Магистрала "Тракия" - този залежал и актуален проблем

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivo
    *****
    Неутрално

    Sled kato sega sashtestvuvashta chast ot magistralata e postroena s darzhavni pari, t.e. nashi, zashto tryabva da se plashta toll-taksa za tzyalata magistrala a ne samo za tazi na kontzesionera?

  2. 2 Профил на kиршнер
    *****
    Неутрално

    Изграждане на тол-системата 95.7 млн. евро???

    И какжо толкожа има в една тол-система разположена сред 400 км?

  3. 3 Профил на Пешо концесията
    *****
    Неутрално

    Да ви е честита новата схема за ограбване!
    Нови пътни данъци и нови цени на винетките. Няма да можете да си одите на село селяни корумпирани! Българската страна е готова да доплаща при нисък трафик!!!

  4. 4 Профил на Garabed
    *****
    Неутрално


    Abe, Pesho shto gi drankash. To korumpiranite i selianite i kombinaciata ot dvete zaedno imat mangizi i ne sa za oplakvane. Da mu misliat obiknovenite grajdani.

  5. 5 Профил на p
    *****
    Неутрално
  6. 6 Профил на СБС
    *****
    Гневно

    и гласувалите за него БГ зомбита! Сега караш-не караш по магистралата, ще плащаш на кразливия Кобург дивиденти ... и така още "само" 35 години! А нали комунягите обещаваха да развалят договора, нали уж били "социални"?!

  7. 7 Профил на Йовчо
    Йовчо
    Рейтинг: Неутрално

    Това което наричаме магистрала у нас е жалко подобие на аутобан в Германия, Австрия или Швейцария.

    Всичко е ясно - да влезе убития, се казваше в един стар виц.

  8. 8 Профил на овцата
    *****
    Неутрално

    СБС ти ще си останеш завинаги в безплатния соц-комунизъм, където най- безплатното нещо е чикията.

  9. 9 Профил на ххх
    *****
    Неутрално

    Очевидно е, че мнозина ще предпочетат паралелните "безплатни" (не че за тях не плащаме винетки" пътища. По магистралата ще се движат предимно тежкотоварни чуждестранни камиони, КОИТО СПОРЕД ДОГОВОРА НЯМА ДА ПЛАЩАТ ТОЛ-ТАКСИ, защото плащат винетки на границата.
    Липсващия до 13000 автомобила трафик ще го плащат ОВЦЕТЕ със собствената си вълна.
    В Австрия се плаща само преминаването през някои тунели, но докато се изплатят - не 35 години!

  10. 10 Профил на KUKLOVOD
    *****
    Неутрално

    Бе какво толкова има в една тол-система за 300 км?? Да не смятат да слагат златни автомати с тамкове за охрана на всеки 1 (един) километър???

  11. 11 Профил на бах мааму
    *****
    Неутрално

    Държавата щяла да плаща за недостигащия трафик. А кой ще го брои този трафик, нали концесионера. И каква ще бъде бройката която той отчете нали се сещате. Значи хем им даваме почти готова магистрала, хем ще си плащаме за пътуване по магистралата, хем държавата т.е ние ще доплащаме за "недостигащия" график. Абе ние луди ли сме или на луди ни правят. Бах мааму, няма отърване от тая разбойническа напаст.

  12. 12 Профил на п
    *****
    Любопитно

    "Цената за първата година от пускането на съоръжението ще е 2.5 евроцента за километър, което е по-малко от 20 лв."
    А за втората?

  13. 13 Профил на B52
    *****
    Неутрално

    Komuniagite i tiahnite sateliti naistina sa na vseki kilometar, ako ne i milimetar veche!
    2.5 евроцента за километър; в ЕС средната цена е 4 евроцента на километър.

    Neka komsomolskoto liderche & sinche da chlen na politbjuro obiasnio i malko za razlikata vdohodite, srednite zaplati, GDP per capita, i kakvo li ne... Togava shte lasne savsem iasno kolko "izgodni" sa dogovorite za naselenieto na Bulgaristan!

  14. 14 Профил на koncesioner
    *****
    Неутрално

    В ЕС средната цена може и да е 4 евроцента на километър, но когато леките коли са задължени да плащат винетки, само камионите плащат тол-такса.
    Хубаво е не само цените да се сравняват сляпо, а да се сравнява и качеството, защото със сигурност по качество сегашната ни магистрала няма да може да се квалифицира като такава по нито един европейски стандарт за качество, така че за какви такси върху старата магистрала говорим?!
    Споделянето на строителния риск от държавата или пък пълното му поемане, както е било обещано на концесионера преди, е пълен абсурд и не съществува в никоя държава, която има опит в концесионирането. Абсолютно нормално е строителният риск да се поема от строителя, а не от възложителя - държавата, който няма никакво отношение към строителството.

  15. 15 Профил на mgsh
    *****
    Неутрално

    Доколкото ми е известно, в старите членки на ЕС изграждането и поддържането на националната пътна мрежа се финансира от местните данъци, държавния бюджет (ДОД, ДДС и т.н.) и от акцизите върху горивата. Затова не съществуват винетки - т.е. отделен пътен данък. В момента, благодарение на правителството на Сакса, българските граждани плащат два пъти правото си да се движат по националните пътища.
    Също доколкото ми е известно, магистралите наистина се плащат допълнително, но държавата е задължена да осигури паралелен на аутобана маршрут по първокласен национален път. А, както се каза по-горе, правото на движение по такъв път е безплатно.
    След въвеждането на тол-такса за "Тракия" българските граждани всъщност ще плащат три пъти - веднъж ще финансират изграждането на инфраструктура чрез данъци и акцизи, втори път чрез винетки ще плащат правото си да се движат по пътищата, изградени с техни пари и трети път ще плащат за магистрала, без да имат избор. Знае ли някой как може да човек да се придвижи от София до Пловдив, без да се качва на "Тракия"? Дори не смея да кажа "по първокласен път"...

  16. 16 Профил на B52
    *****
    Гневно

    Po evropa potrebitelia na uslugata infrastruktura ima pravo na izbor. Kogato za neshto iskat pari, moje da izberesh po-baven, no bezplaten variant, postroen s parite na danakoplatetza.
    Ako iskash po-barzo, plashtash si. Taka e v Italia, France naprimer, saobrazno razstoianieto. v Germania e bezplatno za avtomobili, makar i da se govori za vinetka za autobanite. Avstia ima sistema na vinetki i taksi, a Schweitzaria /istinskata/ iska taksa ot 40 CHF /okolo 26€/ GODISHNO za polzuvaneto na autobanite. Ako ti ne iskash - imash izbor ot naistina parvoklasni patishta.

    Komunisticheskite kuhi lejki obache ne mogat da proumeiat kakvo e tova da dedesh na niakogo istinski izbor, a narodetza ne iska da se zashtitava kogato mu go otnemat. vErvane mu e majkata iavno.

  17. 17 Профил на Корсаря
    *****
    Неутрално

    ...колко хиляди ще са автомобилите на ден, ако тол-таксата е 5ст./км? Обзалагам се, че от 25 хил./ден, с които се бие министеро, ще има-няма 5 хиляди. И тогава к'во шъ прайм? А за алтернативните пътища - ша ги има ли? И с какво качество?

  18. 18 Профил на арта
    *****
    Неутрално

    А ако реша да отбия да пусна една вода,тол-такса за подметките на обувките ми ще има ли?-може би по 5 евроцента на крачка,щото нали пак ще им търкам асфалта!

  19. 19 Профил на dudu
    *****
    Гневно

    Toll 1: 250км, изградени с пари от бюджета - демек, с нашите данъци.
    Toll 2: Винетка - 64 лв. година?
    Toll 3: Административен данък - warum????
    Toll 4: Hiway Toll - само 2.5 цента - ма много малко бе!
    Толл 5: Неустойки при нисък трафик - осигурени от нашите данъци!

  20. 20 Профил на как сте вие?
    *****
    Гневно

    Първо: трите оставащи участъка,както са дадени във вестника не са 275км, а 175км. защото както и да го смяташ 116+24+36 не дава 276 а ДАВА 176, т.е. разликата е ТОЧНО 100км!! И като казват, че тол-таксата е САМО 2.5е цента на км, защо не кажат КОЛКО ТОЧНО получава един среден българин в сравнение с един среден западняк? Та да видим тези САМО 2,5е цента каква РЕАЛНА цена имат за средния нашенец! И престанете да сравнявате как в Европа била не знам каква си цената, а у нас е САМО не знам колко си. После задължително в скоби кажете какви са заплатите на двете места. Но тези, които пишат или които дават данните, явно са със СЪПОСТАВИМИ заплати, а не като нас.

  21. 21 Профил на Вазелинчо
    *****
    Весело

    Taя работа ще трае...още 1/2 години докато възобновят строжът.
    За сега само се плашат още един друг..нека се разберът да си оплетът кошничките па после..Защото вече не е като преди ,ургулешката както казваше Баш Майстора.Но бадете сигурни ,че и народа и даржавата ще бадът ощетени.По най долният начин разбира се,че да си траем ... абе такива бодали сме,че..
    Но беден е народа как да си повдигне главата протести и прочие ,няма синдикат,организации нищо.. като по турско време хъшове тук таме си понадигне някои главата и те му я резнат.
    А това е обещание не е предположение.

  22. 22 Профил на Българин завинаги
    *****
    Гневно

    Защо лично Станишев даде тази пресконференция?Той се явявя говорител на португалците които искат да вземат и едно от последните стойностни неща останали на народа на България изцяло платени със средства на гражданите на България,така ние ще сме обречени да им плащаме за нещо което е наше и винаги е било ..Станишев не защитава националните интереси ,а ощетява всички ,ако подпише този договор .Аз сум 100% убеден,че България е много богата държава в която средствата се харчат изключително грешно и неефективно ,откъдето идват и всички проблеми.Ако успеем да променим това наистина ще просперираме!!!Убеден съм!

  23. 23 Профил на Антони
    *****
    Неутрално

    Нямам думи!Какво ли тьрсим в ЕС...една магистрала не можем да си постоим...за 40 години.Тези тол такси...2,50 нищо не е какво му плащаш...идиоти

  24. 24 Профил на живия Илия Павлов
    *****
    Гневно

    Ще припомня на късопаметните дето пишат по-горе следното:не само магистрала Тракия можеше да е построена до сега,но много повече километра пътища,ако комарджията Симеончо дето го дока на власт ДС и КГБ беше усвоил парите от пресъединителните фондове,
    който се отпускаха от ЕС преди пресъединяването ни.Да ама не /П.Бочаров/ не можаха да се разберат как да ги откраднат щото банката която отпуска средствата следи дали се употребяват по предназначение и затова не се построи нито един километър.Комунягите в предишния парламент казаха,че като вземат мласта ще направят ревизия на договора и ще го развалят,знаете фразата дето е цитирана по-горе на П.Бочаров.ДА ВИ Е ЧЕСТИТА НОВАТА ПРИДОБИВКА ОТ ТАКСА ЗА ПРЕМИНАВАНЕ ПО МАГИСТРАЛАТА,след построяването и.

  25. 25 Профил на Dobrev
    *****
    Неутрално

    Za6to davame magistrala TRAKIA na concesia,a ne magistrala HEMUS?Neka da si postroiat magistrala HEMUS za 5godini i da si vzimat koncesiata.Na po4ti gotova magistrala i BABA znae.

  26. 26 Профил на Смятащ
    *****
    Неутрално

    Нещо не мога да разбера... Но се сещам за сърбите, които събираха такси за участъци, кото още на бяха магистрали и с тези пари си построиха нови. Проста сметка- ДЪРЖАВАТА слага САМА толтакса на построените магистрали.На пътя София-Пловдив примерно. Да струва примерно 5 лв. това разстояние. Коакво се получава? Примерно 15 000 коли на ден х 5лв. х 365 дена = 27млн. Това са 10км магистрала. Те и без това не могат да построят повече за година. Това обаче става само при условие, че не откраднат половината...

  27. 27 Профил на Пострадал
    *****
    Гневно

    Ако се сложи тол система трафика ще падне допълнително- веднъж заради неудобството (магистрала на която на всеки 50 км ще трябва да спираш и трошиш време)и второ заради цената. Ще се натоварят първостепенните пътища, ще пътуваме по Подбалканския до морето.
    Като намалее 5-6 пъти трафика държавата пак ще плаща разликата. Браво, много умно!

    А какво стана със задължението в договора да не се строят паралелни магистрали, никой нищо не казва.

    Въобще май е най-добре да отложим проекта, но да са си чисти нещата.

  28. 28 Профил на Петър
    *****
    Неутрално

    Държавата ще гарантира недостигащия трафик!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    БСП, НДСВ, ДПС-ШИБАНИ КОРУМПИРАНИ ГОВЕДА!

  29. 29 Профил на изроди
    *****
    Гневно

    ПБСП, НДСВ, ДПС-ШИБАНИ КОРУМПИРАНИ ГОВЕДА!
    рактически остават много въпроси, свързани със сделката, например, че финансирането няма да е достатъчно и ще се ползват пари по линията на структурните фондове, че концесионерът ще получи 7 млрд. евро, а на страната ни ще останат скромните около 600 млн. евро за периода на концесията.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #