Безсмислена ли е българската магистратура

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ..
    *****
    Неутрално

    О, станало е по-зле от колкото беше по мое време
    браво... посоката е добра.. скоро ще закрият държавата

  2. 2 Профил на PV
    *****
    Неутрално

    Абсолютно безсмислено е почти цялото ни висше образование! То дори не е висше образование а е туморно образУвание свързано с изперкали доценти и професори (99%) и материали от ерата на развития социализъм.
    Да ме прощават качествените преподаватели, но между тях има толкова много мърша, която пълни главите на студентите с толкова много глупости, че когато дойдат на интервю ми е ясно, че 4-5 години напразно са харчили паричките на родителите си!!!

  3. 3 Профил на киро
    *****
    Неутрално

    Без смисъл и посока. Абе да се вземат едни пари е цялата работа.

  4. 4 Профил на s
    *****
    Неутрално

    Безмислено е това висше. По-добре на 19 да започнеш собствен бизнес вместо да губиш 5-6 години. Повечето отиват да учат заради пиенето и секса (студентския живот) и то май за друго няма за какво да се ходи.

  5. 5 Профил на невеж
    *****
    Неутрално

    тъжната истина е, че за да си редовен по лекциите студент, трябва да имаш достатъчно средства, за да си позволиш да не работиш, а да си гледаш ученето.

  6. 6 Профил на ~
    *****
    Неутрално

    Държавните университети в Бг винаги са били жмел, самочувствие без покритие от край до край.

    Или частен или в чужбина.

  7. 7 Профил на модерният ляв
    *****
    Гневно

    мога да ви кажа само едно че частния бизнес в България не признава Висшето образование.

  8. 8 Профил на Водолаз
    *****
    Неутрално

    Университетските ръководства не обръщат никакво внимание на качеството на преподаване. Трябва редовно да се прави атестация на преподавателите, но такава не се извършва, или се пвави формално. Може да си много добър преподавател и да правиш всичко възможно, за да научиш студентите на нещо ново и полезно, като за тази цел се и самофинансираш, но получаваш еднаква заплата с този, който не прави нищо и чете същите лекции, които са четени и преди 30-40 години.

  9. 9 Профил на Стани курсант!
    *****
    Неутрално

    ЗМВР.Чл. 192. (Изм. - ДВ, бр. 91 от 2008 г.) След дипломирането на курсантите,
    завършили висшето си образование в АМВР в редовна форма на обучение, се присъжда
    категория "Г" и те се разпределят централизирано на наличните вакантни длъжности в
    структурите на МВР при условия и по ред, определени с акт на министъра на вътрешните
    работи.

  10. 10 Профил на Hm
    *****
    Неутрално

    Това статия ли е...или анкета? Много зле е написана, ако се води статия.


  11. 11 Профил на ivan_kopanov
    ivan_kopanov
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Това е опит за разрез на начина на живот сега и мисли за евентуална бъдеща реализация на младите, кадърните, мислещите, можещите българи.
    Аз така разбирам статията.
    Хареса ми.

  12. 12 Профил на dalechen
    *****
    Неутрално

    трябва да си мнооого тъп та да не си разбрал отдавна сам това което се коментира в тая статия. Висшето образувание в БГ става само за да се хрантутят т.н. бг професори, доценти и тем подобни предисторически екземпляри.

  13. 13 Профил на недоумяващ
    *****
    Неутрално

    Всички декларираме,че искахме и приехме демокрацията.Има
    естествено и много промени свързани с демокрацията както в живота така и в образованието.Всеки,който тръгва да завършва висше образование има право на избор за форамата му - редовно или задочно.Както и избор за специалността и на учебното заведение.Човек който е почнал да учи по една специалност и не я приема и в тази връзка учи просто за да завърши е най-добре навреме да се откаже и да премине в специалност,която го влече и го амбицира както да постигне по-висока успеваемост в овладяването на предметите така и по-голяма вероятност да се реализира след завършването. За хора,които искат да имат просто висше образование може би трябва да се
    открият учебни заведения подобно на тези от времето като пансион за благородни девици.А още незавършил бакалавърската степен и да преценяваш дали е полезна или магестратурата е просто лаишко.Главното е в живота да те движи амбицията да се реализираш по специалността и да започнеш да се развиваш като продължиш да се образоваш.Просто в нещо подобно на статия,нахвърлени в нея щрихи и да се правят генерални изводи е непонятно и най-важното,че не могат да бъдат направени реални изводи.

  14. 14 Профил на Лекар
    *****
    Гневно

    Българското образование е в криза, на причините далеч не са тези, които автора на статията чрез измислени интервюта се опитва да ни внуши. Това че завършващите не могат да си намерят работа е бял кахър. Помолете Волен Сидеров да прокара в следващия парламент закон за задължителното разпределение на завършващите бакалавърска или магистърска степенен и въпросът ще се реши автоматично. Добре ревете колеги медици за качествено образование, но защо не се запитате защо са и на 7 милионна България шест висши медицински училища. Дали на този въпрос ще може да отговори бившия син ректор на Университета Боян Биолчев, ако междувременно не "почервенял" или "погербенял за пост". Иначе места за селски доктро има. Моите професори пред 40 години бяха минали през горнилото на селската участъкова медицина и не бяха станали професори с кариера само на жълтите павета.

  15. 15 Профил на Barni Rubble
    *****
    Неутрално

    Аз съм добър специалист, но съм го постигнал не - само ЗАРАДИ образованието си, но за огромно мое съжаление - и ВЪПРЕКИ него.
    Което наистина е премного тъжно.

  16. 16 Профил на инженер на 65г
    *****
    Неутрално

    Образованието не подготвя истински , а само отваря вратата към познанието и след като завършиш сам решаваш дали да вървиш към усъвършенстване или не . Ученето е през целия (буквално!) живот и въпреки това ако за момент си позволиш да си помислиш , че знаеш и си най-добрия в професията, вече си престанал да бъдеш такъв.

  17. 17 Профил на мария
    *****
    Гневно

    Това образование ли му казвате? Та и висше? Преподавателите на почитна възраст, условията мизерни и родителите ....Кога в нашите ВУЗове ще започне процеса на мислене? Възмутително е присъствието на много побеляли преподаватели, които са далече от новостите не само касаеща материята, която преподават, но и начините за проверка на знанията на поколението ни. Това тестове - Европа да си гледа работата и да не ни се меси. На изпит по съпромат ще си развиваме "Война и мир " и толкоз. А за подготовка на млади преподаватели - това пък съвсем е забравено. Нали като ги подготвят дядовците ще трябва да си отидат в заслужен отдих. Ехх... Българио, защо останахме да живеем тук. Сега осакатени са и нашите деца и можем само да подсмърчаме, гледайки цивилизованите страни.

  18. 18 Профил на към мария
    *****
    Неутрално

    и средното образование е зле --пише се почЕтна възраст

  19. 19 Профил на към Мария
    *****
    Неутрално

    Драга Мария,
    Отн. Кога в нашите ВУЗове ще започне процеса на мислене
    По въпроса за процеса на мислене искам да ви обърна внимание, че той е строго индивидаален и би трябвало да започне много преди да се влезе във ВУЗ. От прочетеното по.-горе оставам с впечатланието, че някои млади хора си представят следването като учене на занаят. Но това не е така. В университета се предлагат знания и отговорността те да се превърнат в професионални умения е споделена: тя зависи от това колко студента иска да МИСЛИ и да търси практическо приложение на знанията, които му се предлагат, колко иска да участва в практическите занятия, а не да чака пасивно някой да му сдъвче теорията, или изобщо да липсва, защото работи в съседната пицария. Колкото до връзката между посребрените коси и знанията, тя е доста съмнителна. Природата така ни е устроила, че сигурно вашите коси също ще посребреят рано или късно, но едва ли ще се съгласите с готовност, че когато това стане вие изведнъж ще станете по-малко способна или по-лош професионал. Моите коси вече посребряха но мисля, че по знания и умения мога спокойно да се меря с някои мои млади колеги, които по рождение са си старци. Доказателство - аудиториите ми слава богу са все още пълни.

  20. 20 Профил на Хайделберг
    *****
    Весело

    Следващият кабинет ще извърши най-грандиозната реформа във висшето образование през последните 60 години у нас.
    Ще се закрият всички измислени университети от последните 20 години и ще останат само СУ (в който сегашната МА ще бъде медицински факултет, а УНСС - икономически факултет) и ТУ. НАТФИЗ и НХА ще се слеят в една обща НАИ (Национална академия по изкуствата).
    В образованието ще се премахне досегашния тъп съветски модел – преподавателят чете от окъсани листа лекции писани преди 25 години, студентите трепетно записват, учат и рецитират на изпитите, без всякаква връзка с практиката. Ще се засили практическата насоченост на обучението – бъдещите юристи например, трябва още при дипломирането си да са в състояние сами да решават казуси, да пишат адвокатски защити, искови молби, прокурорски постановления, административни актове, съдебни решения.

  21. 21 Профил на Peter
    *****
    Неутрално

    до 19:
    Този аргумент съм го чувал. Университетите не трябва да учат на знания, защото са прекалено заети да учат на мислене, и не трябва да учат на мислене, защото мисленето си е лична работа на всеки.

    Бг образованието води до развитие, като преподава разни неща, а после те оставя да си блъскаш главата от каква точно полза са ти били. Ако стигнеш до извода че са безполезни - значи или още не си достигнал достатъчно ниво на просветление, или това е доказателство, че образованието те е научило да мислиш критично.

    Горе-долу разбрах ли идеята за "качеството" на българското образование? Или трябва още да седна да поуча?

    Между другото съм един от водещите специалисти в областта си, работя с щатни преподаватели по проекти, преподавам през свободното си време в СУ.

    По знания най-много знаят колегите ми които нямат нищо общо с университет, на второ място професорите, на трето студентите.
    По умения за реална работа най-добре са колегите, после са студентите, а професорите са по-зле и от студентите. Причината е, че не осъзнават пропуските в знанията си и така създават напрежение в екипа всеки път когато някой по-запознат колега им посочи грешките им.

  22. 22 Профил на KK
    *****
    Разстроено

    Уважаеми образовани и образоващи се!
    Аз сьм инженер-пенсионер,завьршил сьм задочно.Наистина,не трябва да мислите,че ще излезете от института напьлно готови за практиката.Това е абсурд.Висшето образование,както ни казваше един преподавател,е да се научите да мислите,да ползвате формули и да знаете какво и кьде да го тьрсите.Моя опит и живот го потвьрдиха напьлно.Не мислете,че западняците са по-добри от нас,по слаби са.Но те имат друго-вьзможноста да намерят работа,да се развиват и коректно да ги оценяват.Всичко е в самообучението.И винаги.И навсякьде.

  23. 23 Профил на Ivan
    *****
    Неутрално

    Дипломата от ВУЗ дава известна гаранция ,че човека притежава знания в определена област на знанието и качеството да се справя с проблеми и трудности .Времето на специалисти енциклопедисти отдавна е в миналото. Затова университетите предават знание от принципите на изучаваната специалност, а знанието за конкретната работа трябва да се получи на работното място. А работодателите получават това, за което платят.

  24. 24 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В статията няма нищо за ФМИ, предвид хората излезли от там това е направо озадачаващо.

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  25. 25 Профил на озадачен
    *****
    Неутрално

    Тъпота, тъпота, тъпота ... и простотия.. това откривам в дискусиите на вестник Дневник. Добре че се махнах от България навремето. Въобще и не си помислям да се връщам, децата ми нямам желание да растат в бананова република от третия свят..

  26. 26 Профил на Ivan Lyubomirov Vasilev
    Ivan Lyubomirov Vasilev
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Какви хора са излезнали от The Incumbent

  27. 27 Профил на И.
    *****
    Неутрално

    Момичето, упражнило се със статията, питало 3 свои приятелки от УНСС и 5 техни познати от ТУ какво смятали за образованието и те си казали тъпите мненийца. В България, както и навсякъде другааде по света, за да имаш претенции спрямо образованието първо ти самият трябва да си качествена личност. Тук не видях да сте интервюирали нещо различно от посредствени студенти от УНССл и някакви изпаднали типове от ТУл

  28. 28 Профил на до KK
    *****
    Неутрално

    Уважаеми KK,

    явно доста отдавна сте завършил. Аз съм учил и на Запад и в Български университет. За две години на Запад специалност информатика се покриваше повечето от материала, който се учи тук за 6 години по настоящем. Тукашните ми колеги до последно не бяха схванали елементарни принципи и понятия от специалността, а някои бяха и отличници. Тук се изисква да си знаеш темата наизуст с точките, на Запад се изпитваше, дали можеш да решиш даден проблем, а дали теорията си я чел си е твоя лична работа.

    Ако бяхме толкова добри нямаше ний да им дишаме прахта, те щяха да дишат нашата.

  29. 29 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 229 Весело

    до #26, не разбрах какво имате предвид, господине?

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #