За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноКакви са тези измислени проблеми,които се налагат в пресата от няколко седмици?Да слагат каквито си искат цени.Като не се качва никой в колите им бързо ще ги свалят до поносими за пазара нива.
*****
НеутралноБакшишите са глезеното съсловие на прехода. Властта преговаря с тях персонално за привилегии и им разрешава да протестират и блокират улици. Медиите ги обсипват с внимание. А истината е много проста - който иска си вдига цените на 1,20 лева, фалира и освобождава пазара за тези, които могат да си приберат разходите в 0,60 лева. Така и ще стане. Защо някой не им го обясни ясно?
*****
ЛюбопитноДборе де и никой досега на каза в цифри какви заплати се получават и какви пари се плащат за данъци, дайте информация само ми дуднете че им било малко...
*****
НеутралноПроблема е като при студентите - всички плачат как студентите и бакшишите трябва да бъдат добре без оглед на пазарни принципи. Време е да се разбере, че от всяка клонка свирка не става. Таксиметровия шофьор трябва да е нещо повече от маймуна, която върти волана на лекия автомобил - клиентско обслужване, етика и др.
*****
Весело*****
Неутралноповечето собственици на файтонджийски фирми са ченгета . Помните как искаха да свалят правителството на СДС за това че някаква луда уби детето си. Сега са отворили алчни гъзове за днаван още по -богяти . Бойкот на гадовете!
*****
Неутралностига сте писали за бакшишите, да возят на какви тарифи си искат. Има пазар той ще определи.
*****
ГневноАбсолютна наглост-нали живеем в условия на пазар.Никой не казва с какво ще подобри обслужването на клиента-само претенции.Никъде по света няма подобен израз към шофьор-"може ли да ме закарате..."Като плащаш - всичко може.В България всичко е наопаки-бакшиша се дава от клиента, а не се взема с нахалство както е тук.
*****
НеутралноАбе май и самите шофьори не знаят какво искат - дали патент или данъчно облагане. Май искат само да прибират, а не и да плащат данъци.
Склонен съм да се съглася с увеличение около 20% - все пак и таксиджиите плащат парно и ядат сирене. НО! Както е споменато в статията - при стриктен контрол на отговорните органи и спазаване на определени стандарти и нормо!
Иначе увеличение от рода на 1,20 лв на километър е прекалено.
*****
ГневноБакшишите са нагли и безкруполни... щом искат по-високи такси да вземат да предлагат и по -културно обслужване
*****
Неутрално[quote]Дборе де и никой досега на каза в цифри какви заплати се получават и какви пари се плащат за данъци, дайте информация само ми дуднете че им било малко...[/quote]
Веднъж един таксиджия ми се оплака, че днес било много слабо и ми показа, че има "само" 100лв. до сега (още беше 11:00 сутринта!) така че си направете сметката колко правят на ден при гореспоменатите цени.
В Пловдив возят на 0.42/0.49 дневна/нощна и 0.60 първоначална такса. Говорих с един-двама от най-големите фирми тука и се оказа, че нито искат нито смятат да вдигат цените защото това им е напълно достатъчно, а и най-вероятно нашите знаят какво е пазарна икономика
PS Нашите шофьори май са доста по-възпитани и културни от софийските :P Поне доколкото съм чувал за тези в СФ.
*****
НеутралноАбе София е голямото село ... там има всякакви ... има нормални има и маймуни ....
Аз най вече не мога да разбера защо навсякъде като пишеха как ше се покачват цените пишеше цена на километър повикване и начална такса и никъде не пишеше с колко се покачва престоя а той май скача от 12 на 18 стинки което си е 50%. Иначе престоя на газ на 1 кола е под 1л/ч, тези с борд компютрите ги знаят тия неща.
Това което според мен е супер важно да се промени при бакшишите е да се вдигне началната такса да речем четворно и в нея да се включат първите Х километра. Адски ме дразни да не мога да си хвана такси щото било близко....
*****
Неутрално2 написа:
"Властта преговаря с тях персонално за привилегии..."
Сигурно защото другарят от властта може да стане таксиджия.
Но не може да стане учител, професор, млад учен, лекар...
*****
НеутралноДобре де, някой ще ми обясни ли как хем се задъхват компаниите през пиковите часове, хем са им малко парите? Как става това, след като представят нещата така, че да излезе, че има супер голямо търсене?!?
*****
НеутралноПредлагам:
о Да се въведе задължителен бакшиш в размер на поне 50% от крайната сума за плащане.
о. Към цената на 1км пробег да се добави компонента, която се определя от килограмите живо тегло на пътника, като непосредсвено преди качването си в таксито, въпросния добитък да бъде претеглян с малко преносимо кантарче.
о. Към цената на 1км пробег да се добави компонента, която се определя от ръчния багаж на пътника, като непосредсвено преди качването си в таксито, въпросния багаж да бъде претеглян със същото малко преносимо кантарче от предишната точка.
о. Атрактивните пътнички (в някои случаи и пътници или и двете) да предлагат освен пари и допълнителни бонуси на изстрадалите шофьори без напомняне.
о. Не-атрактивните пътници да предлагат освен пари и цигари и други дребни подаръци на изстрадалите шофьори без напомняне.
о. Задължително, без уговорки да се плаща и обратния курс - и шофьорите имат семейства все пак.
о. Ипреварващо да се индексира цената на 1км пробег, като се отчитат всички фактори: инфлация, местни и световни настоящи и предстоящи катаклизми като енергийни кризи, световни войни, космически катастрофи, земетресения, армагедони, недостиг на семе за лиави маргаритки, кризи на борсата в Того Того и т.н.
*****
НеутралноБих препоръчал, дали ще е тази или по-висока цената за километър, таксиметровите шофьори да се замислят над това как да си "напълнят", празните километри които са около половината изминати през деня, дали това ще стане с по-високи цени ?