Италия може да спечели от китайските мита за стоки от САЩ

Италианското вино би могло да се възползва от търговската война между САЩ и Китай, след като износът на вина в азиатския гигант достигна исторически максимум от над 130 милиона евро през 2017 г. благодарение на увеличението от 29% през годината, съобщи италианската агенция "Аднкронос", цитирана от БТА.
Анализът е направен от "Колдирети" (Националната конфедерация на селскостопанските производители) по данни на Националния статистически институт и е във връзка с китайските супермита за 128 стоки, внасяни от САЩ, които влязоха в сила днес. Сред тях са свинското месо, виното и плодовете, на обща стойност от 3 милиарда долара. Тези мита се налагат в отговор на "протекционисткия ход" на президента Доналд Тръмп за стоманата и алуминия.
"САЩ са изнесли вино за Китай на стойност 70 милиона долара, което е увеличение с 33 процента през 2017 година, и се нареждат на шесто място в списъка на най-големите доставчици непосредствено след Италия", подчерта представител на "Колдирети".
"Поради непрекъснатия растеж на потреблението в Китай азиатският гигант влезе в списъка на петте страни, които консумират най-голямо количество вино в света, но е начело в класацията само при червените вина", допълва говорителят на конфедерацията.
Според "Колдирети" Китай си остава стратегически пазар за италианските винопроизводители, а от пресните плодове Италия в момента може да изнася за Китай само киви и цитрусови плодове. От конфедерацията допълват, че сега се работи по двустранни договори за круши и ябълки, преговорите за тях са в напреднала фаза и биха могли да отворят нови възможности след "затварянето" на пазара за американските производители.