Фирмена звездомания

Фирмена звездомания

Софтуерната фирма Armstrong Consultants е една от 42-те британски работодатели, наградени с 3 звезди от Best Companies.
Софтуерната фирма Armstrong Consultants е една от 42-те британски работодатели, наградени с 3 звезди от Best Companies.
Хотелите имат своите звезди, туроператорите поставят чадърчета и слънца, а ресторантите се борят за "Мишлен". И компаниите вече могат да бъдат категоризирани и да получат звезда за качество - една, две или три. За втора поредна година британската агенция "Бест къмпанийз" (Best Companies) обяви своята класация на най-добрите компании на Острова. Равносметката показва, че големината на компанията и областта й на развитие не са от значение - важни са репутацията, отношението към екипа и др.
За звезди тази година са се борили 434 британски компании.  От тях 42  са получили три звезди, което отговаря на най-високата оценка в класацията. С две звезди са 107 компании, с една - 124, а останалите 161 не са се преборили за звездния фирмен небосклон. Сред компаниите с три звезди има банки, производители на безалкохолни напитки, туристически агенции и дори радиостанции. Някои от тях имат шепа служители, а други - хиляди. По думите на Пити Брейдън от "Бест къмпанийз", цитиран от електронното издание "Пипъл мениджмънт", най-добрите компании в класацията се отличават преди всичко със своята добра репутация. Има фирми, които са с ограничен състав, но екипът е изцяло въвлечен и съпричастен към работата. По този начин малките компании застават до големите по успеваемост, коментират авторите на класацията.
Компаниите с три звезди се отличават от останалите по политиката си на управление на екипа.
Консултантската компания за подбор "Робърт халф интернешънъл" тази година е закачила три звезди, докато миналата се е класирала в категорията с две звезди. Управляващият директор на дружеството във Великобритания Дейвид Джонс коментира, че през изминалата година компанията е започнала да променя политиката си на управление, като се старае да налага "културата на поощряване и признание". В резултат на това служителите от отдела, обявен за най-успешния за годината, са наградени с уикенд в Париж.
Стив Томпсън от британската компания за лотарии "Камелот" също разказва как фирмата е увеличила броя на звездите си от две на три. Комуникацията е най-важната, казват от компанията и обясняват, че организират регулярни срещи, на които персоналът може да задава въпроси към мениджърите. Освен това изпълнителният директор на компанията всеки месец се среща с новите попълнения в екипа, за да се информира как се чувстват. Това е пример за добър мениджмънт, коментират от компанията. Проучването на мнението на служителите, проведено от "Бест къмпанийз" показало, че над 70 на сто от персонала е удовлетворен от работодателя си. Нашето вътрешно проучване на нагласите пък качи този процент до 90, казват от "Камелот".
Сред компаниите, които през миналата година са получили три звезди, са "Морган Стенли", "Хийт", Кей Пи Ем Джи, "Върджин рейдио". С две звезди са компании като фармацевтичната "Бристол Майерс", консултантските "Ърнст енд Янг" и "Делойт и Туш" и др.