"Бхарат фордж" - конкурентът в родината
Чрез инвестиции и нови придобивки Каляни смята да увеличи до 2008 г. оборота на своята група до над 1 млрд. долара. Но мениджърът не залага вече само на цената - един от най-силните козове на индийската конкуренция, а гледа към иновациите и техническия напредък. С тази цел в края на 2003 г. BFL купи срещу 30 млн. евро закъсалата германска компания "Карл Дан педингхауз" (CDP), с което получи достъп до редица значими клиенти в автомобилостроенето, като Бе Ем Ве (BMW), "Фолксваген" (Volskwagen), "Волво" (Volvo) и "Ауди" (Audi). Каляни обещава в следващите две години да инвестира в германското дружество 35 млн. евро и да увеличи броя на работниците.
Индийският концерн разполага с още 400 млн. долара в касата си "за нашествия", изчислява германският икономически вестник "Ханделсблат". От тях 150 млн. долара ще отидат за удвояване на производствените мощности в Индия, 50 млн. долара са предназначени за изследвания, а 150 млн. долара - за нови придобивки. По думите на Каляни до края на годината BFL ще напазарува в Европа и Китай. Жадни погледи индийците отправят и към САЩ, където направиха първата си крачка с покупката на металообработващата компания "Федерал фордж" (Federal Forge) през юни.
Каляни има либерално отношение към риска - успешна рецепта на редица семейни индийски предприятия, обяснява "Ханделсблат". Така през 1989 г. инвестира 22 млн. долара в разширяване на капацитета, въпреки че BFL по това време реализира едва 33 млн. долара продажби, а либерализацията на индийската икономика тепърва предстои. В началото на 90-те години предприемачът решава да интернационализира бизнеса си, на първо място като засили експорта. Днес 42% от продукцията от заводите му в град Пуне, южно от Бомбай (наричан индийския Оксфорд), отива зад граница, а до три години делът ще нарасне до 60%. По предварителни оценки от износ BFL е заприходил през тази година 227 млн. евро, като само три години по-рано експортът е носил 26 млн. евро.
За сина на фабриканти винаги е било ясно, че ще тръгне до бащините стъпки. На 23 години, с диплома по инженерство от престижния Масачузетски технологичен институт, Баба влиза в семейната компания, която е създадена едва шест години по-рано и първоначално има около 1 млн. долара оборот. Днес концернът постига над 340 млн. евро продажби, а борсовата му стойност се оценява на 961 млн. евро.
Успехът на Каляни го превръща в звезда у дома. Вестник "Бизнес стандарт" го провъзгласи през 2004 г. за мениджър на годината в Индия. Както повелява семейната традиция, групировката ще бъде поета от следващия мъжки наследник - Амит. "Само член на фамилията може да внесе нужната страст в бизнеса", категоричен е Каляни.