Европарламентът окончателно одобри новите правила за командированите работници

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 718 Весело

    Блазя им на командированите в България!-:)

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Европейски шамар. Това ще засегне хляба на доста български семейства. Франсетата наложиха с натиск протекционизма си и удариха по-свободните икономики в Източна Европа. Пак двоен стандарт и лобизъм в Брюксел, нищо ново.

    Интересно доколко гъвкаво може да приложим тази директива (такъв въпрос е над нивото на нашите журналисти).

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Сега ще слушаме работодателски вопли.

  4. 4 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Пакета "мобилност" за транспорта ще влезе в сила след 2 години, но дотогава не виждам как правителството ще защити исканията на нашите превозвачи. Очакват ни сътресения в транспортния бранш.

  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Който не желае или не може да спазва новите европейски правила не заслужава да е в бизнеса, защото с дейността си създава повече вреда, отколкото полза.

    ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bg
  6. 6 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 6755 Неутрално

    Много съм доволен. Командированите ще имат човешки условия, а така наречените български “менаджери” ще скимтят. Кеф

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Европейски шамар. Това ще засегне хляба на доста български семейства. Франсетата наложиха с натиск протекционизма си и удариха по-свободните икономики в Източна Европа. Пак двоен стандарт и лобизъм в Брюксел, нищо ново.Интересно доколко гъвкаво може да приложим тази директива (такъв въпрос е над нивото на нашите журналисти).
    —цитат от коментар 2 на 12345


    Явно въобще не сте запознат с материята. Шамара е тези, който осигуряват на минимална заплата и плащат само командировъчни.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  8. 8 Профил на pisna_mi_ot_vas
    pisna_mi_ot_vas
    Рейтинг: 462 Разстроено

    Чета заглавията отпреди 2-3 седмици:
    "Правителството застава зад исканията на българските превозвачи"
    Тогава нямах представа колко буквално трябва да се разбира това "зад"...

  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Който не желае или не може да спазва новите европейски правила не заслужава да е в бизнеса, защото с дейността си създава повече вреда, отколкото полза.
    —цитат от коментар 5 на Боян Таксиров


    В строителният бранш от години се работи по тези правила. Ежемесечни проверки на какви суми се осигуряват командированите, регулярни посещения от местните синдикати по обектите и т.н. Когато се установи нарушение (волно или неволно) просто се доплаща разликата. При нежелание за съдействие на местните власти - следва съд и пак плащане.
    Новото е, че сега се включват и други браншове.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Добре дошли в комунизма, където държавата се бърка кой каква заплата трябва да получава. :)

    Ефектът от това ще е сериозно отрицателен. Щото минималното заплащане квото и да го правите е винаги нула (като останеш без работа). :)

  11. 11 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 162 Весело

    еее браво , това да се чува, Париж се грижи за нашите работници ,дори са накарали работодателите да им плащат разноските Това е сигурно резултат он стачките във Франция А тук някой като Гръчо и Дифендера плюеха френските профсъюзи -комунисти били ,путинови агенти били А сега ,каво стана ,нашите шофьори ще си се возят по европеиските пътища ,като се поуморят, отиват в хотела ,пият си хондската бира къпят се,лягат си и на другия ден на самолета с тобра евро и в къщи , всичко това платино от чорбаджията

    гошо
  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    А сега ,каво стана ,нашите шофьори ще си се возят по европеиските пътища ,като се поуморят, отиват в хотела ,пият си хондската бира къпят се,лягат си и на другия ден на самолета с тобра евро и в къщи , всичко това платино от чорбаджията
    —цитат от коментар 11 на гошо


    Или нашите шофьори остават без работа, щото няма да са конкурентноспособни. :)

  13. 13 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 162 Любопитно

    До коментар [#12] от "realguru":

    е защо

    гошо
  14. 14 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 110 Неутрално

    "Работниците, временно командировани в друга държава на Европейския съюз, ще трябва да получават еднакво заплащане за еднаква работа на едно и също място според нов проект, приет от..."

    Аз това не го разбирам. Командированите трябва да получават еднакво заплащане за еднаква работа на едно и също място - еднакво на кое/какво/кого?

  15. 15 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 162 Весело

    До коментар [#14] от "невеж":

    отиваш в Франция и получаваш колкото Французин

    гошо
  16. 16 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Това реципрочно ли е? Т.е. западният мениджър пратен тук да получава колкото българският си колега, да живее в панелно апратментче като него и т.н. Ако не е значи всичко е една демагогия прикриваща други цели.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  17. 17 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 110 Неутрално

    До коментар [#15] от "гошо":

    кой е референтния французин? или всички французи получават еднаква заплата за една и съща работа?

  18. 18 Профил на невеж СУПЕР
    невеж
    Рейтинг: 110 Неутрално

    референтинЯТ*

  19. 19 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 162 Весело

    До коментар [#17] от "невеж":

    еми зависи едни казват че бил тоя с 5000 евро заплата други че е този с 10 000
    За нашите шофьори е сигурно този с 10 000

    гошо
  20. 20 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Победа! Робовладелците на българските шофьори победиха!

    Русия е проказата на планетата Земя.
  21. 21 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Много съм доволен. Командированите ще имат човешки условия, а така наречените български “менаджери” ще скимтят. Кеф
    —цитат от коментар 6 на danvan


    Това не се отнася за България бе, що не се събудиш, че се мери с двоен аршин????

  22. 22 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#21] от "zie29558699":

    Ех Саше, Сашеее ...

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5310 Гневно

    Типичен лобистки закон, приет под натиск на Макрон. Да се месиш в детайлите на нишов бизнес с регулации ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Тоз ЕС става все по-комунитически.

  25. 25 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Въпрос-колко ще получава един специалист на Сименс например дошъл в България да монтира някакво оборудване?Подозирам ,че човекът изобщо няма да дойде.И ко праим сия,а?

  26. 26 Профил на Simeon Dalev
    Simeon Dalev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това не е ново. В Българското законодателство съществува такъв закон от Декември 2017.
    Аз съм работодател и командировам строителни работници в ЕС всеки ден.
    Но има един много голям проблем. Нашите данъци и осигуровки са разпределени 60/40. Например. За 100 часа работа в месеца. При условие че минималната заплата в страната домакин е 10 евро. Западно европейския работодател заплаща 1000 Евро и това е. От тези 1000 евро на западноевропееца му удържат данъците. А на нашите работодатели командирования работник струва 1200 Евро.
    При същата часова ставка. Хубаво е да спазваме европейските правила. Защото много от тях са с добро намерение. Но е важно да се адаптираме за да сме конкурентни а не просто да повтаряме като папагали.

  27. 27 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#26] от "oeg35522495":

    Еми сега аз не съм работодател, но когато някой идва от чужда държава да върши работа се предполага, че аз не мога да я свърша сам, а не че ще я свърши по-евтино (просто няма от къде да дойде някой за по-евтино у нас). Крайно време е да се проумее, че бизнеса не се крепи на ниски възнаграждения И формулата не е - давам най-ниската цена удържам си 20% и останалото го давам на киртаците.

  28. 28 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Сега ще слушаме работодателски вопли.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    Няма да слушаш “работодателски вопли”, защото командировките ще намалеят с 90%. До сега имаше командировани, защото печелехме оферти заради по-ниската /но-все пак доста по-висока от БГ/ цена на труда.
    Не схващате ли, че зад уж прикритата загриженост, защитават интересите на техните фирми????

  29. 29 Профил на Simeon Dalev
    Simeon Dalev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "nqma zna4ka koi":

    Явно цялостното Ви негативно отношение към работодателите формира мнението Ви. И пропускате да прочетете съдържанието на коментара ми. Друг пример: Български работник работи за Немска фирма и плаща данъци в Германия. Заплащането му е 10 на час и плаща данъци в Германия. Наш работник ни струва 12 на час по новите правила. В резултат нашия работник така или иначе получава по високо нетни възнаграждение и в допълнение и квартирата и командировъчните са осигурени. Негативния ефект е за Българския работодател, който има значително по големи разходи от местния. Втори негативен резултат е че така ще пострада българската данъчна система защото като намалеят командированите работници плащащи данъци в България, а ще се увеличат наетите в Германия.
    И няма нищо патриотично в това " По добре да плащам данъци в Германия от колкото в България".





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #