"Пежо" 407 купе дебютира у нас

“Пежо 407” купе е вече в България, съобщиха от официалния вносител на марката у нас “София франс ауто”. Автомобилът продължава старата традиция на марката, което създаде запомнящите се купета 404, 504 и 406.
Колата е с дължина 4.815 м, ширина1.868 м. и височината 1.40 м, което и позволява да превозва без проблеми четири пътника и багажа им. Подобно на всички купета, мястото на водача в 407 е снижено с 20 мм и изнесено назад с 9 мм спрямо другите версии на 407.
Благодарение на прецизно моделираните обеми, новата каросерия се характеризира с равновесие, елегантност и динамикa. Салонът е луксозен и разполага с четири индивидуални седалки. Бордното табло, декорите от истински алуминий и кожената тапицерия на седалките, говорят за спортният дух на автомобила.
В началото на гамата от двигатели 4-цилиндровият бензинов агрегат с обем 2 231 см³. Той е с 16 клапана, два разпределителни вала и балансиращи валове и развива максимална мощност от 163 к.с. Максималният му въртящ момент е 220 Nm. Благодарение на системата за променливо газоразпределение on/off (VTC), действаща върху разпределителния вал на всмукателната система, 92% от максималния въртящ момент са на разположение от 2 000 об/мин и до 5 500 об/мин. С него “Пежо” 407 купе стига от нула до сто за 9.2 сек., а максималната скорост е 222 км/ч.
Вторият бензинов двигател, който се появи при 407 хечбек и SW още от лансирането им, е със шест V-образно разположени цилиндъра, с обем 2 946 см³, максимална мощност 211 к.с. и максимален въртящ момент 290 Nm. Той е с четири разпределителни вала и 24 клапана. Двата разпределителни вала на всмукателната система разполагат с постоянно променливо газоразпределение (VVT), като се осигурява оптимално пълнене на горивните камери и двигателят става едновременно гъвкав и мощен. С този агрегат автомобилът стига стоте километра за 8.4 сек., а максималната скорост е 243 км/ч.
407 Coupe е първият автомобил от фамилията 407, който ползва новия дизелов двигател HDI FAP с шест V-образно разположени цилиндъра, вграждан до сега в “Пежо” 607. Неговият обем е 2 720 см³. Има четири разпределителни вала и 24 клапана, както и система за директно впръскване тип Common Rail multi-injection. Моторът има максимална мощност от 204 к.с, а въртящия му момент достига 440 Nm благодарение на два турбокомпресора с променлива геометрия. Дизеловият двигател ускорява “Пежо” 407 купе от 0 до 100 км/ч за 8.7 сек., а максималната скорост е 235 км/ч.
Автомобилът се предлага със 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростни кутии. При автомата водачът може да избере по-активно управление чрез секвенциалната система тип Tiptronic System Porsche. Тя разполага с интегрално електронно управление, като може да разпознава и се адаптира към профила на пътя, скоростта на завиване на волана, типа на управлението и т.н..
При версиите с 6-цилиндрови двигатели, амортисьорите са променливи и управлението на всеки от тях е независимо, за да се контролира по-добре клатенето по дължина, страничното клатене и вертикалните колебания при всякакви условия на движение (неравни пътища, висока скорост, препятствия, натоварен автомобил и др.). Чрез специален бутон е възможно във всеки момент да се премине на положение „Спорт“, което “втвърдява” максимално амортисьорите.
Електрохидравличният усилвател на волана е с промяна на усилието, като пилотираната електропомпа управлява налягането в зависимост от скоростта на автомобила и скоростта на въртене на волана.
Електронната стабилизираща програма, серийна във всички модели, обединява системата против блокиране на колелата (ABS), система за подпомагане при внезапно спиране (AFU), система против приплъзване на колелата (ASR) и контролът на стабилността (CDS). CDS системата сравнява постоянно ъгъла на волана, скоростта на завиване на автомобила, скоростта на движение на колелата и напречното ускорение на автомобила, с цел отчитане на поднасяне в завой или на изправяне на завоя. След тези отчитания компютърът внася корекции, така че автомобилът да се върне в желаната от водача траектория, в границите на физичните закони.
Фаровете с две функции (къси и дълги светлини осигурени от една и съща крушка) са ксенонови. След достигане на скорост от 5 км/ч, те стават самонасочващи се. В зависимост от ъгъла на волана и скоростта на автомобила, вътрешният за завоя фар се завърта с максимум 12º навътре, докато външният с максимум 7,5º. Функцията самонасочващи се фарове е активна при къси, както и при дълги светлини. В първото ниво на изпълнение тя е опция, а в следващото серийна.
Цените на "Пежо" 407 купе за България тръгват от 58 691 лв. с ДДС.