Лидерите не са това, което бяха

Лидерите не са това, което бяха

Новото време налага и нов стил на лидерство. Образът на харизматичния лидер - герой, който знае отговорите на всички въпроси, остава в миналото. Тезата е на консултанта от Британския институт за управление на персонала Стийв Краб, който беше водещ лектор на международната конференция на Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси.
Новият лидер трябва да е достъпен за подчинените си, да е честен и откровен с тях и да е ангажиран с проблемите им. "Успешните лидери на утрешния ден са скромни хора, които не се правят на всемогъщи. Те не се притесняват да се допитват да служителите и заедно с тях да решават проблемите. Това изгражда доверие и повишава мотивацията на служителите", каза Краб.
Според него в сегашния момента на криза много преки ръководители трудно се справят с комуникацията със служителите заради повишения стрес.Въпреки че са притиснати да постигат по-големи резултати с ограничени средства, мениджърите не трябва да реагират първосигнално на трудностите и да прибързват с орязването на разходите. Те трябва първо да помислят как да реорганизират бизнеса, така че да остане устойчив, за да се може впоследствие да се възползват пълноценно от възможностите на рестартирането на икономиката, съветват специалистите.
Според управителя на "Технологика" Огнян Траянов кризата е шанс за лидерите да се докажат. "Те трябва да вдъхват доверие, без да игнорират заплахата", заяви той. "Няма нищо по-лошо от лидер, който променя мнението си на всеки две седмици", добави генералният директор на "Аурубис" Никола Треан. Той посъветва мениджърите да говорят открито с хората, а не "да крият проблемите под масата". "Кризата е време за категорични и бързи решения", смята изпълнителният директор на "АИИ дейта процесинг" Илия Кръстев.| ДНЕВНИКАКЦЕНТ: Мениджърите трябва да вдъхват доверие, без да игнорират заплахите