Бакалаври на килограм

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  2. 2 Профил на New York
    *****
    Неутрално

    "Европа драстично изостава от САЩ по брой студенти на глава от населението"
    ami to poneje v US goliama 4ast ot bakalavrite u4at ne6ta koito se u4at v Evropa v srednoto u4eli6te
    Vsu6nost striabva da sravinavat broia na zuavru6ilite sredno obrazovanie v Evropa s broia na Bakalavrite v USA
    Razbirase nes6tata sa malko po-razli4ni no vie polu4ihte prestava za problemite

  3. 3 Профил на conservoir
    *****
    Неутрално

    Хирургическа намеса- меко казано. Количеството е огромно, а качеството е смешно, особено с такива "мениджъри" като Биолчев, дето са толкова надути, че ще се пръснат. Обществената болест СУ и фалшивият му престиж са заразни. Остатци от Съветските години. Само един преглед на документацията на годишните одити е достатъчна- няма такава! Няма свободен избор, няма реформи. Има възпроизводство на сплетници и апаратчици, администрация на власт, безсмислени специалности, празноглави студенти, които получават диплома ей така. В България който не е репил не е взел диплома за висше. 3-годишни бкалавърски програми щели да намалят заплатите: след подомно вискоумстване, всеки, който си има елементарно понятие от икономика, отвъд тази на плановото стопанство му става ясно как се управлява Най-големия и престижен унижерситет в България! Институция с бюджет по-голям от този на Варненска Община, "мозъчния тръст на България". Смешно ми е и същевременно ми се плаче от бездарността и безидейността, закостенелостта и ограничената задръстеност на хората които взимат решенията за това как да се инвестират парите във ВО и за какво точно ВО. за ВО без контрол на качеството, с фиктивна кредитна система, с 1,5 кв.м. на студент и със средна възръст от над 60 за преподавателите; и с печатница, която дори не може да издаде книгите на собствените си преподаватели. Гнусна работа. Жалко че дипломата ми е от там.

  4. 4 Профил на !?!
    *****
    Неутрално

    Това е самата истина conservoir! Благодаря ти за точните думи!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  6. 6 Профил на Магазинерът
    *****
    Неутрално

    За какво да се губя времето да ходя на училище?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  8. 8 Профил на Учен - професор-д-р
    *****
    Весело

    Ама, другарки и другари, хайде, моля ви се сега - недйте тъй! Хората си плащат за вишо (образувание) - значи трябва дипломои да им дадем?!? И ние това правим - раздаваме (тук-там продаваме) мно-о-оо-го дипломи! Ей-тъй - да видят в Европата колко сме учени и умни! К'во му е лошото да има 80-90 висши училища у нас? Нормативът в Европа бил горе-долу на 1 милион население - 1 университет! Ама ний к'во сме виновни, че имаме толкоз желаещи и умни деца? Те тия нормативи от нас трябва да ги гледат!!! Стига са ни завиждали на ума и хубостта! Така е - светът се променя, значи и ние трябва да се променяме! Ако трябва (в интерес на чистата наука), след време за по-бързо и удобно бакалавър ще се става след платена такса и изядени 10-15 баклави, к'во пречи?!? Нека се пръскат от злоба западняците и да учат - ние сме си ЕнтелЕгентни по рождение!!! Хайде, честит ви Осми декември, (извинете Осми март) и наздраве!!!

  9. 9 Профил на hm
    *****
    Неутрално

    Който иска освен дипломата да получи и знания, то той го и прави. Все още става и в нашите университети. За съжаление не са много желаещите. Затова и дипломите девалвираха.
    Най-ужасно е, че образованието е много откъснато от практиката. Много от студентите работят, но не са голяма част тези, които гледат на работата като практически опит. Повечето работят това, от което се печели повече, без значение, че няма да е свързано с образованието им. Далеч съм от мисълта да ги обвинявам за това. Трябва условия за по-добра връзка между бизнеса и образованието и то сега! Утре ще е много късно ...

  10. 10 Профил на todor_kochev
    *****
    Неутрално

    нЕкои *народни* представители като нагруханото прасе лучано ще вземат някаква диплома?Че то не беше променяне на закони заради него,вписване на уж взети изпити - не са му виждали очите ,но студентската книжка за подпис да.

  11. 11 Профил на student v syshtoto
    *****
    Неутрално

    за ВО без контрол на качеството, с фиктивна кредитна система, с 1,5 кв.м. на студент и със средна възръст от над 60 за преподавателите; и с печатница, която дори не може да издаде книгите на собствените си преподаватели. Гнусна работа

  12. 12 Профил на неизвестен
    *****
    Неутрално

    Достатъчно е 100-200 души да спретнат протест и угоднически ще се вземе решение за дипломи за ВО дори и със задна дата.Ще цитиръм едно подзаглавие от в-к Отечествен фронтр бр. 13403/4.04.1990 г: "България е страна с най-много учени на глава рогат добитък".А "баклавите" какво ще бъдат? Може би рекорд по Гинес?
    Акредитация ли? А има ли поне една специалност, която да е закрита от Националната агенция по оценяване и акредитация?

  13. 13 Профил на Flash
    *****
    Неутрално

    Бакалавърските степени трябва да са 3 години и да се учи яко, а магистратурите да са по 2 години. Това е доста по-добър модел от нашия, където бакалавър се става за 4 години, но държавните изпити са на есен или пролет следващата година и така се стига ефективно до 5 години обучение. Аз съм с 3 годишна бакалавърска, но от як западен университет. Без проблеми съм приет за магистратура в няколко от университетите в световния топ 20. Това, дето го разправя Биолчев, че 3 годишните бакалавърски степени ще водят до по-ниски заплати са чисти глупости. Там, където учих, студентите си избират за колко време да завършат. Някои успяваха за 2 години!!! И след това продължаваха на места като Кембридж ...

  14. 14 Профил на дУцент
    *****
    Неутрално

    Аз съм казал отдавна, че не СДС, ДСБ и демократите ще реформират Бисшето ОбразУвание, а студентите с краката си ще го реформират!
    Пример: "Интервю в "капитал" с бивша студентка по политология (учеща сега в Амстердам). Тя споменава за "мухлясали професори четящи по мухлясали учебници"! Да ... ама не бързайте да ги обвинявайте! Кой освен нас ще стои да преподава за 500-600 лева заплата, докато нашите студенти още в 3-4 курс получават по 500 Евро заплати във фирмите! Ам че ние (тези, които са кадърни де!) също сме си намерили работа във фирми за над 2000 лева месечно! Защото сме кадърни! Защото сме топ-специалисти!
    Това е естественият подбор! Ядосва бюрокрацията, ядосва партокрацията, защото им се изплъзваме от лапичките, а и нашите студенти се изпотрепват да ходят на курсовете ни - ние сме си известнички де, в България не можеш да се скриеш!
    Така че преподаватели разни.
    Мършата (некачествени преподаватели, учЕни всякакви, БАН, Физически, Химически, Биологически Фекалитети) ще трябва да си ходи, колкото и да не иска това - студентите ще им отрежат с краката си квитанциите.
    Що се отнася до БАН и неговата 60 милиона издръжка от бюджета - марш на боклука!

  15. 15 Профил на cantante
    *****
    Неутрално

    No.9 - не е точно така. верно, че който иска знания, а не само диплома, ще намери начин да го направи. но не с помощта на, а ВЪПРЕКИ университета. и това е огромната разлика с американските университети. не знам дали сте учили в US университет, аз съм учила и там, и в България, и от сравнението между двете системи просто ме заболява сърцето за българското образование. американците може да са всякакви - тъпи, ограничени, затлъстели, средностатистически, империалисти и какво ли не, обаче университетската им образователна система е най-добрата в света.
    жал ми е за нас българите, които по природа и традиции толкова много тачим образованието и даваме мило и драго децата ни да учат (поне моите родители са такива), че тук изкуфели преподаватели на по 100 години и самозабравил се административен апарат, който знае само да вдига скандали и да се кара на студентите за глупости, не дават възможност и за най-малък напредък и модернизация. говоря за жалкия юридически факултет на СУ, за други факултети и университети нямам наблюдения. тук вместо да стимулират интереса ти към това, което учиш, те го убиват по всякакъв начин, така че направо да те е срам да имаш някакъв творчески импулс и ентусиазъм, да проявиш изобретателност, да зададеш въпрос, да си кажеш мнението. мисля, че на всеки студент му е до болка познато това. и не са студентите виновни за това. много добре помня с какво желание влезнахме в този университет и по колко хора идваха на лекции, сега няма никой, защото няма смисъл и всички отдавна са наясно. само гледаме да си вземем дипломите, че да не са били съвсем напразно тези пет години.

  16. 16 Профил на дУцент
    *****
    Неутрално

    Американците НЕ СА - тъпи, ограничени, затлъстели, средностатистически, империалисти. Те са умни, способни, предприемчиви и богати хора! Причини за това много, но главната е, че не са смачквани от болшевизма, както това се случи с България. В края на 40-те комунистите изхвърлиха от СУ световно известхи учени (Константин Кацаров, Иван Дуйчев и много други). Заместиха ги хора като Илчо Димитров, Петканов, Сендов и прочие безличности. Когато ми говорите за състоянието на Юридическият факултет - разбирам Ви напълно, като си припомня проф.-министър Петканов и неговата кОлтура и възпитание. Но "организираната посредственост" на университетите, БАН, е непробиваема и само икономически катаклизъм е в състояние да я отнесе в небитието.

  17. 17 Профил на Анти
    *****
    Неутрално

    Извинявайте, но само 10-15% от студентите имат наистина желание и способности да учат. Останалите следват за дипломата, доскоро главно за да отърват казармата, за да си прекарат приятно няколко години в София /мама и татко плащат/. Дори икономически погледнато студентското положение носи по около 100 лв месечно - карта за транспорта с намаление, общежитие, стол. Защо да не дойде в София да се води студент, и паралелно да работи в някоя фирма? За да запазят бройките администрацията и преподавателите съвсем вече почнаха да се затварят очите. Да не говоря пък за студентските бригади в чужбина. За 3-4 месеца ще се върне със спестени $6-8,000. Тук професор не може да ги получи като заплата за година, какво остава да ги спести. Много студенти поради тези причини не искат да завършат в срок ами съзнателно задържат дипломирането си.

    С това съвсем не искам да омаловажавам останалите причини за положението, №3 е доста прав с острите си критики. Но гледайте всичко, не само противната страна. И особено си помислете за цената която плащате, защото колкото платите толкова и ще получите. И както е казал народът ни "С трици маймуни не се ловят". Какви асистенти искате да имате срещу 300 лв заплата? Че то продавачка не можете да намерите за такава заплата! А пари за лаборатории, компютри, изследвания, книги, списания? В Америка има университети по моята специалност където на преподавател годишно за изследвания има по $600,000 при нас дават по 300-500 лв. Можеш ли с магарешка каруца да надминеш лека кола?

    Накратко моето предложение. На България 150,000 студенти и са много. Качества да следват и завършат имат не повече от 15-20,000 души. Толкова трябва и да е държавната поръчка. За тази държавна поръчка всеки семестър се извършва класиране и я печелят най-добрите по успех. Останалите си плащат следването по пазарни цени. Тези такси за да се издържат и обзавеждат съвременно университетите трябва да са около 1/4 от западните такси, т.е. около $5-10,000 годишно. Подскочихте ли? Такива са реалностите, образованието е стока какато всяка останала и инвестиция в бъдещето. Защо трябва да плащам аз с данъците си за вашето бъдеще? Теглите банков кредит за образованието си и го изплащате цял живот. Както се изплаща къща. На който не му харесват условията да отива да следва в чужбина, свят широк. Също както като не ти харесва в един магазин отиваш в съседният. Накратко казано, образованието при нас ще се оправи когато мине на пазарни принципи както всичко останало. А не да е някакъв социалистически резерват какъвто е в момента.

  18. 18 Профил на дУцент
    *****
    Неутрално

    Да, и аз съм за пазарен принцип в Университетите. Но има нещо, което прави пазарният принцип трудно приложим. как да Ви обясня: за да има пазарен принцип - трябва да има пазар, за да има капитализъм - трябва да има капитали.
    Вие правилно споменавате за сумите в Американските Университети, но избягвате да кажете откъде са те. А те идват главно от Американската промишленост и в по-малка степен от дарения. А в България и двете неща са за съжаление една химера, която ще стане реалност за съжаление (ами и аз не знам кога, безпомощен съм да кажа! но ще пофантазирам, ще помечтая) след 15-20 години! Дотогава - караме с тези пари и се опитваме да тровим 'организираната посредственост' на университетската аристокрация и бюрокрация! Уф - тч не се трогва и има имунитет. Понякога дори си мисля - току що Софийският Университет е напуснат от последния си студент, уволнен е последния преподавател, но Академичния съвет си заседава и канцелариите работят ли, работят ..

  19. 19 Профил на Анти
    *****
    Неутрално

    И да ви дам един конкретен пример за реалната пазарна цена на това което получавате на практика безплатно. Наскоро при мен имаше един чуждестранен специализант по линията на програмата Сократес. Искаше да изкара при мен един курс по съвременни програми за инженерен анализ /ANSYS/ и още един по съвременни математични пакети /Matlab/. Аз ги имам разработени тези курсове, но все пак седнах да проверя в Интернет какво е положението в момента и да ги осъвременя ако трябва. Ами един 3 дневен курс по ANSYS е с цена $1650! Това е за 3 дни по 8 часа общо 24 часа. Курсът за нашите студенти е 39 часа следователно цената му би трябвало да бъде около $2500 на един студент. При курс от 20 души това са $50,000. И това е само 1/10 от годишното ми натоварване и то не е най-основното.Следователно годишно по съвременни западни цени аз произвеждам поне $500,000. За заплатата си няма да говоря, ясно е каква е. За това, че да се обзаведе тази компютърна лаборатория /а и доста други/ държавата не даде никакви пари и я обзаведох с пари спечелени от конкурс по заема на Световната банка също няма да коментирам. Но какво ще кажете вие за всичко това?

    Впрочем за курсовете на чуждестранният специализант нищо не ми платиха. Аз си го знаех предварително така че проблем няма.Просто да си имате представа за реалното положение на нещата.

  20. 20 Профил на Анти
    *****
    Неутрално

    Да, така е г-н дУцент. Действително парите за изследванията в американските университети идват главно от промишлеността. И те са за конкретни разработки а не за псевдонаука и посредствени публикации както е при нас. При тях на всеки $1 даден от държавата частният бизнес дава за R&D по $2. Ние никога няма да дочакаме от нашият мутренски бизнес да направи нещо такова. Освен това те отделят 4% от БВП за такова финансиране а при нас е 0.5%. Като се има предвид, че техният БВП на глава от населението е около 10 пъти по-голям излиза, че средното финансиране на един американски изследовател е около 80 пъти по-голямо от нашето! Е, как ще искаме световно ниво ако аз съм на магарешка каруца а онзи на кола от Формула 1? Няма начин да стане това, ясно си е от самото начало. Отделно пък бюрокрация, администрация и безброй подобни които са като гюлета на краката.

    Затова ще кърпим доколкото можем и докато сме живи. И като се махнат "мухлясълите" преподаватели в който общ кюп слагат всички ни и такива няма да има. Че аз имам колега млад асистент който една световна ферма му предлага работа за $350 дневно! Той тук не може ги заралоти за месец. Отделно лабораториите, обзавеждането и всичко останало за които тук не смее да ги сънува.

  21. 21 Профил на hm
    *****
    Неутрално

    #15, не съм бил в американски университет никога. По "моето време" не ставаше. Сигурно е вярно това, което казваш, щом си била там. Но като "бивш студент", много добре знам, че ученето е вечно. Няма как да спре. Иначе затъваме. Това, което казвам е, че малко са желаещите. Общо взето посещавам курсове, семинари и всичко, което ме интересуна към "моя си ВУЗ" и виждам, че преподавателите ни са добри. Някои са станали още по-добри от "моето време". Качеството на обучението много зависи и от аудиторията - това искам да кажа. Ако има интерес преподавателите ни са в състояние да направят чудеса, убеден съм!

  22. 22 Профил на Mechanical Design Engineer
    *****
    Неутрално

    Интересувам се от курсовете. Имам интереси и към ABAQUS ползвам COSMOS

  23. 23 Профил на Доц.д-р инспектор  Дю-Дю
    *****
    Неутрално

    Българското образование е абсолютна порнография!
    Професорите са изкукуригали, а колегите доценти се занимават основно с доноси и интриги. Повечето преподаватели "обслужват" поне по 3-4 филиалчета, центърчета и колежчета. Срам ме е от нас!

  24. 24 Профил на ВАСИЛ
    *****
    Неутрално

    СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО НИ ОБРАЗОВАНИЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА НАМЕРИ СВОЙТЕ ИСТИНСКИ РЕФОРМАТОРИ, ЗА ДА БЪДЕ В КРАК НА МОДЕРНО СВЕТОВНО ОБРАЗОВАНИЕ.УЧУДВАМ СЕ ЗАЩО НЕ ИСКАМЕ ДА ВЗЕМЕМ НАЙ-ДОБРОТО ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ УНИВЕРСИТЕТИ,ДА ЗАВЪРШВАТ НАЙ-ЗНАЕЩИТЕ,НАЙ-МОЖЕЩИТЕ.ДА НЕ СЕ РОБУВА НА КОЛИЧЕСТВО ЗАВЪРШЕЛИ ,А НА КАЧЕСТВЕНО ЗАВЪРШЕЛИ,И ТЕ ДА СЕ ДОТИРАТ ПО ЦЕЛИЯТ СВЯТ,ИДЕИ ИМА МНОГО,НО ДА СЕ ИЗБЕРЕ НАЙ-ДОБРАТА И ЗА СТУДЕНТИТЕ И ЗА УНИВЕРСИТЕТА.ЗА ГОЛЯМО СЪЖАЛЕНИЕ С ТОЗИ МАНТАЛИТЕТ НА МИСЛИ И ПОДРАЖАНИЕ НА ОСТАРЕЛИ ДОГМИ В БЪДЕЩЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОЧАКВА ПРОМЕНИ В ДОБРИЯ СМИСЪЛ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО.

  25. 25 Профил на Иво
    *****
    Неутрално

    Биолчев по-скоро се е загрижил да не намалеят държавните субсидии за ведомството му, ако бъде възприета системата за тригодишно следване за степен бакалавър, както между впрочем се учи по света! Ми какво ще правят тези преподаватели, чийто дисциплини служат единствено за запълване на четиригодишното следване????? Биолчев май го бива повече за шеф на преподавателския профсъюз ?
    Колкото до получаването на бакалавърска степен със задна дата, то е напълно в реда на нещата, ако си работил няколко години по специалноста,... това си е жива практика, която в университетите не могат да ти дадат и за 5 години. Едно са знанията придобити от лекцийте, съвсем друго са знанията придобити от практиката !!!!! Губиш си една година уж да научиш повече, а после губиш още една, две докато навлезеш в професията!
    КОЛИЧЕСТВОТО НЕ Е КАЧЕСТВО ДРУГАРЮ БИОЛЧЕВ !!!!!

  26. 26 Профил на Николай
    *****
    Неутрално

    Защо американската система за висше образовние била най-съвършена в света? Отговора го дават самите американци - защото в нея нямало никаква система, а само едно неспирно многомилиардно съзтезание за привличане на най-качествените млади хора, в което съзтезание всяка година единствен арбитър бил негово величество РЕЗУЛТАТЪТ.

  27. 27 Профил на conservoir
    *****
    Неутрално

    Ето едно добро определение на ефективен модел : "Liberal learning is not confined to particular fields of study. What matters….is substantial content, rigorous methodology and an active engagement with the societal, ethical, and practical implications of our learning….Liberal education requires that we understand the foundations of knowledge and inquiry about nature, culture and society; that we master core skills of perception, analysis, etc.
    Готови решения няма, но все пак не откриваме колелото. Рефорамторите в СУ за застиснати от закостенели привички и от задръстената система. Държавата дава за 1 студент по 1900 лв на семестър. Парите впрочем са евтин ресурс. по-скъп са хората , а най-скъп са идеите. Младите българи са пълни с идеи, включително и за образование, обаче няма как да изтикат това тоталитарно институционализирано поколение, което се е вкопчило в славата на глобалните успехи и си мисли, че са негови!
    Аз за щастие съм имал достъп до западно и българско образование, но повечето завършили в БГ не са така и остават с погрешна представа за образованост. Липса на процес, Липса на взаимодействие. Само кухо съдържание без връзка с пратиката. Всички образователни мечтатели-реформисти, които познавам се пръзнаха да работят за разни NGO-та и да правят за тях пари. Защото университета ги изрита. Сива бетонна преграда за новаторството е българският Alma Mater. Оставям си ICQ-то за някои либерален цивилизатор с идеи 219 -333 -811. Браво за статията Симионе - следващия път пиши и за студентите и организациите им. Защото каквито студентите, такъв и университетът им, Прост народ- слаба държава !

  28. 28 Профил на студент
    *****
    Неутрално

    Уважаеми №25,следвайки твоята логика, аз трябва да претендирам за докторска степен, защото съм с 2 магистратури и няколкогодишен практически опит...Помисли върху това!

  29. 29 Профил на vall
    *****
    Неутрално

    Направо си е смешна работа! Обаче българина е свикнал да търпи и да не си отваря иначе голямата уста! Жалко е , 4е няма кой да се реши да вдигне една хубава стачка за да си отстояваме правото за едно по-хубаво бъдеще.Или ако се намери такъв- няма кой да го последва! Иначе идеята за 3-годишни бакалавърски програми е много добра , чудя се само кво още умуват нашите '' ръководители'', та не направят тази идея вечв факт!

  30. 30 Профил на vall
    *****
    Неутрално

    Направо си е смешна работа! Обаче българина е свикнал да търпи и да не си отваря иначе голямата уста! Жалко е , 4е няма кой да се реши да вдигне една хубава стачка за да си отстояваме правото за едно по-хубаво бъдеще.Или ако се намери такъв- няма кой да го последва! Иначе идеята за 3-годишни бакалавърски програми е много добра , чудя се само кво още умуват нашите '' ръководители'', та не направят тази идея вечв факт!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #