Карл, завоевателят

Какво ли ти остава, когато си покорил върховете на висшата мода, създал
си едни от най-впечатляващите колекции, показвани някога в Париж или
Милано, и си съживил марки като Chanel и Fendi? Единственото
предизвикателство може да бъде само превземането и на американския
пазар. Точно това ще се опита да направи Карл Лагерфелд по време на
модната седмица в Ню Йорк с представянето на нова марка, която носи
неговото име, пише списание Time.
Новата колекция ще е от деним,
тениски, вечерни рокли и мъжки костюми и ще се продава доста под
четирицифрените цени на Chanel. Лагерфелд се е прицелил в средната
ценова категория, доминирана от марки като Lauren by Ralph Lauren и
Marc by Marc Jacobs, където роклите започват от $475, панталоните от
$275, а дънките и тениските се движат между $95 и $255.
Според дизайнера новата му линия няма да е толкова елегантна като Chanel и ще е подходяща за ежедневно облекло.
Лагерфелд
е известен със способността си да се разкъсва между множество проекти и
добавянето на още една колекция към задълженията му няма да е проблем.
По-трудно ще е да се намести на и без това претъпкания пазар за деним и
тениски, където удобно са се настанили фирми като Lauren и H&M. Но
Томи Хилфигер, който закупи марката Karl Lagerfeld през 2004, е уверен,
че името на дизайнера и неговият моден усет са достатъчна гаранция за
успех.
А какво печели Лагерфелд от новия проект? Въпреки че името му
е едно от най-влиятелните в света на модата, извън него Лагерфелд не
може да се състезава с по-масовите си колеги като Лорън и Армани. А с
популярността извън модните кръгове идва и възможността да сложиш името
си на успешни колекции от бижута, часовници, очила и домашно
обзавеждане, което е и основаната цел на новата марка на Лагерфелд.
От
гледна точка на цена и стайлинг новата марка няма да е насочена към
конкретна възрастова група. Жените ще имат възможност да си купят както
скъпотии, така и евтини неща, което изцяло отговаря на начина, по който
дамите пазаруват в момента, казва за изданието Ан Асиерно, президент на
Karl Lagerfeld.
Няма опасност клиентите да объркат новата марка на
Лагерфелд с друга, защото дизайнерът присъства много осезаемо - една от
тениските носи неговия подпис, а на друга е отпечатана снимка от
младежките му години, Шоуто, на което ще бъде представена новата
колекция, ще се продава като podcast в онлайн магазина на Apple iTunes.
Но
може би най-добрият знак за съдбата на проекта е фактът, че принцът на
европейската мода е поканен да гостува на кралицата на американската
телевизия, Опра Уинфри.