HR речник

HR речник

·Induction (Induction Program) - процес на въвеждане на нови служители в компанията. Процесът е формализиран под формата на структурирана въвеждаща програма в компании, прилагащи сложни вътрешни политики и процедури. Обикновено по време на тези програми новите служители биват запознати с историята на компанията, целите и мисията й, мястото й на пазара, основните постижения и текущи проекти, организационната структура и взаимодействието между отделните функции, както и с основните процеси, в които служителите ще бъдат въвлечени. Продължителността на въвеждащите програми варира от няколко часа до седмица в зависимост от сложността на организацията и спецификите на съответната длъжност. Въвеждащите програми спомагат и за изграждането в новите служители на положително първо впечатление от организацията, което най-често има траен ефект.
·Incentive (Incentive Compensation) - допълнително възнаграждение за мотивиране и награда на служители, демонстрирали отлично представяне, постигнали високи резултати или допринесли съществено за стратегическото или оперативното развитие на компанията. Възнаграждението се предоставя не за извършено действие (усърдна работа по проект), а за постигнат резултат (успешно реализиран проект). Обикновено компаниите имат два различни подхода към този тип възнаграждение. Възможно е сумата на допълнителното възнаграждение да е включена в основното брутно възнаграждение (което би привлякло служители, които предпочитат сигурността на работното място и не са склонни да поемат риск) или да бъде изнесена като допълнително и вариращо възнаграждение (което би привлякло хора, склонни към риск и с амбиции за постигане на високи резултати).
·In-tray exercise - симулиране на бизнес среда, обикновено като част от център за оценка. Оценяваният бива поставен в работна ситуация, при която трябва да се справи със задачи, възникнали в един работен ден. Обикновено на оценявания биват предоставени комбинация от кореспонденция, писма, доклади и други документи, в електронен или хартиен формат, които е вероятно служител да намери на бюрото (в електронната си поща), отивайки в понеделник на работа, замествайки колега или връщайки се от дълга ваканция. Оценяваният следва да се запознае с всеки от документите, да прецени какви действия да предприеме и да приоритизира задачите си. Обикновено за симулацията се отделят един или два часа, през които е възможно оценяваният да получи допълнителна задача или информация. Вероятно е някои от задачите да изискват прост отговор - да или не, други да изискват анализ, трети - обмяна на кореспонденция. По време на упражнението се оценява способността на служителя да се справя в кратки срокове с няколко задачи.