на прочутия майстор на обувки Салваторе Ферагамо, основател на едноименната флорентинска марка. Госпожа Ферагамо е оглавяваща линията за висша мода на компанията и вицепрезидент на Националната камара на италианската мода (НКИМ). С нея у нас дойде и цял екип от режисьори, архитект, фризьори и гримьори, които подготвиха бляскавото ревю в Бояна. То беше уважено от вицепремиерите Лидия Шулева, Николай Василев, министър Милко Ковачев, политици и бизнесмени.

Моделите от различните дамски и мъжки колекции пристигнаха директно от Италия и са на водещите марки на НКИМ. Камарата е неправителствена организация, която регулира, координира и подпомага развитието на италианската мода. Тя обединява 200 водещи компании в областта на висшата мода, конфекцията, платовете, аксесоарите, спортните стоки и козметиката.

Организатор е на модните дефилета в Милано - Milano Moda Uomo, Milano Moda Dona и Alta Moda Roma, които се правят два пъти в годината и са сред водещите модни събития в света. Джована Джентиле Ферагамо обяви, че камарата организира и курсове за млади дизайнери и пожела на България скоро да има и свое представяне в Милано и Рим. Директорът на Италианския институт за външна търговия Джовани Саки обяви, че модни стоки от Италия у нас държат 13% пазарен дял, като вносът им от 43 млн. евро през 2002 г. е нараснал на 52 млн. евро за 2003 г.

Джована Джентиле Ферагамо: Баща ми е патентовал 360 модела обувки

В: Какъв е интересът на "Ферагамо" към България?

- Засега наши стоки се продават в два магазина в София заедно с други марки. Но занапред ще чакаме удобна възможност, за да открием и самостоятелен бутик на "Ферагамо".

В: Какво трябва да направи България, за да стане по-атрактивна за италианските компании?

- Добро начало е фактът, че страната ви направи изключително важен прогрес и й предстои влизане в Европейския съюз. Вие се развивате и това е най-важното.

В: Вашата компания представя на пазара висша мода, конфекция, пълна серия аксесоари и парфюми. Коя от всички тези линии се радва на най-голям потребителски интерес?

- Това са обувките на "Ферагамо", защото най-добре ни представят. Основателят на компанията, моят баща Салваторе Ферагамо, започна своя бизнес с производството на обувки и затова тази наша продукция е най-популярна по цял свят.

В: През петдесетте години на миналия век баща ви възражда носенето на сандали след векове на забвение. Сега на мода са всякакви модели обувки. Мислите ли, че може да се измисли нещо ново в тази индустрия?

- Модата може постоянно да се имитира във всичките си сектори. Моят баща експериментираше във всичко. Във Флоренция имаме музей на обувката, където са показани много от неговите модели. В архива на "Ферагамо" има повече от 10 000 различни модела, които сме произвеждали. Експозицията в музея включва 360 уникални модела, които баща ми е патентовал. Това показва колко много може да се експериментира в тази област.

В: Какви обувки ще са модерни този сезон?

Основните тенденции в дамската мода това лято са сандалите на много високи токове, но едновременно с това и абсолютно равните модели.

В: Освен дрехите "Ферагамо" кои други италиански марки присъстват в гардероба ви?

- Те са толкова много, но няма да е много учтиво, ако започна да говоря за някоя от тях. Но за личния си стил мога да кажа, че обичам облеклата от няколко части. Любима ми е комбинацията от черно и бяло.

В: Мислите ли, че Фестивалът на италианската модата в България може да стане традиционен?

- Защо не. Даже бих казала, че трябва да се развие с повече участници. Но първо трябва да се обърнем към българската публика с въпроса доколко има интерес към италианската мода.