Рекламата заема лица от спорта

На живо
Заседанието на Народното събрание

Рекламата заема лица от спорта

Рекламата в един от най-силните си сезони, от май до юли, заложи на популярни личности от света на спорта. По съвет на рекламните специалисти доста компании избраха спортни звезди да популяризират стоките им и да привличат потребителското внимание към тяхната марка. Примерите за това са многобройни, като емблематичен си остава този с Христо Стоичков, който от Коледа досега бе рекламно лице на хипермаркетите "Технополис", на облеклата с марка "Вайк", на застраховките "Гражданска отговорност" на "Булстрад", участва в презентацията пред испански туроператор и на "България ер", когато тя извърши първия си полет по линията София - Барселона.

Стоичков не спря дотук и се включи в рекламата на Корпоративна банка. Клипът, заснет по идея на "Огилви енд Мейда", в който той показва, че не използва интернет банкирането, бе сред най-ярките участия на тазгодишния фестивал на Асоциацията на рекламните агенции (АРА), а появата му стана повод да се говори, че Стоичков се е врекъл единствено на "Корпоративна" (срещу рекордно заплащане) и няма да рекламира повече други продукти и услуги. На следващия ден се разбра, че всъщност отново Стоичков е в основата и на рекламната инициатива на "Жилет", която все още може да се бъде видяна на малкия екран.

Един от пионерите на тенденцията да се използват спортисти като рекламни лица е гимнастикът Йордан Йовчев, който се утвърди като един от символите на застрахователно дружество "Виктория". "Именно успешния избор на рекламно лице е в основата на постигнатия успех, изразяващ се във висока познаваемост на марката "Виктория", обясниха от "Булса адвъртайзинг", които са изработили рекламата. "Ние прогнозирахме успехите му, затова го поканихме за рекламно лице", похвалиха се още те на фестивала на АРА тази година. Шампионката по художествена гимнастика Мария Петрова също от дълго време убеждава в предимствата на марката "Дева" на "Рубела".

"Използването на известни спортисти в рекламата е добре известен маркетинг инструмент, който просто работи", коментира Калина Петрова, специалист от рекламна агенция "Ню моумънт, ню айдиас къмпани". Фирмите наемат известни спортисти с надеждата да увеличат продажбите си. Проучване на изследователската агенция "Арбитраж" потвърждава тези очаквания, защото техни данни от началото на годината показват, че близо три четвърти от анкетираните са на мнение, че ако един известен спортист рекламира една марка, тя сигурно си струва. Това означава, че при дългосрочно сътрудничество между популярна спортна личност и дадена фирма действително може да се говори не само за увеличение на продажбите в краткосрочен план, но и за брандинг, свързан с името на звездата, смятат експертите. По думите на Чавдар Канаров, изпълнителен директор на "Нобъл графикс", все пак важно е спортната знаменитост, която ще се използва за реклама, да бъде умело подбрана и да подкрепя концепцията на рекламата и продукта. "Само усмихнатото лице на някой спортист не е достатъчно, необходима е правилна употреба на това лице, и то с достатъчна доза креативност", твърди още той.

"Спортът и застраховането са сходни „дисциплини“, каза по този повод лекоатлетката Даниела Йорданова, която наскоро подписа едногодишен рекламен договор с МЗК „Европа“. Договорката е за представяне на застрахователя на български и международни състезания. “Интересът към рекламния договор е огромен“, коментира Наталия Иванова, изпълнителен директор на "Европа", и добави, че вече са изчерпани рекламните материали - плакати, рекламни картички и флаери. Тежкоатлетът Милен Добрев пък като силен българин рекламира месни продукти по билборди на столичните кръстовища.

Със спортна личност свърза името си и GSM оператора "Глобул". В рекламния клип Ивет Лалова подарява любимите си спортни обувки на малко момиче. В същия клип участва и целият отбор по синхронно плуване.

Единодушното мнение на специалисти в бранша е, че чрез използването на спортни знаменитости българската рекламна практика се синхронизира със световната, в която отдавна спортистите се изявяват с рекламна цел. Не може да остане незабелязано присъствието на Дейвид Бекъм, който е сред основните герои в рекламните клипове на "Пепси". Според проучвания на агенция "Маркет тест" за младите спортистите символизират тяхната философия на живот, техните послания звучат като покана за развитие, изява, свобода и търсене, те подтикват към успехи.