За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноТъй, тъй, баби - това ли казвате и на клиентите си? И после жалите отказа на малоумниците от регистъра?
Или си пишете колкото да тече публицистика...
*****
ГневноТози малоумник дето е писал статията може ли да сподели ПРАКТИЧЕСКИЯ си опит от "представителството" пред Търговския регистър. Вместо да се пускат такива откровен неверни от ПРАКТИЧЕСКА глдна точка статии да напише точната ситуация - НЕ МОЖЕ да се ползва пълномощно пред Търговския регистър. Всичко останало е само драскане (както винаги) в тази рубрика.
*****
НеутралноЕвала, Авторе, разбирашги тези работи, правил си ги, хубаво, че след като си минал през АПК и ГПК си спрял, защото в противен случай, ако си се сетил за чл. 46 от ЗНА си щял да стигнеш до Закона за 12-те таблици.
*****
НеутралноЗа съжаление норма се тълкува, ако е неясна. В случая тя е ясна и се прилага според точния й смисъл. Друг е въпросът, че ограничението е пълна идиотщина.
*****
НеутралноОграничението е малоумно, защото държавата е малоумна, но с него се цели да се избегнат случаите (каквито ги имаше при стария ред), документи да се подават от трети "злонамерени" лица. Статията се опитва да каже нещо, което всички си мислим, че закона е доста малоумен (снимката горе го показва)- за това евала, тия неща трябва да се казват. Отделен е въпросът как е казано, но не си мълчете, пишете и вие, от този или друг вестник няма да ви спрат да публикувате.
*****
НеутралноМного интересно - особено това с АПК и одминистративните органи в Агенцията по вписванията. Не че нещо, ама, ако прочетем още веднъж ЗТР, който така самоотвержено се тълкува, ще видим, че в чл. 20, ал. 2 на същия закон пише нещо за едни длъжностни лица по регистрацията, които били държавни служители (има и такъв закон, в който пък пише, още в самото начало, че тези същества ПОДПОМАГАЛИ някакви ОРГАНИ на държавна власт, които пък от своя страна издавали индивидуалните административни актове, за които общо взето разказва АПК-то). В същия този ЗТР пише и че отказите на тези "административни органи", дето вписват разни обстоятелствав Търговския регистър, се били обжалвали пред окръжните (демек гражданските) съдилища. Ето ни едно изцяло "административно производство". Относно възприетите правила за тълкуване, има едно такова в ЗНА (споменат и от доц. Пиперков по-горе), което пък гласи че се тълкували само неясните разпоредби, а тази за заявителите (чл. 15 от ЗТР)и на мен не ми харесва, ама си е съвсем ясна пустата. Хубаво, че поне накрая пише да попитаме първо, преди да хукнем с пълномощните към Търговския регистър.
*****
НеутралноНапълно съм съгласен с автора. Разпоредбата е кристално ясна и дава право документите да се подават от пълномощник, още повече, че тя е идентична с предишната такава в ТЗ, при действието на която въобще не се поставяше под съмнение възможността заявленията да се подадат от пълномощник. Колкото до предполагаемия отказ(защото неизменно такъв ще се постанови), затова е предвидена процедура по обжалване.
*****
НеутралноАми жалете!
Чакам някой да се прежали да жали, ама защо ли си мисля, че няма да е нито авторът, нито Радо.
Няма спор кое е правилно, кое - не. Проблемът е, че младежът е написал нещо, в чиято правота никога няма да му стиска да предложи да се убедят клиентите на шефа му, а от друга страна дори не му стиска да се изока по адрес на тъпаците от Агенцията по вписванията и, в частност, рустикалната й зам.-шефка, която тръби наляво и надясно, че ЗТР бил категоричен и ясен и им връзвал ръцете.
Изводът от предходното протяжно и вероятно неясно изречение е, че статията е безсмислена.
*****
НеутралноДраги ми смехурко, не те знам къде работиш, но явно е на държавна работа. Не си разбрал едно много важно нещо за бизнеса. Там водещ е принципът да се свърши работата, а не да губиш време да се доказваш пред хора, които ще си го преместят в другия крачол.
На никой не му пука дали ще обиди шефката на регистъра или някой служител като тръгне да обжалва. Лошото е, че ако тръгнеш да обжалваш, най-вероятно ще пропуснеш срока да подадеш годишния отчет в търговския регистър и ще си объркаш доста други неща. Евентуалното дело ще се проточи няколко години и накрая като спечели човек няма да промени нищо. Сроковете са си заминали, работата или е свършена или не. Не може да си спреш бизнеса за 2 години и да чакаш някакво си съдебно решение. А както многократно съм виждал полза от спечелването никаква - чиновника ще си го премести в другия крачол - защото не губи делото той. Губи го държавата.
*****
НеутралноБас хващам, че № 8 не е държавен чиновник, а № 9 как ще си подаде годишния отчет в търговския регистър, като не се е пререгистрилал (сигурен съм, че същия тойя чиновник ще откаже да ти го приеме или да го впише поради горната причина), защото се опитва да го направи чрез пълномощник, но те му отказват
*****
НеутралноАко беше чел внимателно, нямаше да се налага да пишеш.
Ама чукча не читатель...
*****
Неутралномладшите адвокати трябва преди да почнат да пишат, да почнат да четат... това, че сигурно са го накарали да чака един ден на опашка на бул. Александър Стамболийски, не му дава право да пише глупости...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
*****
Неутрално*****
ГневноУсещането ми е че всички подадени пакети документи са едни затворени пликове, които чакат своята обработка (днес се обработва 19 март). За съжаление съдържанието на пакетите не се отразява на бързината на обработване. В тези пакети има повторно изпратени, вече преглеждани, лесни за обработка и сложни такива. Общата опашка за обработка води до неимоверно забавяне. Ако имаше отделни опашки за обработка отделно на различните видове регистрации, откази, молби и т.н. изоставането нямаше да е толкова главоломно.
В момента в България за да регистрираш фирма (дори ЕТ) трябва да чакаш над 40 дена, а ако има дори незначителна грешка в документите (явна фактическа - например буква в името) над 80 дена и тези срокове се увеличават със всеки изминат ден. На гише и през Интернет се приемат средно по 1300 пакета на ден, а от юридическия отдел обработват не повече от 600 пакета. Така всеки работен ден генерира около 600 пакета на опашката - нещата се влошават със всеки изминат ден.