Емигрантите - нова златна мина за авиокомпаниите
Германската "Луфтханза" е въвела
специална цена на билета за българи
които ще престоят в САЩ повече от година, колкото е максималният срок на билета. Програмата се осъществя заедно с американските United Airlines и US Airways. Тя е само за притежатели на зелена карта или работна виза, както и за пътуващи с цел обучение, обясни бизнес анализаторът на компанията Георги Петков. Най-ниската цена на еднопосочния билет София - Ню Йорк е 351 долара без летищните такси вместо 1722 долара, уточниха от компанията. В момента "Луфтханза" има промоция за тази линия и предлага цена от 360 долара. За Европа по празниците компанията пусна билети по 189 и 199 евро и самолетите бяха пълни по Коледа и Нова година, признават от германския превозвач.
Първите по-ниски цени на билетите ще станат факт още до края на януари и при "Австрийски авиолинии", но те няма да се дължат на т.нар. етнически тарифи, прилагани за албанци и македонци. Там планират намаление по линията от София до Мадрид и Барселона, където са съсредоточени най-много българи, работещи в Испания. Цената на билета ще падне под 200 евро, коментира Камен Кичев, регионалният мениджър за Косово, Македония и България. В момента двупосочния билет до Мадрид струва 239 евро без летищните такси, а до Барселона - 219 евро. Австрийската компания предлага сериозни намаления и на билетите до Залцбург и Инсбрук, но при условие че пътникът престоява поне една седмица в Австрия. Така цената на билета става 185 евро вместо 350 евро без летищните такси.
"Бритиш еъруейз" не предлага "емиграционни" отстъпки, но може да направи намаления с 10% от цените на билетите за българските национални празници, коментира мениджърът на компанията в България Емил Делибашев.
Промоционални цени, с които да привлече пътници от Испания и Великобритания, обмисля и "България ер", съобщи изпълнителният й директор Златин Съръстов. Той посочи, че за връщане билетът е на половин цена.
Емиграционната вълна утихва и през следващите години броят на заминаващите трайно в чужбина българи ще се установи на около 15 хил. годишно, каза експертът на Националния статистически институт Йордан Калчев. Около 9 хил. се очаква да са трудови мигранти, останалите ще пътуват, за да учат или да се съберат с роднини. Всеки пети е готов да пътува в САЩ, близо една четвърт гледат към Германия, показва изследването. Привлекателни за българите също са Испания (8.2%), Великобритания (6.9%), Гърция (6.4%), сочат проучвания на статистиката.
Що се отнася до САЩ, цените на полетите за емигранти са в зоната между скъпоструващите билети за бизнес класа и евтините полети за почивки, пише американският всекидневник "Ю Ес тудей".
Авиокомпаниите променят стратегиите си
за да се възползват от вълната от емигранти, все по-отчетливо напиращи към самолетите в определено време от годината, посочва американският всекидневник "Ю Ес тудей". Пред изданието мениджъри твърдят, че емигрантите са източник на големи и бързи растящи приходи, след като доскоро са се смятали за незначителна пазарна ниша. Това се промени с повишаването на доходите им и жизнения стандарт. Анализатори смятат, че потенциалът на т.нар. етнически пазар за американските авиокомпании, които и без това се намират в трудно положение, е наистина огромен. Емигрантите в САЩ вече са рекордните 32.5 млн. жители, показват данните на американския Център за емиграционни науки към март миналата година. Това са 12 на сто от населението и повече от два пъти от броя им при последната голяма емиграционна вълна от 1910 г. Едно от предимствата на тази ниша е, че търсенето на билети от тяхна страна не се повлиява от терористичните заплахи и геополитическата несигурност, което ги прави сигурен източник на приходи, убедени са изследователите в сектора.
Етническият пазар се отличава с това, че авиокомпаниите не могат да поискат информация къде и по каква причина пътуват емигрантите, обяснява още американският всекидневник. Те пътуват до родните си страни за почивка, на гости и за бизнес, та дори и да си намерят спътник в живота. Повечето от тях пътуват с огромно в сравнение с останалите пасажери количество багаж - най-често подаръци за близките, което често затруднява побирането им на борда. Това принуждава компаниите да променят капацитета на багажните помещения, отбелязва "Ю Ес тудей". При заплащането на самолетните билети почеркът, който ги издава, е, че те предпочитат да го правят в пари в брой, с дебитни карти или с предварително платена част от цената - начини, които не се допускат при онлайн покупките. Също така емигрантите пазаруват билети от туроператори, чиято централа се намира в друга страна, обикновено родината им. Друг предпочитан от тях обект са гишетата за билети на летищата.