"Одисея ин" отчита спад от 5% на специализираните туристи
Автобусите на компанията са изминали през миналата година общо 210 хил. километра на територията на България при 230 хил. км през 2003 г. Ангажирани са като екскурзоводи, планински водачи и стажанти над 60 души с университетско образование (над 70% от тях са на възраст 18-25 години). В села, манастири и планински хижи са заплатени услуги за над 650 хил. лв., което е с около 50 хил. повече спрямо 2003 г., отчитат от "Одисея ин".
Туроператорът "Одисея ин" е създаден през февруари 1990 г. от група алпинисти. През 1998 г. част от групата става и "Зиг заг холидейз". Двете компании днес предлагат над 50 различни програми през лятото и зимата, като основният акцент е природата на България, традициите и културата. На техните екипи принадлежат националните премиери в правенето на турове със снегоходки, утвърждаването на селата като място за привличане на чуждестранни гости, утвърждаването на България за приключенски туризъм. Те организират първите съвременни комбинирани обиколни и приключенски турове между България и Македония, пилотни разработки за турове, основани върху тракийското културно наследство, и за успеха на българския приключенски туристически продукт на френския пазар.
Фирмите утвърждават професията на планинския водач в страната. През последните пет години са проведени поредица от курсове с оглед професионализирането на работещите в тази сфера, като са ангажирани и канени френски експерти. Обучени са над 100 младежи. С изключителната финансова подкрепа и благодарение на човешкия ресурс, осигурен от нашия екип, Центърът за обучение на планински водачи към асоциация "Планини и хора" взе лиценз и започна дейност, посочи Любомир Попйорданов. "Одисея ин" е в основата на създаването на верига от къщи за гости в селата на България. Тя е направена по модел на френската мрежа Gites de France. Туроператорът инициира или активно съдейства в издаването и поддържането в актуалност на редица световни пътеводители за България (Lonely Planet, The Rough Guide, Le Petit Fute, Trescher, Reise Know How, Guide Vert Michelin). През април 2005 г. от компанията ще направят премиера на "Планините отблизо" - наръчник на планинския водач и добрия планинар.
---------------------------------
*"Одисея ин" (чрез своята търговска марка, магазин "Стената" и веригата хипермаркети "Метро") е основният дистрибутор в България на екипировка за планина и къмпинг. Туроператорът е изключителен представител на "Ферино", "Гармонт" (Италия); ТСЛ, "Жамет", "Тригано" (Франция); "Худиспорт", "Хана" (Чехия); "Бореал", "Артиах - Транго уорлд" (Испания); "Еделрид", "Дойтер" (Германия); "Полифоам" (Унгария), "Ортовокс", "Компердел" (Австрия)