И нека играта да започне сега!
Видеоиндустрията опитва да се нагоди към глобалната рецесия и да я преплува безпроблемно. Поне това показа приключилото в четвъртък изложение в Лос Анджелис, известно като Е3, на което бяха показани последните игри и игрови конзоли на водещите компании в сектора - "Активижън близард" (Activision Blizzard Inc.), "Електроник артс" (Electronic Arts Inc.), "Нинтендо" (Nintendo Co.), "Сони" (Sony Corp) и "Майкрософт" (Microsoft Corp.). Всички те заложиха на добре познати и утвърдени пред годините игри, макар и представени с подобрения, и не се решиха да рискуват с напълно нови забавления, коментира Ройтерс.
Така например "Електроник артс" показа последния вариант на популярната Madden NFL, "Активижън" - най-новата версия на спортната Tony Hawk: Ride, а "Нинтендо" - неостаряващия Super Mario. В жанра на музикалните игри MTV Games пък показа The Beatles: Rock Band, третата от станалата популярна серия Rock Band. За заклетите геймъри пък е най-новата версия на Halo на "Майкрософт". От предишните варианти компанията успя да продаде над 27 милиона копия.
Видеоиндустрията като цяло спада сериозно, което вероятно е и мотивът да се залага на познатото, коментират експерти. Продажбите на видеоигри през първите четири месеца на годината спрямо същия период на миналата са намалели с 6% до 2.7 млрд. долара, сочат данни на маркетинговата компания NPD Group. Това все пак не е напълно показателно, тъй като миналата година беше изключително добра за видеоиндустрията с пускането на станали хит игри като Grand Theft Auto IV на "Рокстар геймс" (Rockstar Games).
Издателите обаче не крият оптимизма си и за настоящата година, тъй като за мнозина именно игрите се превръщат в евтина алтернатива на далеч по-скъпите почивки на море и зад граница. Точно затова преди настъпването на ваканционния сезон тримата големи - "Нинтендо", "Сони" и "Майкрософт", демонстрираха новите характеристики на вече утвърдените игрови конзоли Wii, Playstation 3 и Xbox 360. Хитът са нови технологии за засичане на движение, даващи възможност на хората да играят игри само с жестове. "Нинтендо" стигна още по-далеч и показа аксесоар, който измерва пулса по време на игра. Очаква се новинките да се появят на пазара не по-рано от догодина.
Е3 показа още, че издателите на игри все повече се насочват към масовите потребители, без обаче да загърбват заклетите геймъри, които са в състояние да поддържат индустрията на гребена на вълната. "Когато стойността на новите разработки е висока, е логично да се заложи на доказаното", обяснява Тони Бартъл, изпълнителен вицепрезидент на GameStop Inc. По думите му пазарът става все по-конкурентен, което именно дава предимство на познатите заглавия.
[[img:730382]] PSP Go vs Wii На изложението "Сони" представи по-малка и по-лека версия на популярната конзола PlayStation, наречена PSP Go, в опит да достигне "Нинтендо", чиято конзола Wii засега печели надпреварата в сектора, тъй като залага на масови потребители, а не само на твърдите геймъри. Малко по-рано "Нинтендо" бяха показали Wii Fit Plus, която ще се появи на пазара до края на годината. PSP Gо ще бъде пусната в Северна Америка и Европа през октомври на цена от около 250 долара. Размерът й е наполовина от този на PSP 3000, а тежестта й е с 40% по-малко. Конзолата разполага с Wi-Fi, 16 гигабайта памет и плъзгащ се екран. Целта на "Сони" е да продаде 15 млн. конзоли в рамките на финансовата година до март догодина, като надмине сегашните продажби, спрели на 14.1 милиона. |