За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Тюфлекчия
Рейтинг: 450 ВеселоАйде и тия искат държавата да им пази монопола. Много комунист се е навъдил по тоя свят, ей!
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!др. Иванов
Рейтинг: 886 НеутралноКапиталистическа държава без 100% регулиран пазар е като саудитец по бански в Мека.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!grand funk railroad
Рейтинг: 782 Неутрално"Така още сядайки в колата, клиентът вече има натрупана 10-на евро сметка."
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheТова не е вярно.
Иначе, бакшишите да д.....т супата.
За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 941 НеутралноСоциалистическа мюсулманса република Франция, има удоволствието да ви съобщи, че Президентът все решение да живее по равно - по 2 дни в седмицата със свите любими жени както следва: понеделник и сряда - с бившата кандидат-президентка Сеголен, майка на 4те му деца; вторник и събота със сегашната си оциациална любима; в останалите дни - с новата си любовница. Неделя ще бъде свободен ден, ако президента реши да увеличи харе.. съпругите си с още една..
Да живей свободата и Републиката !
И СоциализЪмЪ !
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноТипичен Соц. Вместо да премахнат идиотската процедура за лиценз за талси и да пуснат толкова таксита колкото пазара може да понесе, те задължили частните таксита да закъсняват с 15 минути. Следващата стъпка е да задължат частните таксита да са мръсни и шофьорите по възможност пияни.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesСоц подход. Вместо да оправиш това което е лошо, прецакай това което е добро в системата. .. в името на хората. А това че хората се нуждаят от повече таксита ... е някой бюрократ е решеил че не е така.
grand funk railroad
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#5] от "Pontif":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. ColucheПроблемът е какво да се прави с тези, които са платили по 230 хилки.
salvador
Рейтинг: 395 НеутралноДа им имаме проблемите!
Комунистите са опасни за нашето здраве!!!др. Иванов
Рейтинг: 886 НеутралноИ какво общо има тук соца?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Trayan
Рейтинг: 975 НеутралноСпоред мен някой се е загубил в превода при тази статия, или се е отпуснал неволно на клавиша с нула. 230 000 евро за лиценз, срещу 120 евро ??? Викаш такси и то идва с вече навъртени десетина евро??? Не съм бил в Париж, но нищо подобно не съм виждал в друга европейска столица. И от сравнението с бройката не видях да има сериозна разлика между Лондон и Париж.
windok
Рейтинг: 775 Любопитно"...традиционния таксиметров сектор във Франция..." да не би да е държавен?
anona
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#9] от "b_d_s":
"В Париж са издадени 17 500 лиценза"
"Лондон, ... разполага с 20 000 лицензирани таксита и около 50 000 частни такива"
Кремълски дребосък 💙💛
Рейтинг: 1669 НеутралноМдам, задължили частните таксита да закъсняват с 15 мин. После нека някой да твърди, че социалистите не са идиоти.
Brickleberry
Рейтинг: 450 Любопитно17 500 броя таксита не са ли много малко за голям град като Париж? Нямам информация в София колко са, но ми се струва че са минимум 10 000.
"Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015*
Дневник, направете специлизирана рубрика с бисерите на Иванов, много ви моля. Понякога не успявам да прочета или не намирам актуално негово мнение от рано сутринта и целия ден ми е крив.
Настоявам да вземете мерки!
Tracia
Рейтинг: 1391 НеутралноЗащото са социалисти!
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mannfree_slave
Рейтинг: 118 НеутралноА така!
Тези не са ли същите, които искат да либелизираме пазара на абсолютно всичко, бетер и те си пробутат вкисналото вино, субсидирано от парите и на "свободните" българи!
MyTwoCents
Рейтинг: 204 Неутрално[quote#3:"grand funk railroad"]"Така още сядайки в колата, клиентът вече има натрупана 10-на евро сметка."
@)----,--'--Това не е вярно.
Иначе, бакшишите да д.....т супата.[/quote]
А бе взимаш такси от летището и първоначалната такса плус добавката за летище и не знам какви и си стартираш с 10 евро накрая. У нас за 10 евро ще те закарат до призволна точка на столицата.
др. Иванов
Рейтинг: 886 НеутралноПак не разбрах какво общо има 100% регулирания пазар със соца?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Кое се либерализира в ЕС? Една дейност за която не трябва регистрация на няколко места, счетоводител, адвокат?
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутрално[quote#17:"др. Иванов"]Пак не разбрах какво общо има 100% регулирания пазар със соца? [/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesЕ точно де ... затова ни разсмиваш всичките. Защото това не си разбрал ... а и много други неща.
Само не спирай да коментираш. Нищо че не разбираш.
Суджук Герберите
Рейтинг: 664 НеутралноАма тея никак не си поплюват с цената на лиценците в Париж. До сега най-скъпия лиценз за който бях чувал беше 120 хиляди Евро в Барселона или Мадрид. И при това (поне в Испания) лицензите се предават от поколение на поколения, сравнително рядко някой продава лиценз. Същата мафиотска работа е и във Франция очевидно, даже по-зле. Кой печели от цялата работа обаче?!? Цените на такситата в етя западни държави са станали толкова високи, че вече и местните ги ползват само при крайна нужда.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!yavooor
Рейтинг: 813 Неутрално"Частните таксита имат с около 20-30% по-високи тарифи от стандартните..."
А у нас стандартните таксита надписват с 200-300% собствените си сметки.
mrtoyaga
Рейтинг: 118 НеутралноСякаш има гилдии от вчера или от оня ден - особено пък във Франция! - и може би в това им е проблема на парижани. Искат привилегии от държавата, не допускат никого до себе си, своеволинчат и злоупотребяват с така създадения от тях монопол...
Поставете ги в равноправно положение двете страни (нали именно това е работата на държавата!!) и клиентът да реши от какво по колко му е нужно. Балансът ще се постигне много бързо. Иначе губят всички, както обикновено.
anonymousx
Рейтинг: 65 НеутралноНякой да забелязва, че няма нито едно жълто такси? Кой ще обеси тези, които задължиха такситата да се боядисват жълти?
anonymousx
Рейтинг: 65 НеутралноНие от години предлагаме всяка кола да може да вози срещу заплащане и без данъци - това ще намали цените и задръстванията драстично - защо не е прието досега?
др. Иванов
Рейтинг: 886 НеутралноАми обяснете ми? При соца аз познавах един Икарус хора, които работиха какво ли не на частно без никакво разрешение и никой не ги закачаше. Пред всяка селска къща и много градски имаше изнесени щайги с продукция, като сметките се правиха върху опаковачната хартия. Всеки работещ на държавно автомонтьор имаше сервиз в двора или гаража и дори не знаеше какво е регистрация. Да не говорим, че никога, никой жичкаджия, бояджия, тапетаджия, дърводелец, електроженист или какъвто и да е майстор не е издавал какъвто и да е платежен документ.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Само кръгъл идиот може да твърди, че при капитализма има свободен пазар. Той наистина е свободен, но за монополистите.
Valya Doncheva
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#16:"MyTwoCents"] У нас за 10 евро ще те закарат до призволна точка на столицата. [/quote]
Ми да. Мой и на 5-6 километра за 10 евро да те закарат.
Кремълски дребосък 💙💛
Рейтинг: 1669 Весело[quote#17:"др. Иванов"]Пак не разбрах какво общо има 100% регулирания пазар със соца? [/quote]
100% регулиран пазар? Таварищ Иванов, отново счупихте глупомера с този оксиморон. Наистина Дневник трябва да ви отделят специална хумористична секция.
spp1957
Рейтинг: 8 НеутралноВ цял свят има регулация само в България има див варварски капитализъм ! Затова сме на това дередже , а не комунисти ,социалисти ,седесари, гербаджии и т.н. ДЪРЖАВА в името на народа -това е истината!
lil.brain
Рейтинг: 941 ЛюбопитноВъъъ, това били таксита?!
Аз съм си свикнал с нашите мръсни и раздрънкани бакш коли, та се опулих едно такова, кат видях тез.
radogado
Рейтинг: 727 ВеселоRER
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2030 ВеселоНикъде не са ме драли за такси така както във Франция !
Libertarianism is just anarchy for rich people"превозно средство за туризъм с шофьор" дано да успеят !
[quote#1:"Тюфлекчия"]Айде и тия искат държавата да им пази монопола. Много комунист се е навъдил по тоя свят, ей! [/quote]
Май бъркате свободния достъп до пазар с регулацията и монопола спуснат от либерастите!
mans
Рейтинг: 229 НеутралноВреме е тия бакшиши да разберат какво е Децимация!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2030 Неутрално[quote#15:"free_slave"]Тези не са ли същите, които искат да либелизираме пазара на абсолютно всичко, бетер и те си пробутат вкисналото вино[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАко тук те продават вкиснало вино от ечемичен фермент и гроздова есенция обогатено със серниста киселина това в равен старт за всички и либерализиран пазар !
Ти там не можеш да продадеш и една бутилка българско вино защото протекционистите , ксенофобите и радикалните либертарианци няма да те допуснат !
Tademan
Рейтинг: 1017 ВеселоДо коментар [#13] от "jokataa": В София сигурно са 6-7 000 регистрирани и с изрядни документи, а бръмчат около 10 000, от които държавата едва ли прибира повече от 50 000 лв. годишно (от всичките), ама за "държавниците" е важно да работят институциите и да печелят шефовете на компаниите за лизинг (и тук-там таксиметрова дейност).
baizuo
Рейтинг: 794 НеутралноЗащо направо не забранят интернета? Нали с приложение става работата.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Няма интернет, няма проблем.
По саветцки.
serdinka
Рейтинг: 118 НеутралноАбе само черни и сиви коли на снимката, много депресиращо
vesolr
Рейтинг: 941 НеутралноДо коментар [#3] от "grand funk railroad":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQКак да не е вярно, лично съм го виждал.
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 1162 Весело[quote#12:"pterodaktil"]Мдам, задължили частните таксита да закъсняват с 15 мин. После нека някой да твърди, че социалистите не са идиоти. [/quote]
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Върха на абсурда, ама от друга страна-социалисти
ЗаНиЗа
Рейтинг: 1981 Весело"цената е предварително фиксирана и няма неприятни изненади." - е, кой ли иска да бъде изненАдан?!
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Athanatos
Рейтинг: 1723 Неутрално[quote#24:"др. Иванов"]Само кръгъл идиот може да твърди, че при капитализма има свободен пазар. [/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Иванов, изобщо, ама изобщо не си схванал смисъла на понятието "свободен пазар".
др. Иванов
Рейтинг: 886 Неутрално[quote#26:"pterodaktil"]100% регулиран пазар?[/quote]
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Кажи ми 1% нерегулиран и ще те позлатя?
goshogoshev
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#27] от "spp1957":
преди заради регулациите ни беше дереджето сега защо пък ги няма Ами ще ти обясня, щото на такива като теб все нещо им пречи или липсва
Petleshev
Рейтинг: 3028 Неутрално230 000 (двеста и тридесет хиляди) евро за лиценз??? За такси!!!
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Тоя лиценз, би трябвало да е пожизнен и да се предава по наследство!!!
В противен случай, това са около 20 000 (двадесет хиляди) евро за лиценз месечно! Или иначе казано 25 (двадесет и пет) евро на час, само за лиценз, при работен ден 24 часа! Каква ли ще е цената на километър...? Да ползваш такси във Франция, значи е невероятен лукс!
Абе автор/а/ката на статията или е естествено руса блондинка или е много зле с френския!
abee
Рейтинг: 118 ВеселоТези дни го написах под една друга статия, "свободният пазар" в икономиката е това, което е идеалното черно тяло във физиката. Философска конструкция за упражнение, а не реално съществуващо положение. Посочете ми дори само един "свободен пазар" в реалността. Щом толкова вярвате в неговото съществуване, значи че някъде съществува поне един такъв, посочете го, моля ви.
Приказки от Шипковия храст.
Рейтинг: 506 ВеселоБаа-ти смартфоните и приложенията!!! Май трябва да сменям любимата нокийка от намси коя година с нещо дето показва най-близките ъъъ, блондинки с мерак за... хм.
Крез
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#22] от "anonymousx":
]Някой да забелязва, че няма нито едно жълто такси? Кой ще обеси тези, които задължиха такситата да се боядисват жълти?
Ми по тези територии винаги сме били по-католици от Папата
,особено когато простотиите трябва да се изпълняват от дребния бизнес.
Надежда
Рейтинг: 1600 НеутралноФъндъкова дано вземе мерки, в София такситата са прекалено много. Да не говория какви олигофрени ги карат.
k_
Рейтинг: 905 НеутралноДо коментар [#46] от "hope":
[quote#46:"hope"]Фъндъкова дано вземе мерки, в София такситата са прекалено много. [/quote]
Само това ни остава - таксиджийския бизнес в София е един от малкото истински конкурентен в страната въобще. Пипнат ли го да го регулират цените скачат на 5-8 лв за километър, колкото са на Сънито и Златните през сезона - там е регулиран.
А файтонджийския бизнес в Западна Европа е мафиотизиран още от Средновековието.
Ако мислите да ходите до Айфеловата кула от София и ползвате такси от летището си пригответе толкова колкото за самолетния билет София-Париж-София. Около 100 евро е таксито в едната посока от летището.
riseandshine
Рейтинг: 395 НеутралноАбсолютно вярно! Плащат 230-240 000 евро за лиценз и после возят на невероятни цени - например за 60 км до летището, в неделя, когато е най-скъпо, плащаш около 150 евро. Колкото да стигнеш със самолет от София до Милано например!
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
[email protected]
Рейтинг: 672 НеутралноТолкова много повърхностни постове досега не е имало. Такаиметровите шофьори купуват прескъпи лицензи и се надяват в деня на пенсионирането да им остане нещо за старини. Не всичко е черно и бяло
Заговори, за да те видя!Публикувано през m.dnevnik.bg
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
alabalko
Рейтинг: 450 НеутралноВ Гърция не беше ли 200 хиляди евро за лиценз? Либерализираха им такситата покрай европомощите.
bat_plamen
Рейтинг: 3932 ВеселоДо коментар [#1] от "Тюфлекчия":
Французите са известни със своите залитания на ляво от времето на Де Гол/по традиция/!Иначе самата страна е страхотно уредена!
Нефертити
Рейтинг: 1396 НеутралноКонкуренцията е по-добра за крайния потребител.
Предразсъдъците са за ограничените.angelboy8008
Рейтинг: 830 НеутралноСпрях да чета до тук: "...За сравнение, Лондон, който е с почти същото население като френската столица..."
mirohero
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#9] от "b_d_s":
Лицензът за такси в Манхатън стигна над милиона на година...продават се на търгове. Така че 230 хил. евро е тънкана. В случая, или трябва да направят лиценза 120 евро като на частните, или да вдигнат на частните лиценза до 230 хил. евро и да им разрешат да оперират навсякъде - тоест да няма неравенство на пазара. А най-логично е да направят нещо по средата - да вземат на всички по 50 хил. на година лиценз, и да премахнат ограничението за бройката.
areta
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#53] от "bat_plamen":
Да бе да, уредена. Имат безумна бюрокрация и са изключително неорганизирани. А транспортът им е един малък ужас. Никога не си сигурен дали ще пристигнеш навреме - я стачка, я повреда, я нещо друго.
По-миналата година бях в Париж по време на стачка на RER - стачката беше обявена няколо дена предварително, не е като да е била изненада. Ама познай какво стана - пуснаха автобуси, обаче бяха толкова малко, че хората не можеха да се качат, претъпкваха се още на началните спирки.
Преди няколко дена мъжът ми отиде там в командировка и не можа да си стигне до хотела с часове, пак имало незнам си какво по пътя от летището до Иври, пак извозвали с автобуси. Представям си ако беше от хотела до летището, как щеше прекрасно да си изпусне самолета.
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутрално[quote#24:"др. Иванов"]Да не говорим, че никога, никой жичкаджия, бояджия, тапетаджия, дърводелец, електроженист или какъвто и да е майстор не е издавал какъвто и да е платежен документ. [/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesНито е платил данък, нито с нещо гарантира услугата си, нито пък ти като клиент можеш да си търсиш правата. Това което предлагаш е "Сива Икономика" има я в поразените от Соц страни. Обикновено присъствието на сивата икономика е признък на сериозно объркана данъчна и икономическа политика, когато Държавата се меси в икономиката с цел да облагодетелства една или друга група от хора. Най-често по-бедни групи от населението които партията на власт смята за свои избиратели. Така се стига до истински объркана и бавна икономика която накрая не помага на никой. Всички се мъчат докъто по-инициативните напускат страната. Пример - Франция, Испания, Италия, България ...
Абе ти завършил ли си училище?
mirohero
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#33] от "tademan":
Анджък, на това му се казва нерегулиран свободен пазар, без държавна намеса, т.е. чист капитализъм.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#57] от "luda_krava":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles100% съгласен. Първата фаза на емиграцията ми мина пред Франция преди много, много години. Безобразна!! бюрокрация!! На всеки документ се слагаха две таксови марки от 2 и от 5 франка. Тези марки се купуваха само от едно място в Париж - една малка будка която работеше от 9 до 12 сутрин с 30 минути почивка в 10:30. И след обяд от 2 до 3:30 но само в Сряда и Четвъртък а в Понеделник не работеше сутрин но пък беше отворена след обяд до 4:30, като почиваше в Петък но пък всяка трета Събота беше отворена за един час от 10:30 до 11:30 освен ако не е празник или ако нямат събрание в кметството ... да ви звучи познато? След Турското робство сме взели едно към едно цялата бюрократична уредба на Французите. Явно тогава това е било върха ... или пък Англичаните са искали пак да ни прецакат и са ни посъветвали да копираме от Франция. Единствената разлика между Френската бюрокрация и Българската е че във Франция има свестни чакални и си взимаш номерче. В България (до преди 30г поне) всички се блъскахме да стигнем до гишето.
richardnixon
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#57] от "luda_krava":
абе групости дрънкаш - метрото на Париж е перфектно! Пристигнах с детето в Париж и без да зная френски за секунди разбрах как да стигна на 55 км извън Париж в Дисниленд! Идеално планирано, супер-удобно, смешно евтино за стандарта на Франция! Софийското метро ако го завършат докрая ще внесе същото спокойствие като в Париж - вервайте ми
duciel
Рейтинг: 663 НеутралноИмам приятел който кара такова , частно такси в Монако, а преди това караше в Ница. Споделял е, че бакшишите ги мразят и непрекъснато имат скандали с тях. Сега като е с моногаска регистрация е по-спокоен, но този бизнес е много сладък и се държи предимно от Корсиканци, а те не са благосклонни към навлеци! И да, лиценза е 200 000 евро и колата която караш трябва да е около 100 000 . Почти невъзможно е да се добереш до лиценз!
"It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"Рамзан Кады́ров
Рейтинг: 364 НеутралноДо коментар [#19] от "Ойро Пролетариат":
За тия пари, които искат за такси, ще наемеш кола от летището за 2 дни. Луда работа.
АБПФК
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#42:"tww09306483"]Или иначе казано 25 (двадесет и пет) евро на час, само за лиценз, при работен ден 24 часа![/quote]
☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0Винаги можеш да си върнеш парите, ако го продадеш.
historama
Рейтинг: 671 Неутрално[quote#48:"deepforest"]в неделя, когато е най-скъпо, плащаш около 150 евро. [/quote]
случи ми се един път да пътувам до летище CDG, през 2011г., платих 65 евро, неделя, сутринта в 5.00ч. Говоря за редовно такси, а на черно се намират за 45-50 евро.
historama
Рейтинг: 671 Неутрално"...които се оплакват от това, че плащат по 230 000 евро за лиценз, докато този на VTC струва едва 120 евро..."
"Дневник", имате някаква грешка. 230 000 евро е огромна сума (цената на почти 10 автомобила), даже и за Франция. Вероятно става дума за 230 евро.
Една френска туристическа агенция-туроператор е длъжна да е с основен капитал мин. 75 000 евро, като лиценза най-вероятно е безплатен, докато у нас никой не ти гледа капитала, но ти искат 5000лв за лиценз.
Десен
Рейтинг: 1391 НеутралноПървите комунета не случайно са се пръкнали във Франсията.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Франция е станала невъзможна за бизнес страна. За да наемеш някой - 6 месеца чакаш дозвола то агнецията по труда, за да го уволниш - 9. Сега разбирам че 1/4 млн струвал лиценз за такси. Евро. Гаче ли ще кара петролни шейхове по цял ден.
А междувременно за такси може да се отвисиш в Париж. Те и местните не поръчват дори, защото поръчките са с негарантиран час. В софия идват на 10 тата минута максимум. Висят по пиаците, люпят семки, ама ги има. И нема некой еврокоментатор се изкаже как му струвало 100 евро сметката. Гаче сметката у Париж ще му излезе по-малко. Излиза, ама с метрото. Те затова и всички така ходят то летището. А не с такси.
Rage Against
Рейтинг: 954 НеутралноДо коментар [#2] от "др. Иванов":
РЕФОРМИ !Грударю,
Франция никога не е била пример за капиталистическа държава.
това е поредния социалистически напън хем да запазят пазара на такситата, и да продължават да им вземат високи лицензи, хем да позволят на клиентите да ползват наистина бързи и добри таксита, с по-ниски лицензи, хем управниците да запазят своя покой, мир и шампанско. изобщо поредният пример за некадърността на социализъма в западни общество и икономика :0
areta
Рейтинг: 1023 ВеселоДо коментар [#61] от "richardnixon":
"абе групости дрънкаш - метрото на Париж е перфектно! "
Може би от твоя гледна точка е перфектно. От моя не е. Вероятно прекалено често съм попадала на проблеми. К'во да се прави, карък съм си
areta
Рейтинг: 1023 НеутралноДо коментар [#60] от "Pontif":
мъжът ми беше на работа известно време във Франция, та често отскачах до там - до Париж и до Тулуза. Наслушах се на неговите проблеми с френската бюрокрация. Може би защото идвам от наистина уредена страна (Дания), но франсетата ми правят доста неприятно впечатление като цяло, иначе са готини, сърдечни хора, поне тези, които познавам.
И аз съм съгласна
historama
Рейтинг: 671 НеутралноЗабавни ми са постингите с мненията за парижкия обществен транспорт - някой го сравнява с транспорта в Дания, друг с Норвегия, но пишат постингите си в бг медия.
Големи оторковци сте, сравнявайте Париж със София, френската бюрокрация с нашата, за да бъдем малко по-точни и обективни. В Париж от коя да е т. А до т. Б се придвижваш за 30 мин., а в София само до спирката на метрополитена вървиш поне 20 мин. А ако говорим за слабостите му бих казал че московското е по-добре организирано, но и е по-ново.
Но да имаме проблемите на Париж, аз за това си мечтая. Също и синът на др. Първанов. Само че той е намерил решение на проблемите си, баща му работи в БГ, а той живее в Париж.
slon
Рейтинг: 140 НеутралноДо коментар [#3] от "grand funk railroad":
Абе вярно си е. Налагало ми се е да взимам такси за къси разстояния и шофьора ти казва, че под примерно 3 км тарифата е една и съща - около 10 евро. То това зависи и много в кой град се намираш.
Та за по-малко от 2 км ми взеха 10 евро
MyTwoCents
Рейтинг: 204 Неутрално[quote#30:"comandante"]Никъде не са ме драли за такси така както във Франция ! [/quote]
@)----,--'--От летището до центъра ми взеха 45 евро през 2007, на обратно пак толкова, а шофьора дори не можа да намери хотела. Ама бях само за една вечер и решихме да оползотворим романтично вечерта, та не ми се пътуваше по тъмно с метрото/влака.
От тогава само с влакчето, с карта още на летището, щото и единичните билети са си еб. м.
bat_plamen
Рейтинг: 3932 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "luda_krava":
Що да не е уредена?Париж си е Париж,но в провинцията всичко е супер-чисто ,подредено,спокойно и т.н.!За заплащане да не говорим!Минималната заплата е около 1250 евро бруто/чистата е около 980 евра/,средната може да я изчислиш ,че е около 2,3 пъти по-голяма от минималната,имат си добре работещ семеен данък ,от далечната 1963 или 1964 год. има специален закон за допълнително плащана на ваучери за храна на средна стойност днес малко над 10 евро на ден/сметни ги по 22 работни дена /и т.н.!Къде сме ние ,къде са те.............?!
areta
Рейтинг: 1023 НеутралноНе мисля. Тулуза не е Париж, но е мръсно, досадни просяци те тормозят през 2-3 пресечки, а бюрокрацията си е навсякъде бюрокрация. С минимална заплата не те виждам особено, само наемът, който плащаше мъжът ми в Тулуза за малко студио с кухненско ъгълче беше 750 евро.
Не смятам, че можем да се сравняваме с Франция, но и не мога да я нарека добре уредена държава. Може отстрани да изглежда така, но не е.
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутрално[quote#71:"historama"]Големи оторковци сте, сравнявайте Париж със София, френската бюрокрация с нашата, за да бъдем малко по-точни и обективни.[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesНе. Всичко трябва да се сравнява с най-доброто в света. Да се сравняваш с нещо посредствено е много Българска черта.
И защо да се сравняваме и възхищаваме на Франция? Метрото им не е по-добро от другите европейски държави и мирише адски на пикня ... както и повечето им стари сгради. 20минути от А до Б не е вярно. Живях в Париж пред 80те. Зависи колко си близо до спирката на метрото. Аз трябваше да взимам рейс за 2 спирки, 2 пъти да сменям метрото и пак реис за да отида на работа и живеех във Vanves - виж карта на Париж и ще видиш къде е.
Французите са приятни като индивиди но всички хора са приятни така. Аз живея в САЩ от 30г пътувам много по работа, срещам се със всякъкви раси и етноси - всички са готини. В БГ още делят хората на раси и държави - голяма глупуст! Аз ги деля на ниво на образование и професионализъм. в света има една класа хора които са еднакви независимо дали са Китайци, Сингапурци, Французи или Германци. Важно е да общуваш с тях и да се сравняваш с тях. А не с безработните по света или с това в какви блокове живеят или на какво метро се возят. Показателно е че повечето готини Французи които познавам живеят и работят в САЩ. Франция беше много лоша страна за започване на бизнес. От това което чувам сега май е станала още по-лоша.
Николов
Рейтинг: 1016 Неутрално"Лондон, който е с почти същото население като френската столица, разполага с 20 000 лицензирани таксита и около 50 000 частни такива."
Лондон е поне 2 пъти по-голям от Париж.
Николов
Рейтинг: 1016 Неутрално[quote#6:"grand funk railroad"]Проблемът е какво да се прави с тези, които са платили по 230 хилки.[/quote]да им върне парите.
Fred
Рейтинг: 561 НеутралноЗащо се учудвате, Франция е родина на комунизма, спомнете си Парижката комуна. А френските социалисти са редовно във властта. Какво друго очаквате от такава държава?
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Fred
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#46:"hope"]Фъндъкова дано вземе мерки, в София такситата са прекалено много.[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Ти взема ли си хапчетата днес? Що се занимаваш с неща които пазара трябва да решава? Един клиент може само да се радва ако предлагането надвишава търсенето.
Ако не си го разбрал още спомни си социализма когато шофьорите висяха по спирките и надменно ни отказваха да ни вземат ако маршрута не им харесва. А сега те вземат винаги.
sa6
Рейтинг: 345 Веселодиктат на пролетариата
Евроатлантидаgost22
Рейтинг: 838 Весело[quote#12:"pterodaktil"]Мдам, задължили частните таксита да закъсняват с 15 мин. После нека някой да твърди, че социалистите не са идиоти. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ами идиоти са, щото така ще осигурят още клиенти за частните таксита . За да се впишат в новото ограничение, частните ще разпространят безплатно програма, която на всеки 15 минути автоматично ще праща заявка. Нещо от рода: "В близките 15 минути може би ще ми трябва превоз, ще се обадя допълнително за уточняване на часа и адреса." Така винаги ще имаш официално изчакани 15-20-50-100 минути, а зарибявката е, че "така и така си ги изчакал, що да не ги ползваш" като ти потрябва превоз
riseandshine
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#66] от "historama": Очевидно не сте в течение - последният ми разговор с таксиметров шофьор в Париж е от октомври 2013 и наистина плащат толкова за лиценза. Колкото до 65-те евро, които са ви таксували, има значение и колко километра са Ви превозвали, нали така?