За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
xmm
Рейтинг: 718 ВеселоБлазя им на командированите в България!-:)
12345
Рейтинг: 162 НеутралноЕвропейски шамар. Това ще засегне хляба на доста български семейства. Франсетата наложиха с натиск протекционизма си и удариха по-свободните икономики в Източна Европа. Пак двоен стандарт и лобизъм в Брюксел, нищо ново.
Интересно доколко гъвкаво може да приложим тази директива (такъв въпрос е над нивото на нашите журналисти).
stedim
Рейтинг: 427 НеутралноСега ще слушаме работодателски вопли.
Voiko
Рейтинг: 485 НеутралноПакета "мобилност" за транспорта ще влезе в сила след 2 години, но дотогава не виждам как правителството ще защити исканията на нашите превозвачи. Очакват ни сътресения в транспортния бранш.
Боян Таксиров
Рейтинг: 206 НеутралноКойто не желае или не може да спазва новите европейски правила не заслужава да е в бизнеса, защото с дейността си създава повече вреда, отколкото полза.
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgdanvan
Рейтинг: 6755 НеутралноМного съм доволен. Командированите ще имат човешки условия, а така наречените български “менаджери” ще скимтят. Кеф
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatDDR
Рейтинг: 580 НеутралноЯвно въобще не сте запознат с материята. Шамара е тези, който осигуряват на минимална заплата и плащат само командировъчни. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
pisna_mi_ot_vas
Рейтинг: 462 РазстроеноЧета заглавията отпреди 2-3 седмици:
"Правителството застава зад исканията на българските превозвачи"
Тогава нямах представа колко буквално трябва да се разбира това "зад"...
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноВ строителният бранш от години се работи по тези правила. Ежемесечни проверки на какви суми се осигуряват командированите, регулярни посещения от местните синдикати по обектите и т.н. Когато се установи нарушение (волно или неволно) просто се доплаща разликата. При нежелание за съдействие на местните власти - следва съд и пак плащане.
Новото е, че сега се включват и други браншове. Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
realguru
Рейтинг: 1327 НеутралноДобре дошли в комунизма, където държавата се бърка кой каква заплата трябва да получава. :)
Ефектът от това ще е сериозно отрицателен. Щото минималното заплащане квото и да го правите е винаги нула (като останеш без работа). :)
гошо
Рейтинг: 162 Веселоеее браво , това да се чува, Париж се грижи за нашите работници ,дори са накарали работодателите да им плащат разноските Това е сигурно резултат он стачките във Франция А тук някой като Гръчо и Дифендера плюеха френските профсъюзи -комунисти били ,путинови агенти били А сега ,каво стана ,нашите шофьори ще си се возят по европеиските пътища ,като се поуморят, отиват в хотела ,пият си хондската бира къпят се,лягат си и на другия ден на самолета с тобра евро и в къщи , всичко това платино от чорбаджията
гошоrealguru
Рейтинг: 1327 НеутралноИли нашите шофьори остават без работа, щото няма да са конкурентноспособни. :)
гошо
Рейтинг: 162 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "realguru":
гошое защо
невеж
Рейтинг: 110 Неутрално"Работниците, временно командировани в друга държава на Европейския съюз, ще трябва да получават еднакво заплащане за еднаква работа на едно и също място според нов проект, приет от..."
Аз това не го разбирам. Командированите трябва да получават еднакво заплащане за еднаква работа на едно и също място - еднакво на кое/какво/кого?
гошо
Рейтинг: 162 ВеселоДо коментар [#14] от "невеж":
гошоотиваш в Франция и получаваш колкото Французин
Fred
Рейтинг: 521 НеутралноТова реципрочно ли е? Т.е. западният мениджър пратен тук да получава колкото българският си колега, да живее в панелно апратментче като него и т.н. Ако не е значи всичко е една демагогия прикриваща други цели.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.невеж
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#15] от "гошо":
кой е референтния французин? или всички французи получават еднаква заплата за една и съща работа?
невеж
Рейтинг: 110 НеутралнореферентинЯТ*
гошо
Рейтинг: 162 ВеселоДо коментар [#17] от "невеж":
гошоеми зависи едни казват че бил тоя с 5000 евро заплата други че е този с 10 000
За нашите шофьори е сигурно този с 10 000
chichka
Рейтинг: 1502 НеутралноПобеда! Робовладелците на българските шофьори победиха!
Русия е проказата на планетата Земя.zie29558699
Рейтинг: 213 НеутралноТова не се отнася за България бе, що не се събудиш, че се мери с двоен аршин????
DDR
Рейтинг: 580 НеутралноДо коментар [#21] от "zie29558699":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Ех Саше, Сашеее ...
penetrating
Рейтинг: 5310 ГневноТипичен лобистки закон, приет под натиск на Макрон. Да се месиш в детайлите на нишов бизнес с регулации ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttruly
Рейтинг: 528 НеутралноТоз ЕС става все по-комунитически.
pilis
Рейтинг: 110 НеутралноВъпрос-колко ще получава един специалист на Сименс например дошъл в България да монтира някакво оборудване?Подозирам ,че човекът изобщо няма да дойде.И ко праим сия,а?
Simeon Dalev
Рейтинг: 8 НеутралноТова не е ново. В Българското законодателство съществува такъв закон от Декември 2017.
Аз съм работодател и командировам строителни работници в ЕС всеки ден.
Но има един много голям проблем. Нашите данъци и осигуровки са разпределени 60/40. Например. За 100 часа работа в месеца. При условие че минималната заплата в страната домакин е 10 евро. Западно европейския работодател заплаща 1000 Евро и това е. От тези 1000 евро на западноевропееца му удържат данъците. А на нашите работодатели командирования работник струва 1200 Евро.
При същата часова ставка. Хубаво е да спазваме европейските правила. Защото много от тях са с добро намерение. Но е важно да се адаптираме за да сме конкурентни а не просто да повтаряме като папагали.
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 953 НеутралноДо коментар [#26] от "oeg35522495":
Еми сега аз не съм работодател, но когато някой идва от чужда държава да върши работа се предполага, че аз не мога да я свърша сам, а не че ще я свърши по-евтино (просто няма от къде да дойде някой за по-евтино у нас). Крайно време е да се проумее, че бизнеса не се крепи на ниски възнаграждения И формулата не е - давам най-ниската цена удържам си 20% и останалото го давам на киртаците.
Надежда
Рейтинг: 1474 НеутралноНяма да слушаш “работодателски вопли”, защото командировките ще намалеят с 90%. До сега имаше командировани, защото печелехме оферти заради по-ниската /но-все пак доста по-висока от БГ/ цена на труда.
Не схващате ли, че зад уж прикритата загриженост, защитават интересите на техните фирми????
Simeon Dalev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "nqma zna4ka koi":
Явно цялостното Ви негативно отношение към работодателите формира мнението Ви. И пропускате да прочетете съдържанието на коментара ми. Друг пример: Български работник работи за Немска фирма и плаща данъци в Германия. Заплащането му е 10 на час и плаща данъци в Германия. Наш работник ни струва 12 на час по новите правила. В резултат нашия работник така или иначе получава по високо нетни възнаграждение и в допълнение и квартирата и командировъчните са осигурени. Негативния ефект е за Българския работодател, който има значително по големи разходи от местния. Втори негативен резултат е че така ще пострада българската данъчна система защото като намалеят командированите работници плащащи данъци в България, а ще се увеличат наетите в Германия.
И няма нищо патриотично в това " По добре да плащам данъци в Германия от колкото в България".