Карл, завоевателят

Карл, завоевателят

Преситен от успехите си във висшата мода, Карл Лагерфелд е решил да се пробва на американския пазар с нова, средно скъпа марка, носеща неговото име
Преситен от успехите си във висшата мода, Карл Лагерфелд е решил да се пробва на американския пазар с нова, средно скъпа марка, носеща неговото име
Какво ли ти остава, когато си покорил върховете на висшата мода, създал си едни от най-впечатляващите колекции, показвани някога в Париж или Милано, и си съживил марки като Chanel и Fendi? Единственото предизвикателство може да бъде само превземането и на американския пазар. Точно това ще се опита да направи Карл Лагерфелд по време на модната седмица в Ню Йорк с представянето на нова марка, която носи неговото име, пише списание Time.
Новата колекция ще е от деним, тениски, вечерни рокли и мъжки костюми и ще се продава доста под четирицифрените цени на Chanel. Лагерфелд се е прицелил в средната ценова категория, доминирана от марки като Lauren by Ralph Lauren и Marc by Marc Jacobs, където роклите започват от $475, панталоните от $275, а дънките и тениските се движат между $95 и $255.
Според дизайнера новата му линия няма да е толкова елегантна като Chanel и ще е подходяща за ежедневно облекло.
Лагерфелд е известен със способността си да се разкъсва между множество проекти и добавянето на още една колекция към задълженията му няма да е проблем. По-трудно ще е да се намести на и без това претъпкания пазар за деним и тениски, където удобно са се настанили фирми като Lauren и H&M. Но Томи Хилфигер, който закупи марката Karl Lagerfeld през 2004, е уверен, че името на дизайнера и неговият моден усет са достатъчна гаранция за успех.
А какво печели Лагерфелд от новия проект? Въпреки че името му е едно от най-влиятелните в света на модата, извън него Лагерфелд не може да се състезава с по-масовите си колеги като Лорън и Армани. А с популярността извън модните кръгове идва и възможността да сложиш името си на успешни колекции от бижута, часовници, очила и домашно обзавеждане, което е и основаната цел на новата марка на Лагерфелд.
От гледна точка на цена и стайлинг новата марка няма да е насочена към конкретна възрастова група. Жените ще имат възможност да си купят както скъпотии, така и евтини неща, което изцяло отговаря на начина, по който дамите пазаруват в момента, казва за изданието Ан Асиерно, президент на Karl Lagerfeld.
Няма опасност клиентите да объркат новата марка на Лагерфелд с друга, защото дизайнерът присъства много осезаемо - една от тениските носи неговия подпис, а на друга е отпечатана снимка от младежките му години, Шоуто, на което ще бъде представена новата колекция, ще се продава като podcast в онлайн магазина на Apple iTunes.
Но може би най-добрият знак за съдбата на проекта е фактът, че принцът на европейската мода е поканен да гостува на кралицата на американската телевизия, Опра Уинфри.