Няколко очаквани и една неочаквана причина много хора да не взимат шофьорския изпит в Германия

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Весело

    WTF 2200 евро за любителска книжка🧐,у наше село 38$ и сте готови)))))

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Вай вай вайййй - децата имали толкова други важни задачи, че направо не знам как успявят !!! Сутрин да запалят слънцето, после да платят тока, да заредят хладилника, да купят модерни скъсани дънки и да не пропусна социалните мрежи, защото това е особено важни.

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    глупаци! Нашите цигани вземат книжки от първия път! Ама са високоинтелигентни и знаят нуждите на изпитващите!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Екстра си е системата във ФРГто. Шофьорлъка не е за всеки.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 646 Весело

    WTF 2200 евро за любителска книжка🧐,у наше село 38$ и сте готови)))))
    —цитат от коментар 1 на angeles


    Да, ама докато се доде до ваше село. Пък и ония, ваш'те, искат да си легално местен, със статут на турист нямаш шансове. Таааа.... може и да се прескочат двете хилки. :)

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Любопитно

    До коментар [#1] от "angeles":

    Това за изпита, ама ако трябва някой (не тате или бате) реално да те учи колко ще струва?

    Culus capitem delit
  7. 7 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    На мен преди 20 г. ми се беше наложило да изкарам както листовките, така и кормуването още веднъж в Германия, въпреки че бях изкарал вече курсовете по разбитите софийски улици с една Лада четворка (комби) и имах БГ книжка от няколко години. Минах 10 часа кормуване с инструктор и се оказа, че едва ли не започвам всичко от начало. Няма никакво сравнение между нашите и немските курсове. Може би затова тогава с БГ книжка повече от 6 месеца не можеше да се кара в Германия. Взех и двата изпита от раз, а на кормуването момчето преди мен го скъсаха...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Весело

    До коментар [#6] от "pag": И да те учи тате или бате,ако нямаш 17 годинки ти трябват 6 часа кормуване с инструктор по 60$ на час!!! Всички имат коли,тъй че ако не е тате или бате ще е някоя кака,ако ли не комшията))) Как и да го смяташ няма цени от 2500$ за шофьорска книжка!!! Виж за професионална може да я докараш до тая цена!

  10. 10 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Весело

    До коментар [#5] от "дедо Андро":


    Със статут на турист си караш със българската книжка и никой не може да ти каже копче! Поне в наше село е така,бачо!))

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално



    Като дете имах панически страх, че трабантът ще ни остави на пътя без гориво и постоянно питах: "Тате, гориЛо... имаме ли горило?!"
    Понякога завалията требеше даже да спира специално заради мен да го мерим с линеала в резервоара.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Весело

    Като дете имах панически страх, че трабантът ще ни остави на пътя без гориво и постоянно питах: "Тате, гориЛо... имаме ли горило?!" Понякога завалията требеше даже да спира специално заради мен да го мерим с линеала в резервоара.
    —цитат от коментар 11 на Нинов


    Първата ми кола, ех.......
    Купих я напълно разглобена (беше претърпяла лек удар) - двигателя на една страна, скоростите на друга, мостовете на трета, цялото вътрешно оборудване (седалки, тапицерии) - в един празен апартамент, външните пластмасови панели и даже таблото демонтирани, даже ел. инсталацията беше на топка в две найлонови торби.
    За два месеца (по книгата "Аз ремонтирам Трабант") я сглобих, боядисах я с помощта на една чешка прахосмукачка и, о, чудо, даже тръгна!
    Карах си я две години, после я купи един колега, а кариерата й приключи като разносвач на хляб (беше комби, махнаха й задната седалка) в началото на 90-те години.
    Абе - младост...........

    Culus capitem delit
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#13] от "pag":

    хубавото на трабантаджиите в НРБ беше, че не си крадяха чистачките.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#1] от "angeles":Затова ли в САЩ е толкова нисък процентът на фаталните случаи при катастрофа??
    —цитат от коментар 12 на aleks ivan


    Точно обратното е: в Германия загиналите са двойно по-малко спрямо САЩ (смятано на 100 хил. души или на 100 хил. автомобила).
    При това в Германия карат средно със 150-160 км/час по магистралите и 100 км/час по обикновените пътища, а в САЩ даже по магистралите ограничението е 95-110 км/час, само в някои щати - 125 км/час.

    Culus capitem delit
  16. 16 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 17 Весело

    Време е да дойдат автономните автомобили...

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#13] от "pag":хубавото на трабантаджиите в НРБ беше, че не си крадяха чистачките.
    —цитат от коментар 14 на Нинов


    Ами всички бяхме братя по нещастие, как тъй ще се крадем едни други?
    Е, освен това не ставаха за никаква друга марка.........

    Culus capitem delit
  18. 18 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2837 Весело

    До коментар [#13] от "pag":

    Респект!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 563 Весело

    До коментар [#1] от "angeles":Това за изпита, ама ако трябва някой (не тате или бате) реално да те учи колко ще струва?
    —цитат от коментар 6 на pag


    Вярно, но не е задължително човек да взима курс в САЩ. Може и с "тате или бате" (стига те да имат поне по няколко години стаж като шофьор)

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  21. 21 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 563 Весело

    Време е да дойдат автономните автомобили...
    —цитат от коментар 16 на Пипера е много лют


    Те затова Гугъл разработват автономни автомобили - за да имат хората повече време да ползват интернет ...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  22. 22 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#13] от "pag":Респект!
    —цитат от коментар 18 на Незнайко в Слънчевия град


    Благодаря. На млади години какви ли глупости не прави човек............
    Пък и нямах избор - тогава купуването на нова кола ставаше с 10-12 години чакане, а 5-годишна употребявана струваше колкото официалната цена на нова.
    Чисто нова "Лада" 2107 от "Кореком" се разменяше без проблем за 3-4 стаен апартамент.
    А много, много ми се караше нещо........

    Culus capitem delit
  23. 23 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Весело

    До коментар [#12] от "aleks ivan": Не знам каква е статистиката,но може и да е така както казваш,тук в тея танкове си по сеифти)))))

  24. 24 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 8 Весело

    Първата ми кола, ех.......
    Купих я напълно разглобена (беше претърпяла лек удар) - двигателя на една страна, скоростите на друга, мостовете на трета, цялото вътрешно оборудване (седалки, тапицерии) - в един празен апартамент, външните пластмасови панели и даже таблото демонтирани, даже ел. инсталацията беше на топка в две найлонови торби.
    За два месеца (по книгата "Аз ремонтирам Трабант") я сглобих, боядисах я с помощта на една чешка прахосмукачка и, о, чудо, даже тръгна!
    Карах си я две години, после я купи един колега, а кариерата й приключи като разносвач на хляб (беше комби, махнаха й задната седалка) в началото на 90-те години.
    Абе - младост...........
    —цитат от коментар 13 на pag


    'Баф му ма'ата и историята "Как си сглобих Трабанта"🤣! РЕСПЕКТ! На теб и на стотиците хиляди български шофьори които сами си поддържаха и поправяха колите. Като почнах да посещавам България след прехода, бая се пулех на тази странна гледка-пред всеки блок по 3-4 коли на трупчета/крик, и някой лежи под тях и оправя нещо.

    После ми казаха защо (кинтонемика хроникалис + липса на резервни части). Казаха ми и виц: Шофьорите на Москвич ги погребвали прави, щото цял живот са лежали под колите си🤣
    До коментар [#13] от "pag":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  25. 25 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#13] от "pag":хубавото на трабантаджиите в НРБ беше, че не си крадяха чистачките.
    —цитат от коментар 14 на Нинов


    Защо не си крадяли чистачките?
    До коментар [#14] от "Нинов":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Весело

    До коментар [#15] от "pag":


    Кой кара със 95-110 км в час по фрииуейте в САЩ????? Че то камьоните се движат по-бързо)))))

  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Е, аз бях привилегирован - живеех в къща с двор и гараж, та условията бяха направо "луксозни".
    Впрочем, не намирам сглобяването на един прост "Трабант" за някакво изключително постижение - според мен всеки истински инженер би трябвало да може да го направи. Адски много се издигнах в очите на бъдещата ми (тогава) съпруга. И беше ЗАБАВНО!

    Culus capitem delit
  28. 28 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Любопитно

    До коментар [#15] от "pag":Кой кара със 95-110 км в час по фрииуейте в САЩ????? Че то камьоните се движат по-бързо)))))
    —цитат от коментар 26 на angeles


    В Германия карат СРЕДНО със 150-160 км/час, а бързаците прелитат и с над 200.
    Доста е различно от 130......

    Culus capitem delit
  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5400 Неутрално

    Това са несериозни обяснения - не гледат през прозореца и затова не са готови... :)
    А как е по етнически групи?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#25] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    защото имаше доста по-малко трабанти, както и самите трабантаджии бяха друг вид хора.

    В Румъния трабантаджиите се поздравяваха с присветкване на фарове, махане през прозореца или дори спираха на пътя да лафят.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#30] от "Нинов":

    Румъния беше море от Дачии, сигурно са имали 100 трабанта накуп в цялата страна...

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  32. 32 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#11] от "Нинов":
    Не сте ли могли да си позволите поне една туба да носите в багажника (или да спестите от закуски) и ако стане събитието да я ползвате? Тогава нямаше ограничението че наливане в резервоара от нелицензиран източник е подсъдно!

  33. 33 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 875 Неутрално

    До коментар [#28] от "pag":
    То и Хамилтона си прелита по Тракия с 280 и какво от това)))))

  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#32] от "telqk":

    ами по мое настояване накарая баща ми набави малка 10 л метална тубичка.

    Интересен факт за 20 л туби: Тяхното наименование е "Вермахт-туба", защото е разработена за Вермахта преди ВСВ и копирана от много други държави.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  35. 35 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#34] от "Нинов":
    А баща ти не ти ли обясни, че кранът за гориво има 3 положения - отворено, затворено и резерва, та да не се косиш?

  36. 36 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    глупаци! Нашите цигани вземат книжки от първия път! Ама са високоинтелигентни и знаят нуждите на изпитващите!
    —цитат от коментар 3 на lz2


    Е те за това германците ги хранят де, защото нашите са високо интелигентни. ;-)

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#35] от "telqk":

    разервата е само шт 5л , стигащи за 100 км, което не е много за тогавашното време с малко бензиностанции и още по-малко денонощни.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  38. 38 Профил на МОЙШЕ   ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Е, аз бях привилегирован - живеех в къща с двор и гараж, та условията бяха направо "луксозни".Впрочем, не намирам сглобяването на един прост "Трабант" за някакво изключително постижение - според мен всеки истински инженер би трябвало да може да го направи. Адски много се издигнах в очите на бъдещата ми (тогава) съпруга. И беше ЗАБАВНО!
    —цитат от коментар 27 на pag


    'Бе то и аз съм "истински инженер" (е, от низшата каста на строителните инженери) ама чак пък да си сглобя Трабант...не съм от тях, как' Сийке🤣. Нито да сменям масло или...ъъъ...как се казваха...свещи и платината на делкото, май. Веднъж на 10К км давах влизах в сервиз, и за две бири време ми правеха нужните неща и после-пак на път. Сменях сам само пукната гума (цялото колело де), чат пат.

    Нуждата, НУЖДАТА е превърнала милиони шофьори от соц'лагера в авто'монтьори.

    Преди мнооого години ме лишиха от шофьорски права за 6 месеца. По съвет на приятели в беда си взех временно "професионален " шофьор - един 60 г' дядка от Беларус, с 35 г' стаж на камион (карал месо и колбаси от Беларус до Москва). Колата беше Субару Леон пикап (НАП тогава не признаваше разноските за нормална кола), 2-3 годишна. Този дядка на всяка "спирка" (обект) проверяваше нивото на маслото и на водата, И НА горивото, с едни сухи пръчици които държеше в колата. Понякога и вадеше свещите и ги почистваше...или нещо подобно. И това 5-6 пъти на ден. Да не говоря за избърсването на стъклата и тенекията-колата ЛЪЩЕШЕ от чистота (от вън и от вътре🤣). ЗЛАТЕН човек!

    Казвам му: Яша, има датчици, аако нещо не е наред-ще го видиш. А тук има бензостанции през 20 км... А той спокоооооойно ми казваше: Ти си ми шефа, ама аз отговарям за колата и ще се грижа за нея както аз разбирам! Така и така те чакам докато си свършиш работата и пътуваме до следващия обект-това е празно време за мен, и аз го оползотворявам.
    До коментар [#27] от "pag":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  39. 39 Профил на backo
    backo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#12] от "aleks ivan":

    Защото автопарка не им е от 20 годишни изгнили трошки, дето стават на консерва при катастрофа от 40км в час

  40. 40 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#37] от "Нинов":
    За компенсация тогава шофьорите бяха по-услужливи и почти всички товарни камиони бяха зил и газки - все бензинови!

  41. 41 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Е, аз освен инженерството имам и "закваска" от младежките години с корабомоделизъм и авиомоделизъм. От 10-11 годишен започнах да работя с разни инструменти, да се мъча да разчитам чертежи и пр.
    И, разбира се, както вие пишете - НУЖДАТА.
    Или, според марксизма-ленинизма - "битието определя съзнанието".
    Или, както го е формулирал народа още преди много векове - "кучето скача според тоягата".........

    Culus capitem delit
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#40] от "telqk":

    Трабаня можеше да го караш на спирт или конданзат (отпадъчен продукт при нефтодобива) без дори да се смесва с бензин.

    След 1985 г. баща ми наблегна на зареждането с кондензат, който минцифайките не можеше да хванат, защото те разпознаваха само индикирания държ. бензин, но не и екзотики като спирт и кондензат.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#1] от "angeles":

    У вашто село плащате само изпита.
    Можете да се подготвите сами.

    Тука имаш, оборудвани зали за теория, кормуване, заплащане на инструктор:)...

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    До коментар [#20] от "aleks ivan":

    Щото не познават европейските знаци.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  45. 45 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    До коментар [#32] от "telqk":

    Да бе, нямало... Затова о ветяваха бензина за държавните предприятия (всички), за да могат да те хванат, ако крадеш.
    На пътя ти точеха от бензина полицаите и го проверяваха дали е оцветен или не.
    Този за лични автомобили беше безцветен.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  47. 47 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    В Румъния трабантаджиите се поздравяваха с присветкване на фарове, махане през прозореца или дори спираха на пътя да лафят.
    —цитат от коментар 30 на Нинов


    Преживял съм удоволствието да си трабантаджия в Румъния. Докато разбера за трабантаджииската солидарност много пъти намалявах скоростта и чаках да видя катаджия. Но магазините им за Трабант бяха като сегашен мол, имаше всичко. Като се връщах от ГДР отделих време да си напазарувам части, защото и в ГДР имаше дефицит.

    Червена линия, червен картон
  48. 48 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5323 Неутрално

    Тука си личи, че няма проблем някой да вземе книжка по броя на катастрофите. Добре правят германците, че са много взискателни.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #