Магазин с концепция

Магазин с концепция

"Farenah Concept не е традиционният моден бутик, предлагащ последните дизайнерски колекции, не е лъскавият козметичен магазин, пълен с добре познатите комерсиални марки парфюми и кремове, не е стерилната галерия за изкуство или претъпканата с популярни заглавия книжарница. Farenah Concept е новият облик на пазаруването - мултифункционално пространство за срещи, витрина за новите и смели тенденции в модата, изкуството и технологиите, единство между култура, общуване и търговия. Farenah Concept е среда, която те въвлича в един космополитен и мултифункционален свят на пазаруване."
От брошурата в магазина
Farenah Concept е първият концептуален магазин в България, намира се в центъра на София, на ъгъла на ул. "Съборна" и ул. "Ал. Батенберг". Разположен е на три етажа на площ от 690 кв. метра. В него може да намерите мода, козметика, дизайн, изкуство и музика. "Ще превърнем пазаруването в ново преживяване. Нека хората, когато дойдат тук, да се чувстват добре", пожелава Яна Велкова - маркетинг мениджър на магазина. И да, въпреки държащото на разстояние "концептуално", преживяването наистина е приятно.
Идеята
"Искаме да представяме цялостни концепции за лайфстайл, за живот. Предлагаме изключително селективни неща, такива, които по принцип хората могат да си купят във Франция или друга европейска държава, но сега вече могат да намерят тук", продължава Яна.
В магазина има дрехи от колекции на известни дизайнери, които не са предлагани досега в България. Те са уникати, но не са претенциозни. На първия етаж са рафтовете с козметика и парфюмерия, която от магазина наричат нишова. Тук можете да намерите козметика "Доктор Себа" - марката на едноименния доктор, за когото се смята, че е бащата на ботокса. Неговата концепция е всичко да е естествено, той е пластичен хирург, но не прави пластични операции, разказва още Яна.
Продължаваме обиколката. До закачалките с дрехи има два велосипеда, които също се продават. Посетителите могат да седнат на мебели от хартия, нетъкан текстил или фибер цимент. В дизайна е залегнала концепцията за пластично пространство, за движение и за разчупване на стандартните форми. Мебелите от хартия могат да приемат всевъзможни форми и така създават различни настроения и моделират вашата лична атмосфера.
Яна вмята, че доста често пренареждат магазина, така че да се създаде по-голям уют. Тя говори много вдъхновено за проекта и казва, че и другите от екипа са много привързани към магазина. "Вложена е страхотно голяма емоция и планиране." Може би затова магазинът прилича на място, където може да се прекара много време, спокойно, без бързане. В него няма нищо натрапчиво, което да натяква, че задължително трябва да си вземете нещо. Архитектът е Таня Глебова, а собственичка е Антоанета Дюнгелян. Тя има още два бутика в София.
Витрина на новости
Всичко ново и вълнуващо на пазара на луксозните стоки ще бъде слагано на витрините. От отварянето в края на февруари там бяха показани марките Mazerati, Bugatti, Bang&Olufsen. Скоро във Farenah ще има "малки дреболии" като тениски в буркан, разделители за книги, а и други неща, които никога досега не са били предлагани в България.
Освен продукти от Farenah предлагат и различни услуги. Възможно е да се окажете единственият клиент, ако си запазите час, за да го посетите индивидуално. Тогава (или преди или след края на работното време) ще бъдете обгрижени от модни специалисти и консултанти. А ако нямате време да отидете на място, човек от Farenah може да дойде до дома ви със специален подбор от дрехи/стоки според вашите нужди и желания. Освен това покупките ви могат да бъдат доставени навсякъде в България или в чужбина.
Ако се затруднявате да изберете подарък на близки или приятели, от Farenah ви предлагат сертификат за подарък. С него човек може да си избере каквото поиска от магазина. На третия етаж има зала за шампанско. Тя е в изчистен стил, като "етажерките" са от хартия и на тях са подредени бутилки. Там ще се предлага само отбрано вино. От Farenah искат да го превърнат в място за събития - частни и корпоративни партита, изложби, модни дефилета.
Въпреки кризата
Все пак има ли място за концептуален магазин в България в условията на финансова криза? Според Яна усложнената икономическа обстановка няма да попречи на търсенето на уникални и красиви неща - пазар за тях ще има. Тя смята, че е важно не как се влиза, а как ще се излезе от кризата. "Ние предлагаме изключителни неща, които хората си купуват обикновено в чужбина. Сега вече те ще го правят тук и затова пазар винаги ще има", повтаря убедено. И добавя: цените не са толкова високи за нещата, които могат да бъдат намерени във Farenah.