Петролопроводът Бургас - Александруполис - трудностите тепърва идват

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на абонат
    *****
    Неутрално

    Путин сигурно е доволен, но защо ли ми се струва, че това ще бъде камъкът, който ще преобърне каруцата? Тепърва започват големите проблеми, протести и дандании.

  2. 2 Профил на бг
    *****
    Неутрално

    колкото пъти България се е хващала на русковизантийските номера е губела!

  3. 3 Профил на xxx
    *****
    Неутрално

    Бургас – Александруполис ( БАП) е екологична бомба

    Предлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният от правителството вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring) , при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега.
    Този метод се използува успешно , но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос.
    На първо място при тези буйове са неизбежни „малки”, „технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива „малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях.
    На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разлива на нефт в такъв случай ще бъде много голям.
    Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите.
    Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е затруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират.
    Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище „Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност.
    При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството.
    Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано.
    Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас- Александруполис , която е съмнителна.
    В момента нефта, доставен на руско черноморско пристанище е с по ниска цена, поради трудностите при транспортирането му през Босфора и големите демюрейджи, които трябва да се плащат при забавянията. При построяване на нефтопровода цената на нефта доставка в Александруполис ще се повиши, като едновременно с това ще се повиши и цената при доставка в Черно море. Това за потребителите, каквато е България е неизгодно и поставя още един въпрос относно ползата от тръбопровода Бургас- Александруполис.
    Съображенията за опасност от екологична катастрофа се отнасят и за проекта АМБО, който също предвижда използуване на СПМ, макар и в друг район – север-североизток от Поморие. Необходимо е да се вземат адекватни мерки и да се осигури максимална безопасност на операциите при разтоварването на нефта само на новопостроени терминали на пристанище „Росенец”, като държавата ще получи и допълнителни приходи от пристанищни такси.

  4. 4 Профил на анонимен
    *****
    Неутрално

    Крайно време е да погледнем и обратната страна на медала, т.е. сриването на американските мечти за петролопровода Баку-Джейхан и факта, че си осигуряваме пряк достъп до енергийни ресурси от Средиземноморието. Нещата се развиват на полето на битката мужду САЩ и Русия и мисля, че трябва да спрем да лижем американски подметки, а да погледнем и българските интереси в дългосрочен план.

  5. 5 Профил на Nik
    *****
    Неутрално

    Тия неща да ги прочетат путинолюбците и да им мине малко еуфорията, да свалят адреналина.
    Като се тегли чертата се потвърждава мнението, че освен навлизането на корупционен руски капитал друго няма.
    Е, освен екологични рискове, дори без да тече петрол, който трудно ще бъде намерен.

  6. 6 Профил на борко
    *****
    Неутрално

    А, то пък американските капитали са едни чисти и свети... Мен лично ме притесняват евентуалните екологични последици с оглед на рисковете, които крие предлаганата технология за разтоварване на петрола.
    Иначе съм убеден, че другарите добре са направили сметката

  7. 7 Профил на Споко
    *****
    Неутрално

    И на византийците ще им уври главата!

  8. 8 Профил на Стамболов
    *****
    Неутрално

    Случаят с договорените условия за този петролопровод са ярко доказателство, че нашите поставени от КГБ мекерета не служат на интересите на нашия народ. Нищо чудно - единият полуруснак, другият турски татарин, а третият - германо-италиански бурбон.

  9. 9 Профил на Топлолюб
    *****
    Неутрално

    Щом този царистки изрод - Милко Ковачев е против....значи петролопроводът, без съмнение, е полезен за България!

  10. 10 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    Чичо Сам или баба Раша?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #