Топмоделите отново окупираха кориците на модните списания
Снимките на топмодели отново заливат кориците на най-големите в света модни списания, а издателите им са подготвили за септември рекордни по обем броеве. В обзор на първите есенни броеве на в. "Ю Ес Ей тудей" коментира, че манекенките се завръщат с трясък, като изместиха от първите страници актрисите.
Последният брой на американският “Вог” е с обща снимка на девет топмодела на тройната си корица, след като за последен път манекенка - Линда Еванджелиста, беше лице на списанието през 2001 г. Афиширани като “моделите на момента” списанието отделя почетното място за Дария Вербови, Наталия Водянова, Жизел Бюндхен, Изабели Фонтана, Каролина Куркова, Лия Кебеде, Хана Сукупова, Джема Уорд и Карън Елсън.
Последният брой на "Харпърс Базар" (Harper's Bazaar) също е с модел на първа страница. Жизел Бюндхен е първата манекенка на корицата на изданието от две години насам. “Когато искаш да направиш удар с корица, която да се забележи и да се запомни, супермоделът в неговата пълна слава и блясък все още грабва вниманието.
Затова Жизел е на корицата. Освен това предстои кинодебютът й във филма "Такси", който ще е по екраните от 8 октомври", обяснява Кристина О`Нийл , директор мода в "Харпърс".
Дали обаче моделите трайно ще изместят актрисите от страниците на модните списания? Отговорът на Сали Сингер, директор модни новини във "Вог", е не. "Редакторите мода и дизайнерите продължават да предпочитат актрисите пред моделите, защото жените, които ходят и говорят, са по-ценни от тези, които само се снимат", казва тя.
Другата обща тенденция е, че почти всички септемврийски списания за мода са с по-голям обем от обикновено и с повече реклами отвсякога, съобщава Ройтерс. "Вог" е с безпрецедентен за 112- годишната си история размер на телефонен указател - 832 страници и тегло почти 2 кг. Списание "W" също излиза с повече страници отвсякога - 434, и с тегло около килограм. И в "Ел" са включили тежката артилерия - броят е с около половин килограм книжна маса.
В тези огромни обеми и множество реклами все по-трудно се открива съдържанието на четивата. Във "W" ще го откриете чак на страница 66-а с пренос на 137-а, а във "Вог" започва от 44-та, минава през 60-а и след това скача на 76-а.
Една от причините за увеличения обем е, че септемврийските броеве определят модните тенденции за следващия сезон и затова рекламодателите се активизират. Изданията отбелязват увеличаване на рекламните страници в сравнение с 2003 година по същото време - "Вог" с 13%, "Ел" с 16%, а "W" с цели 19%, съобщава Ройтерс.
По мнение на специалистите общата модна тенденция е на завръщане към женствеността и сдържаната елегантност. През есента ще са актуални стегнатите кокове, естественият цвят на косата и изразителният грим, прогнозират модните журналисти. "Вог" залага на кожени яки, много туид и шифон. "Ел", с Джесика Симпсън на корицата, лансира ретросилуетите, акценти от кожа и къси якета от туид. "Глеймър" (Glamour) с Пенелопе Крус на първа страница, акцентира върху еклектичния стил с елементи от официалното облекло и закачливи детайли. Тоалетите от страниците на списанието от коприна с ефект на намачкване, съчетана с кожа и всекидневни тениски от 70-те, са подходящи за хард кор дива, коментират модните специалисти на Ройтерс. Модата на "Лъки" (Lucky) с Мила Йовович на корицата пък е в неохипи стил.