"Коста Конкордия" потегли на последното си плаване

"Коста Конкордия" потегли на последното си плаване

Круизният лайнер "Коста Конкордия" напуска италианския остров Джилио на последно плаване към Генуа
Reuters
Круизният лайнер "Коста Конкордия" напуска италианския остров Джилио на последно плаване към Генуа
Ръждясалият корпус на круизния лайнер "Коста Конкордия" най-накрая потегли към депото, в което ще бъде нарязан за скрап, след двегодишна операция по изваждането му от скалите, в които беше заседнал. На 13 януари 2012 г. пътническият кораб се заклещи на подводна скала край италианския остров Джилио с повече от 4200 души на борда, 32-ма от които загинаха.
Днес при потеглянето на кораба, влачещ "Коста Конкордия" на буксир, църквите на острова забиха камбани, а плавателните съдове включиха сирените си. Тежащият 114 500 тона лайнер – около два пъти и половина по-голям от "Титаник", е придружаван от конвой от 14 кораба, и трябва в неделя да стигне до Генуа, където по-късно ще бъде унищожен. Той ще се движи със скорост два възела или 3.7 километра в час, уточни ръководителят на операцията Ник Слоун.
Работниците, участвали в една от най-мащабните операции по изваждане на плавателен съд от морското дъно, се събраха да празнуват в баровете на пристанището на Джилио. През септември лайнерът беше върнат във вертикална позиция в сложна операция, продължила 19 часа и привлякла медийното внимание на целия свят. През последната седмица той беше издигнат от подводните платформи, на които стоеше, чрез вкарване на въздух в 30 големи метални понтона, прикрепени към корпуса му.
Цялата операция ще струва на собственика на кораба – Costa Crociere – над 1.5 милиарда евро, обяви изпълнителният директор по-рано този месец.
Капитанът на "Коста Конкордия" Франческо Скетино е обвинен в причиняване на непредумишлено убийство, тъй като е прекарал плавателния съд твърде близо до брега, за да "поздрави острова", и го е напуснал, преди всички на борда да бъдат евакуирани. Докато течеше процесът, кризисният координатор на компанията призна, че Скетино се е опитал да го убеди да излъже, че срив в електросистемите е станал причина за корабокрушението.
Един човек, плавал с лайнера, все още е в неизвестност, като ръководителите на операцията по изваждането на кораба обещаха търсенето на тялото да продължи.