Ново "Паджеро" дойде у нас с амбиции

Ново "Паджеро" дойде у нас с амбиции

"Мицубиши Паджеро" е в стихията си, когато пред себе си няма път
"Мицубиши Паджеро" е в стихията си, когато пред себе си няма път
Повече от седемдесетгодишен опит в разработването на автомобили със задвижване 4Х4, единадесет победи в рали "Дакар", от който шест поредни, и над 2.5 милиона продажби от най-популярния си високопроходим автомобил - "Паджеро", с това може да се похвали японският производител "Мицубиши", когато става дума за всъдеходи. Три месеца след световната премиера на четвъртото поколение на "Паджеро" в Париж, в средата на миналата седмица популярният автомобил дебютира и в България.
Във външния вид на автомобила се забелязват елементи от предишните три поколения на модела, който се произвежда вече двадесет и пет години. Това обаче не пречи "Паджеро" 2007 да има модерно, стилно и солидно излъчване. Промените са много и е трудно да бъдат изброени. Външността е изцяло нова, интериорът е коренно различен, като определено е по-луксозен и предлага повече комфорт. Любопитна подробност е, че в "Паджеро" се монтира специално разработена за модела озвучителна система на американския производител Rockford Corporation. В купето са монтирани общо дванадесет високоговорителя, сред които и субуфер, като аудиоуредбата осигурява пикова мощност от 860 W.
Както и третата генерация на "Паджеро", така и четвъртото поколение на модела се предлага във версия с три и пет врати, като дългата база може да се поръча и със седем места, което позволява ползване на данъчен кредит.
Всъдеходът на "Мицубиши" се оборудва с изцяло нов шестцилиндров V-образен бензинов двигател с променливи фази на газоразпределение, работен обем 3.8 литра и мощност 249 к.с. Това е най-мощният мотор, монтиран някога в гамата на "Паджеро". С него тежащият над два тона автомобил се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.8 сек, а максималната скорост е 200 км/ч. Разходът на гориво в смесен цикъл на движение е 13.5 на сто. Този двигател обаче се предлага само с най-високото ниво на изпълнение Instyle и автоматична трансмисия.
Познатият от сегашната гама на "Мицубиши" 3.2-литров дизелов мотор е усъвършенстван, като във версиите с механична скоростна кутия разполага с мощност от 160 конски сили, а при автомобилите с автоматична трансмисия - с десет коня повече. Любопитна подробност е, че по-маломощният мотор разполага с по-висок въртящ момент (381 Нм срещу 373 Нм) и по-добри динамични характеристики. С него "Мицубиши Паджеро" се ускорява от 0 до 100 км/ч за 12.2 сек., а максималната скорост е 177 км/ч. Разходът на гориво в комбиниран цикъл на движение е 9.3 на сто.
"Паджеро" се предлага у нас с два вида петстепенни скоростни кутии - автоматична и механична. Автоматът е снабден с интелигентната електронна система INVECS-II, която изучава различните стилове на шофиране на водачите и адаптира стратегиите за смяна на предавките така, че да паснат на темперамента на седящия зад волана.
Разбира се, далеч по-важни от динамичните характеристики на колата са нейната проходимост и поведение в пресечена местност, а тук "Паджеро" е в стихията си, като разчита на доказали се в рали "Дакар" технологии. Всъдеходът се оборудва с новата система за задвижване на четирите колела Super Select 4 WD (поколение SS4-II). Тя дава възможност преминаването от задно предаване към режим на задвижване 4Х4 да става при скорост до 100 км/ч.
За по-тежък терен е предвидено блокиране на централния диференциал, а за истински офроуд предизвикателства - преминаване в режим на понижаващи предавки. Ъгълът на заход на "Паджеро" е 35 градуса, страничният наклон може да достигне 45 градуса, а колата преодолява водни прегради с дълбочина до 70 см - показатели, говорещи много на почитателите на шофирането извън пътя.
Цените на новото "Паджеро" у нас започват от 76 990 лв. с ДДС и вече е продаден един автомобил. Най-скъпата модификация е с цена 107 980 лв. Плановете на вносителя на "Мицубиши" "Балкан Стар мотърс" са да удвои продажбите на "Паджеро" на българския пазар, което ще рече поне 80 сделки през тази година.