Пиер Карден продава част от империята си
Карден, чиято империя се разпростира от създаването на модели за дрехи до известния ресторант "Максим", последва примера на Ив Сен Лоран и планира да се отдаде на изкуство. След 65-годишна кариера, чувствам, че е време да обърна страницата и да се отдам на това, което наистина обожавам - изкуството и благотворителността.
Плановете на Карден засега са да се раздели единствено с активите си във висшата мода, като запази бутиците си, недвижимата собственост, както и парфюмерийното производство.
Карден обаче не изключва възможността да не се яви подходящ купувач. В този случай създателят на световноизвестната марка ще остави своя бизнес на професионалисти от текстилната индустрия, но в никакъв случай в ръцете на финансови организации, пише още Ройтерс.
В момента Карден подготвя представянето на колекция пред съпругата на египетския президент Хосни Мубарак в Кайро. Едновременно с това подпомага реставрирането на замък в Люберон.
Той е единственият от големите във висшата мода, който притежава 100% своята марка. В бизнеса е от петдесет и три години. Той има над 500 дизайнерски патента за облекло, но и в архитектурата, транспорта, рекламата и зрелищата. Списание "Тайм" го нарича хитроумен фанатик, който слага името си на всичко, "което може да се закове, залепи, зашие, завинти, завърже, да се разлее в бутилки, да се затвори, отвори и употреби" . Близо 160 милиона души по целия свят купуват продукти с марката "Карден".