Галерия до кухнята
Морано казва, че стенописите са по-трудната част от работата му, защото трябва да се съобразява едновременно с няколко фактора - изискванията и вкуса на клиента, атмосферата и архитектурата на мястото, бъдещите посетители на ресторанта и качеството на основата. "Перспективата е друга, работата трябва да е много прецизна, по-трудно е да се направи нещо наистина добро." За "Ил кавалиере д’Италия" е избрал цветове тип „помпейски” и наситените тонове от испанската живопис от XVI и XVII век. Темата на стенописите е Тоскана и митологията на етруските. В „музикалния салон” са изобразени най-великите световни композитори, без да е пропуснат и Паганини, когото Морано нарича „чудовището на италианската музика". Първият етаж на заведението е изрисуван с типичния зелен и пищен флорентински пейзаж.
За модата в „ресторантската” живопис Морано казва, че в момента актуален е поп артът и теми и сюжети от известни майстори на четката. Кичът понякога трудно се избягва, а дали ще бъде прекрачена границата зависи и от клиента, смята художникът.
По думите му най-скъпа и трудна е подготовката на подходяща база за рисунката и понякога се налага тя да бъде спестена и се работи направо върху повърхността - такава, каквато е. Именно в подготовката на базата влага и своите секретни съставки, които правят стенописа устойчив. Джо Морано има школа в Италия, в която обучава млади хора. И това е занаят като всеки друг - иска практика и чиракуване, казва той.
"Ил кавалиере д’Италия" ще предлага тосканска кухня. Ресторантът ще има различно меню за всяка седмица, като събота и неделя ще са посветени на рибните ястия. Заведението ще изпълнява и културни функции - в така наречената "Зала на операта" през уикендите ще се организират музикални вечери с класическа музика. В залата за експозиции ще редят картини известни художници, а в четвъртъците ще се организират литературни вечери. Амбицията е да се създаде верига ресторанти под същото име, като този ще е прототипът.
Оригинални стенописи от известни и по-малко известни художници са в центъра на интериора на още няколко столични заведения. В "Мачу Пикчу" младите художници Кирил Славчов, Даниела Николова и Любомир Ценков са използвали стилизирани образи от митологията на маите и с въображение са преплели рисунки на дракони и божества с мотиви от индиански текстил и геометрични вариации на традиционните шарки от Латинска Америка.
Популярният роман на Роджър Ланслин Грийн за митичния владетел крал Артур вдъхновява не само сценаристи и режисьори. Класическата история за Артур, Ланселот и Гуенивир стана декор и на столичния ресторант "Авалон". Още от вратата ви посреща картина от бестселъра на германската писателка Марион Зимър Брадли "Мъглите на Авалон" и всички стени са изписани до последния сантиметър със сцени, персонажи и символи от легендарните героични времена - рицарско ръкополагане, шут, гербове... Използвана е сложната техника на аерографа - устройство с големината на писалка, но с функциите на пръскачка. Епосът за крал Артур и духът на Средновековието са вдъхновили собственика дотолкова, че той самият е изобразен като рицар на стената.
Столичният "Вещиците" пък е изрисуван от художника Георги Трифонов - стенописите по стените на двора и в заведението са по мотиви на Бош. Стената зад бара е дело на уругвайския художник Алфредо Гиера.