Италия може да спечели от китайските мита за стоки от САЩ

Италия може да спечели от китайските мита за стоки от САЩ

Италия може да спечели от китайските мита за стоки от САЩ
Reuters
Италианското вино би могло да се възползва от търговската война между САЩ и Китай, след като износът на вина в азиатския гигант достигна исторически максимум от над 130 милиона евро през 2017 г. благодарение на увеличението от 29% през годината, съобщи италианската агенция "Аднкронос", цитирана от БТА.
Анализът е направен от "Колдирети" (Националната конфедерация на селскостопанските производители) по данни на Националния статистически институт и е във връзка с китайските супермита за 128 стоки, внасяни от САЩ, които влязоха в сила днес. Сред тях са свинското месо, виното и плодовете, на обща стойност от 3 милиарда долара. Тези мита се налагат в отговор на "протекционисткия ход" на президента Доналд Тръмп за стоманата и алуминия.
"САЩ са изнесли вино за Китай на стойност 70 милиона долара, което е увеличение с 33 процента през 2017 година, и се нареждат на шесто място в списъка на най-големите доставчици непосредствено след Италия", подчерта представител на "Колдирети".
"Поради непрекъснатия растеж на потреблението в Китай азиатският гигант влезе в списъка на петте страни, които консумират най-голямо количество вино в света, но е начело в класацията само при червените вина", допълва говорителят на конфедерацията.
Според "Колдирети" Китай си остава стратегически пазар за италианските винопроизводители, а от пресните плодове Италия в момента може да изнася за Китай само киви и цитрусови плодове. От конфедерацията допълват, че сега се работи по двустранни договори за круши и ябълки, преговорите за тях са в напреднала фаза и биха могли да отворят нови възможности след "затварянето" на пазара за американските производители.