За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноБраво на Лили .Хубава статия
*****
НеутралноОтчуждителните процедури са най-голямата пречка.Което и да е правителство трудно ще промени нещо тук,без да засегне конституционни права на гражданите.Гражданите,чиит о имоти се засягат,ще обжалват оценките пред съда до дупка,за да измъкнат от държавата максимално много пари.Преди години,при разширението на токийско метро,10 години държавата неможеше да завърши пистата поради съпротивата на собственик на парче земя,през която минаваше около 50 метра от пистата.
*****
НеутралноСамо една забележка към Лили.Отсечката е не Сливен-Карнобат , а Ямбол - Карнобат.Това е видно и от поместената карта.Иначе статията е припомняне на старо говорене и добре известни неща.
*****
ВеселоНещо не ми е ясно - магистрала Тракия трябваше да върви към Одрин за да свърже Европа с Азия - нали булеварда се казва Цариградско шосе Кой и кога я зави към Бургас
*****
НеутралноИзвинете, но преди няколко седмици не четохме ли аккуални екологични изисквания за нестроене на бензиностанции и търговски обекти в зоните на НАТУРА 2000? И това ли е белег, че нищо не се прави. Също така през ден четем, че до края на месеца ще има търгове. Пак ли симптом на неработене? Признавам, статията ме обърква.
*****
Неутралноехх тая България.. А МАГИСТРАЛА ДО МАКЕДОНИЯ КОГА ЩЕ ИМА?? Ние вместо да се сбижаваме с най-близкия ни народ, от което имат нужда и двете страни, все едно им казваме ''вървете на майната си, Европа е по-важна от вас!''
Ако България си гонеше интереса, сега македонците макар и да живеят в самостоятелна държава няма да плюят по нас, нямаше и да са македонци, а чисти българи!
Ама какво искам и аз, щом повече от век нямаме железопътна връзка до там.. после се чудете що ни викат бугари-татари........
birdman
Рейтинг: 559 НеутралноКакъв търговски партньор ни е Македония и какви еврпейски важни коридори минават през нея ? Къде ще ходим в Албания ли ?
По принцип плана за Тракия е бил да мине Южно от Ямбол - защото все пак идеята и е да свърже точка А с точка Б по най-прекия маршрут , но по Бай Тошово време Сливенските партийни фунционери чертаят друга "карта" на магистралата . Всъщност по сегашният си маршрут магистралата удължава пътя до Бургас с 20км. спрямо първонаално замисления проект на Тракия .
kbderror
Рейтинг: 217 ЛюбопитноХаресва ми, че статията се появява във ранната възраст на новото правителство когато то все още е ентусиазирано. (И има няколко министри от обкръжението на Икономедиа)
Нека си говорат колкото искат, по делата им ще ги съдим.
*****
НеутралноЯмболиецо, целта на магистралата не е само да свърже София с Пловдив и Бургас по най-правата възможна линия, а да осигури връзка на всички големи градове между София и Бургас, поради което прави съответните леки завои:
София - Пазарджик - Пловдив - Стара Загора - Сливен и Ямбол - Бургас
*****
НеутралноМакедония, фактически в момента се строи и магистрала към Република Македония. Магиспрала "Люлин" е част от връзката към тази страна. Също така частта от магистрала "Струма" между Перник и Дупница ще може да се използва за връзка към Македония. В недалечно бъдеще (надявам се!) от Гюешево до София ще се стига най-бързо през Кюстендил и Дупница и после по магистралите "Струма" и "Люлин".
*****
НеутралноАМ "Тракия" не е чисто технически проект, в него има и много политика. Борисов обща лятото на 2012 да е готоваи с това залага репутацията си. За да успеят с този срок трябва да правят всичко в движение. Няма как да отделят 5 или 7 години. Хората искат бързи резултати и то с право, защото тази построяването на тази магистрала се забави с десетилетия. При добра воля в бъдещите проекти могат да бъдат по-добре планирани. За този вече е късно.
Едно нещо за което не се говори са археологическите разкопки. Кога ще бъдат организирани?
*****
НеутралноМагистрално, археологически разкопки винаги може да се наложат и внезапно, при натъкване на незасечени при обходи и облитания обекти. Разкопките не са твърде голям проблем, стига екипите да бъдат обезпечени парично. Много време е нужно само за особено тежки обекти като големи праисторически селищни могили или консервации и реставрации с цел експозиция. По трасето на магистралата такива няма.
*****
Неутралноа ние в русе искаме само още 2 платна до гърново ,че ни изтрепаха турските тирове ,40% отизноса и търговияата минават по пътя русе бяла ,това е много повече от всички магистрали които ще строи бойко какво се чака ,толкова ле е евтин живота на хората в този район ,за последните 2 седмици поне 4-5 убити в района повече от войните в света бе пичове ,какво става с националната отговорност и обещанията ,а уж криза ,безработица ,
the_european
Рейтинг: 675 НеутралноМежду Русе и Търново е предвиден ръкав на АМ Хемус. Предишното правителство предвиждаше да удвои първокласния път, новото смята да е магистрална връзка. Вижте, нещата с магистралите явно не тръгнаха както трябва - именно затова уволниха шефа на НАПИ. Това е напълно навременна мярка. Министър Плевналиев няма да чака някой напълно да се провали, че тогава да го сменя. Или го можеш, или не го можеш. Димитър Иванов може и да е ужасно компетентен (достатъчно е да видиш биографията му), но явно не става за мениджър. Или поне не за менижър на пътната агенция. От всяко дърво свирка не става.
Десен
Рейтинг: 628 НеутралноДо коментар [#7] от "ямболия":
The biggest risk in life is not taking one."Какъв търговски партньор ни е Македония и какви еврпейски важни коридори минават през нея ? Къде ще ходим в Албания ли ?"
О свещена простота!
За теб викаш ти стига един път до Београд и няколко до Одрин?
Да де, ама на нас в София не ни трябва магистрала до бетонни комплекси по черно море.
Трябва ни връзка да, през Албания - нарича се Европейски Коридор номер 8 - т.е. от Черно море през целия Балкански полуостров до Дъреш, Албания така че да може да се свърже с Бари, Италия.
Това е нашия интерес, а не как турски тираджии да докарат гащи до Мюнхен от Анадола.
Аман от селтаци
*****
НеутралноХора осъзнайте се - изграждането на магистрали ПЕЧЕЛИ избори, а не ИЗКАРВА мандати!!!
*****
НеутралноКога ще има връзка на нашите автомагистрали с някой от граничните преходи?
Защо ще се прави Хемус при наличието на два успоредни пътя и липса на натоварване?
Необходими са магистрали с габарит 24.50 между :
1.Русе -В.Търново ,защото румънците кацнаха на Гюргево с автомагистрала;
2.Видин -Ботевград, защото мостът на Дунав ще е готов, ако рекъл Господ 2011 год.
3.Магистала Струма,защото гърциге са на Промахон с магистрала;
4.Подобряване на посоката Север Юг с четири лентов път с разделителна ивица с тунел при Хаинбоаз, а не през Шипка ,защото котата на преминаване е 698 м!!!!
А иначе остваме един Балкански апендикс заобиколен от магистрали:-
-Виа Игнатия -Игуменица Солун Ипсала - Истанбул;
-Будапеща - Букурущ Констанца;
-Белград -Скопие -Гевгелия-Солун;
*****
НеутралноSuper Star, ама много си прав!!
А сега и още някои допълнения към Балканския апендикс&
Сърбия взима заем от 360 млн евро от Световна банка за железопътната линия Белград - Ниш - Скопие - Гевгелия - Солун.
Така ни заобикалят, защото от Солун през Ксанти, Гюмюрджина, имат достъп в посока Близкия изток. В момента, великото правителство на ББ, прави всичко възможно да ликвидира железницата в България - вместо да се осигурят пари за заплати на персонала от държавния резерв, се пренасочват средства от капиталовия трансфер, които са за изпълнение на проектите по основните железопътни линии в България. средствата за поддръжка се намаляват и почти спират, и всички приказки, че НК ЖИ е изразходвала отпуснатата й субсидия са откровена лъжа!!! Пари на компанията се отпускат след заявка пред МФ, като месечните средства са около 1/12 част от целия бюджет на Компанията.
А некомпетентникът Цветков, ако иска да тръгнат проектите по оперативната програма, да махне Нели Йорданова и нейните протеженца, и да назначи поне един човек транспортчик в тази дирекция! Филолозите могат само да пудрят докладните записки, но не и да мислят в перспектива.
wds23355772
Рейтинг: 793 ВеселоНе се карайте, не се карайте! Ако си мислите, че ББ може за 2 години да построи 113км. от Тракия значи сте твърде наивни. Това което мога да ви гарантирам е, че има два варианта:
1. 60% вероятен - 2012г. все още се отчуждават терени, спори се за отсечки в НАТУРА 2000 и за археологически разкопки. Строеж не е започнал.
2. 40% вероятен - 2012г. Строежа е започнал, но само на ЛОТ-а между Стара и Нова Загора. Строителя се оправдава за забавянето с липса на предварителна яснота за характера на геоложката основа на терена, поскъпналите горива след края на Световната икономическа криза и липсата на съдействие от държавата.
Благодаря за вниманието
*****
НеутралноАвторката незабавно да бъде назначена за шеф на пътната агенция на двойна заплата.
От толкова години чета за тия магистрали, и все не ми е ясно какво става. Момичето го обяснява в няколко реда. Рядко срещана журналистка и отлична статия.
*****
НеутралноИ аз съм възхитен от статията. Кратко, и популярно, и вярно. Отдавна не съм чел нещо такова. Съгласен съм с #20. И без конкурс.
А за магистралите - нямаме такъв капацитет, за да може това, което пожарникарят говори - да се случи. Нито финансов, нито технически. А и във времето няма как да стане. Съжалявам, това е моето мнение.
Пирин
Рейтинг: 111 НеутралноДо коментар [#13] от "един":
Много-добре казано. Не само магистрали трябват, а трябва да се разширят и останалите главни пътища. На първо място София-Перник целия да стане двулентов. И как може примерно от Благоевград до Кулата главен път да няма и един четирилентов участък ? За разширяване поне не се изисква ОВОС. А онова зеленото на юг от Перник, НЕ е магистрала именно поради липса на ОВОС и скоро няма да стане а ще си седи с малоумните, но задължителни за главен път знаци "90" !
*****
НеутралноПървото исказване на Премиера по въпроса с магистралите беше, че започва ВЕДНАГА стоителството на магистрала Таракия. Едно от последните му исказвания за магистрала Люлин беше, че е установил че е стигнала до някакъв баир и ТЕ(не ставаше ясно кои са тези те) започнали да копаят по открит способ. Така, че няма проблем политиците да говорят. Вярно е,че те поемат политическа отговорност само, че какво ни грее от това нас данъкоплатците.
*****
Неутралноне случайно МПС-а с висока проходимост се множат и множат в България.
*****
НеутралноНай-вече ни трябва магистрала Бургас-София-Гюешево (коридор #8) и магистрала Видин-Кулата с тунел под Петрохан. Така не само ще се подпомогне северозападна България, която е най-изостаналата част от страната, а и ще се заздрави връзката с Македония, която и преди и сега е населена с БЪЛГАРИ по произход!!
*****
НеутралноСега за 3 години да се направят следните 3 АМ-ли:
1. АМ Тракия
2. АМ Марица
3. АМ Люлин
Следващите АМ-ли трябва да са:
1. АМ Струма
2. АМ Черно море
3. АМ Калотина
4. АМ Шипка
5. АМ Хемус
6. АМ Рила
7. АМ Гюешево
в същия ред.
*****
НеутралноБраво ма, Лило!
Добра статия си избарала!
*****
НеутралноСамата авторка и друг път е писала за АМ Тракия абсолютно същите неща. Само дето сега е преразказала цялата сага с други думи. И разбира се покрай преразказа е решила да изфантазира лот между Сливен и Карнобат.
*****
ЛюбопитноВ Хърватия, след края на войната със Сърбия, за десет години са построени 1000 километра магистрали без никакви помощи от ЕС.
*****
НеутралноОт коментарите се вижда, че всеки дърпа за магистрала в своя край. Но русенеца е прав - тъй като няма да дочакаме магистрали в обозримо бъдеще, просто да се достроят по една или на места две ленти към вече съществуващите първокласни пътища, за да не се допускат колони от коли. А цяла Северна България при тези пътища е с години назад от Южна.