За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоWTF 2200 евро за любителска книжка🧐,у наше село 38$ и сте готови)))))
442
Рейтинг: 524 НеутралноВай вай вайййй - децата имали толкова други важни задачи, че направо не знам как успявят !!! Сутрин да запалят слънцето, после да платят тока, да заредят хладилника, да купят модерни скъсани дънки и да не пропусна социалните мрежи, защото това е особено важни.
lz2
Рейтинг: 2106 Неутралноглупаци! Нашите цигани вземат книжки от първия път! Ама са високоинтелигентни и знаят нуждите на изпитващите!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!DDR
Рейтинг: 596 НеутралноЕкстра си е системата във ФРГто. Шофьорлъка не е за всеки.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?дедо Андро
Рейтинг: 646 ВеселоДа, ама докато се доде до ваше село. Пък и ония, ваш'те, искат да си легално местен, със статут на турист нямаш шансове. Таааа.... може и да се прескочат двете хилки. :) Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
pag
Рейтинг: 269 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "angeles":
Culus capitem delitТова за изпита, ама ако трябва някой (не тате или бате) реално да те учи колко ще струва?
Незнайко
Рейтинг: 2837 НеутралноНа мен преди 20 г. ми се беше наложило да изкарам както листовките, така и кормуването още веднъж в Германия, въпреки че бях изкарал вече курсовете по разбитите софийски улици с една Лада четворка (комби) и имах БГ книжка от няколко години. Минах 10 часа кормуване с инструктор и се оказа, че едва ли не започвам всичко от начало. Няма никакво сравнение между нашите и немските курсове. Може би затова тогава с БГ книжка повече от 6 месеца не можеше да се кара в Германия. Взех и двата изпита от раз, а на кормуването момчето преди мен го скъсаха...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#6] от "pag": И да те учи тате или бате,ако нямаш 17 годинки ти трябват 6 часа кормуване с инструктор по 60$ на час!!! Всички имат коли,тъй че ако не е тате или бате ще е някоя кака,ако ли не комшията))) Как и да го смяташ няма цени от 2500$ за шофьорска книжка!!! Виж за професионална може да я докараш до тая цена!
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#5] от "дедо Андро":
Със статут на турист си караш със българската книжка и никой не може да ти каже копче! Поне в наше село е така,бачо!))
Нинов
Рейтинг: 1542 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Като дете имах панически страх, че трабантът ще ни остави на пътя без гориво и постоянно питах: "Тате, гориЛо... имаме ли горило?!"
Понякога завалията требеше даже да спира специално заради мен да го мерим с линеала в резервоара.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
pag
Рейтинг: 269 ВеселоПървата ми кола, ех.......
Купих я напълно разглобена (беше претърпяла лек удар) - двигателя на една страна, скоростите на друга, мостовете на трета, цялото вътрешно оборудване (седалки, тапицерии) - в един празен апартамент, външните пластмасови панели и даже таблото демонтирани, даже ел. инсталацията беше на топка в две найлонови торби.
За два месеца (по книгата "Аз ремонтирам Трабант") я сглобих, боядисах я с помощта на една чешка прахосмукачка и, о, чудо, даже тръгна!
Карах си я две години, после я купи един колега, а кариерата й приключи като разносвач на хляб (беше комби, махнаха й задната седалка) в началото на 90-те години.
Абе - младост........... Culus capitem delit
Нинов
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#13] от "pag":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.хубавото на трабантаджиите в НРБ беше, че не си крадяха чистачките.
pag
Рейтинг: 269 НеутралноТочно обратното е: в Германия загиналите са двойно по-малко спрямо САЩ (смятано на 100 хил. души или на 100 хил. автомобила).
При това в Германия карат средно със 150-160 км/час по магистралите и 100 км/час по обикновените пътища, а в САЩ даже по магистралите ограничението е 95-110 км/час, само в някои щати - 125 км/час. Culus capitem delit
Пипера е много лют
Рейтинг: 17 ВеселоВреме е да дойдат автономните автомобили...
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUpag
Рейтинг: 269 ВеселоАми всички бяхме братя по нещастие, как тъй ще се крадем едни други?
Е, освен това не ставаха за никаква друга марка......... Culus capitem delit
Незнайко
Рейтинг: 2837 ВеселоДо коментар [#13] от "pag":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевРеспект!
plamen_b
Рейтинг: 563 ВеселоВярно, но не е задължително човек да взима курс в САЩ. Може и с "тате или бате" (стига те да имат поне по няколко години стаж като шофьор) Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
plamen_b
Рейтинг: 563 ВеселоТе затова Гугъл разработват автономни автомобили - за да имат хората повече време да ползват интернет ... Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
pag
Рейтинг: 269 ВеселоБлагодаря. На млади години какви ли глупости не прави човек............
Пък и нямах избор - тогава купуването на нова кола ставаше с 10-12 години чакане, а 5-годишна употребявана струваше колкото официалната цена на нова.
Чисто нова "Лада" 2107 от "Кореком" се разменяше без проблем за 3-4 стаен апартамент.
А много, много ми се караше нещо........ Culus capitem delit
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#12] от "aleks ivan": Не знам каква е статистиката,но може и да е така както казваш,тук в тея танкове си по сеифти)))))
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 8 Весело'Баф му ма'ата и историята "Как си сглобих Трабанта"🤣! РЕСПЕКТ! На теб и на стотиците хиляди български шофьори които сами си поддържаха и поправяха колите. Като почнах да посещавам България след прехода, бая се пулех на тази странна гледка-пред всеки блок по 3-4 коли на трупчета/крик, и някой лежи под тях и оправя нещо.
После ми казаха защо (кинтонемика хроникалис + липса на резервни части). Казаха ми и виц: Шофьорите на Москвич ги погребвали прави, щото цял живот са лежали под колите си🤣
До коментар [#13] от "pag":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 8 ВеселоЗащо не си крадяли чистачките?
До коментар [#14] от "Нинов":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#15] от "pag":
Кой кара със 95-110 км в час по фрииуейте в САЩ????? Че то камьоните се движат по-бързо)))))
pag
Рейтинг: 269 ВеселоДо коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Culus capitem delitЕ, аз бях привилегирован - живеех в къща с двор и гараж, та условията бяха направо "луксозни".
Впрочем, не намирам сглобяването на един прост "Трабант" за някакво изключително постижение - според мен всеки истински инженер би трябвало да може да го направи. Адски много се издигнах в очите на бъдещата ми (тогава) съпруга. И беше ЗАБАВНО!
pag
Рейтинг: 269 ЛюбопитноВ Германия карат СРЕДНО със 150-160 км/час, а бързаците прелитат и с над 200.
Доста е различно от 130...... Culus capitem delit
penetrating
Рейтинг: 5400 НеутралноТова са несериозни обяснения - не гледат през прозореца и затова не са готови... :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertА как е по етнически групи?
Нинов
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#25] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.защото имаше доста по-малко трабанти, както и самите трабантаджии бяха друг вид хора.
В Румъния трабантаджиите се поздравяваха с присветкване на фарове, махане през прозореца или дори спираха на пътя да лафят.
Пипера е много лют
Рейтинг: 17 НеутралноДо коментар [#30] от "Нинов":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUРумъния беше море от Дачии, сигурно са имали 100 трабанта накуп в цялата страна...
telqk
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#11] от "Нинов":
Не сте ли могли да си позволите поне една туба да носите в багажника (или да спестите от закуски) и ако стане събитието да я ползвате? Тогава нямаше ограничението че наливане в резервоара от нелицензиран източник е подсъдно!
angeles
Рейтинг: 875 НеутралноДо коментар [#28] от "pag":
То и Хамилтона си прелита по Тракия с 280 и какво от това)))))
Нинов
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#32] от "telqk":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.ами по мое настояване накарая баща ми набави малка 10 л метална тубичка.
Интересен факт за 20 л туби: Тяхното наименование е "Вермахт-туба", защото е разработена за Вермахта преди ВСВ и копирана от много други държави.
telqk
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#34] от "Нинов":
А баща ти не ти ли обясни, че кранът за гориво има 3 положения - отворено, затворено и резерва, та да не се косиш?
wnl03619584
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "lz2":
Е те за това германците ги хранят де, защото нашите са високо интелигентни. ;-)
Нинов
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#35] от "telqk":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.разервата е само шт 5л , стигащи за 100 км, което не е много за тогавашното време с малко бензиностанции и още по-малко денонощни.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 8 Весело'Бе то и аз съм "истински инженер" (е, от низшата каста на строителните инженери) ама чак пък да си сглобя Трабант...не съм от тях, как' Сийке🤣. Нито да сменям масло или...ъъъ...как се казваха...свещи и платината на делкото, май. Веднъж на 10К км давах влизах в сервиз, и за две бири време ми правеха нужните неща и после-пак на път. Сменях сам само пукната гума (цялото колело де), чат пат.
Нуждата, НУЖДАТА е превърнала милиони шофьори от соц'лагера в авто'монтьори.
Преди мнооого години ме лишиха от шофьорски права за 6 месеца. По съвет на приятели в беда си взех временно "професионален " шофьор - един 60 г' дядка от Беларус, с 35 г' стаж на камион (карал месо и колбаси от Беларус до Москва). Колата беше Субару Леон пикап (НАП тогава не признаваше разноските за нормална кола), 2-3 годишна. Този дядка на всяка "спирка" (обект) проверяваше нивото на маслото и на водата, И НА горивото, с едни сухи пръчици които държеше в колата. Понякога и вадеше свещите и ги почистваше...или нещо подобно. И това 5-6 пъти на ден. Да не говоря за избърсването на стъклата и тенекията-колата ЛЪЩЕШЕ от чистота (от вън и от вътре🤣). ЗЛАТЕН човек!
Казвам му: Яша, има датчици, аако нещо не е наред-ще го видиш. А тук има бензостанции през 20 км... А той спокоооооойно ми казваше: Ти си ми шефа, ама аз отговарям за колата и ще се грижа за нея както аз разбирам! Така и така те чакам докато си свършиш работата и пътуваме до следващия обект-това е празно време за мен, и аз го оползотворявам.
До коментар [#27] от "pag":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
backo
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#12] от "aleks ivan":
Защото автопарка не им е от 20 годишни изгнили трошки, дето стават на консерва при катастрофа от 40км в час
telqk
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#37] от "Нинов":
За компенсация тогава шофьорите бяха по-услужливи и почти всички товарни камиони бяха зил и газки - все бензинови!
pag
Рейтинг: 269 ВеселоДо коментар [#38] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
Culus capitem delitЕ, аз освен инженерството имам и "закваска" от младежките години с корабомоделизъм и авиомоделизъм. От 10-11 годишен започнах да работя с разни инструменти, да се мъча да разчитам чертежи и пр.
И, разбира се, както вие пишете - НУЖДАТА.
Или, според марксизма-ленинизма - "битието определя съзнанието".
Или, както го е формулирал народа още преди много векове - "кучето скача според тоягата".........
Нинов
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#40] от "telqk":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Трабаня можеше да го караш на спирт или конданзат (отпадъчен продукт при нефтодобива) без дори да се смесва с бензин.
След 1985 г. баща ми наблегна на зареждането с кондензат, който минцифайките не можеше да хванат, защото те разпознаваха само индикирания държ. бензин, но не и екзотики като спирт и кондензат.
Ivan_
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#1] от "angeles":
Модератора е неадекватен!У вашто село плащате само изпита.
Можете да се подготвите сами.
Тука имаш, оборудвани зали за теория, кормуване, заплащане на инструктор:)...
Athanatos
Рейтинг: 1630 НеутралноДо коментар [#20] от "aleks ivan":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Щото не познават европейските знаци.
Athanatos
Рейтинг: 1630 НеутралноДо коментар [#32] от "telqk":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Да бе, нямало... Затова о ветяваха бензина за държавните предприятия (всички), за да могат да те хванат, ако крадеш.
На пътя ти точеха от бензина полицаите и го проверяваха дали е оцветен или не.
Този за лични автомобили беше безцветен.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Кортик
Рейтинг: 2173 НеутралноПреживял съм удоволствието да си трабантаджия в Румъния. Докато разбера за трабантаджииската солидарност много пъти намалявах скоростта и чаках да видя катаджия. Но магазините им за Трабант бяха като сегашен мол, имаше всичко. Като се връщах от ГДР отделих време да си напазарувам части, защото и в ГДР имаше дефицит. Червена линия, червен картон
Роси
Рейтинг: 5323 НеутралноТука си личи, че няма проблем някой да вземе книжка по броя на катастрофите. Добре правят германците, че са много взискателни.