Финансовият мозък на империята "Версаче" пристигна в София

Финансовият мозък на империята "Версаче" пристигна в София

Президентът на Gianni Versace, S.p.A, Италия Санто Версаче пристигна в сряда в София за откриването на първия представителен магазин на световноизвестната марка у нас. Братът на покойния Джани Версаче и на сегашната дизайнерка на компанията Донатела, кацна в сряда на обед на летище София с полет от Милано. Близо час продължиха проблемите с багажа му на аерогарата и той отказа изявление пред чакащите го журналисти. Единствените му думи бяха, че за първи път идва в България и много би искал да види Черноморието и Варна. При това си посещение обаче няма да има тази възможност, защото си отпътува още в четвъртък. Финансофият мозък на империята "Версаче" беше настанен в президентския апартамент в петзвездния Гранд хотел София. С него пристигна пресаташето му Марчело Мосесо.

Версаче присъства на официалното откриване на първия магазин Versus в България на ул. „Калоян” 7. Бутикът в София е на площ 200 кв.м. Архитектурният проект и дизайнът му са изработени според стандартите на "Версаче". Това е първият магазин у нас, в който ще се продават само облекла от колекциите с марка Versus, която е по-достъпната линия на компанията. Досега продукти на Gianni Versace S.p.A се предлагаха в магазини за луксозни стоки на различни производители. За откриването на бутика през последните няколко дни в София работи екип от експерти на италианската компания. Представители на марката за България са Виктория и Стефан Гешеви, които от години налагат у нас луксозните марки за облекла и аксесоари Escada, Cerruti, Betty Barclay и др.

Санто Версаче е президент и съизпълнителен директор на Gianni Versace, S.p.A., базирана в Милано.

Прочутата модна къща е създадена през 1978 г. от Джани Версаче. Той започва кариерата си като чирак на майка си, която била шивачка. На 25 години вече прави конфекционни колекции за най-големите модни къщи по онова време Genny, Complice и Callaghan. Компанията е фамилен бизнес - Санто е дипломиран икономист и се занимава с финансите, а сестра му Донатела и до днес отговаря за работата на дизайнерските екипи.

През годините неведнъж е възниквала идеята за предлагане на акции на световните борси, с чиято продажба да се оздрави развитието на фирмата. Акционерите, братята Джани и Санто и сестрата Донатела, не се решават на тази стъпка. След смъртта на Джани Версаче през 1997 г. обаче компанията започва да отчита загуби и в началото на 2004 година "Уолстрийт джърнъл" съобщи, че е взето решение за продажба на акции с цел финансиране на растежа в дългосрочен план.

В края на 2003 г. "Версаче" отново имаше намерение да продаде малка част от ценните си книжа. Тогава една от перспективите за нейното стабилизиране беше възможността да се присъедини към IT Holding, на която принадлежат марките Gianfranco Ferrе, Malo и Romeo Gigli. Италианската компания обаче отказа предложението.

Все още е рано да се определи бъдещето на италианската модна къща, въпреки че дружеството вече има отправени няколко предложения за покупка от компании като Britain's Apax Partners, CVC Partners и Doughty Hanson.

От началото на 2004 г. "Версаче" започна изпълнението на новия си план за преструктуриране, част от който е намалянето на разходите и повишаването ефективността на дистрибуторската мрежа. За да намали загубите си марката за първи път не показа колекция висша мода по време на дефилетата в Париж преди месец. Срокът за изпълнение на плана, даден от ръководството, е до края на 2006 г., като за реализацията му ще са необходими около 25 млн. евро.

Финансовите приходи на компанията за 2003 г. са около 400 млн. евро, при 450 млн. евро за 2002 г., когато беше отчетена нетна загуба от 6.8 млн. долара.

Модната къща е 30% собственост на Санто Версаче, 20% на Донатела Версаче и 50% на дъщеря й Алегра Бек, която наследи дела на вуйто си Джани.

Компанията произвежда и продава луксозни облекла, аксесоари, парфюми, козметика и интериорни мебели под марките Versace, Versus, Versace Jeans Couture, Versace Classic V 2, Versace Sport, Versace Intensive, Versace Young & Palazzo Versace. Колекциите се продават в 300 ексклузивни бутици и в още 3200 луксозни магазина по целия свят.