В Германия, когато автомобилът се закашля, икономиката хваща хрема

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 506 Весело

    Ердо започна вече спасителната акция, Volkswagen се пренася в Турция !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  2. 2 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не са го изпипаши голфа от вътре, Nissan Leaf им къса шушулките, очаква се новия модел с 60КВч батерия и пробег около 400 км., а японеца е пълен с глезотии.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  3. 3 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Изглежда че, Фоксваген има софтуер за лъжене по врме на тест на емисиите и в Еро 6 дизеловите си двигатели:

    https://twitter.com/gerardfianen/status/1172065803996409858

    https://www.tagesschau.de/investigativ/swr/vw-abgasskandal-157.html

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 834 Гневно

    Кой, освен заклетите голфаджии, си купува немски коли?
    Предадоха Европа и я напълниха с мангали, мамят на еко-тестовете , колите им постоянно са в сервиза... И после "кой ми сра в гащите".

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  5. 5 Профил на va1terego
    va1terego
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Фолксваген - безукорно честен лидер на прогреса и ... чист приятел на демокрацията :)
    повече на турската, отколкото на българската
    Фолксваген юбер аллес!

    Ама те правили квот стрували - лъгали-мазали, обаче... виновна е световната конюнктура (на соц.език, да припомним - международното положение! ;) )
    и най-вече виновен е Тръмп, тоз мръсен бял (и по ирония - с немско-шотландски произход) християнин и богаташ, дето има наглостта да си изпълнява предизборните обещания!?
    а да, и онзи другия мръсен бял (и той гадно рус) интелигентин интелектуалец и долен популист (помните ли как докато беше кмет, още преди 10-на години, не беше още толкова модерно, движеше с колело на работа?), Борис Лудия, той също е виновен, че се опитва да спази обещанията си от онази далечна кампания от 2016-а...
    Какви само зли хора, клатят лодката, аха да я обърнат, само пречат на тия добри хора германски!
    Които, зорлем ще сменят горивната база, ще отворят още по-голямо търсене на електричеството, пък то като от ядрени централи няма да го правят (зелените спят спокойно), кво им остава - въглищата им поне за още 200 години са си там, имат си ги, ше си ги копат, ше си горят (емисии йок, немска работа - чудо техническо!), и... най-вече, не на последно, а може би на първо място - руския газ, безкраен и безпроблемно заобикалящ и Украйна, и Полша, ще гори, генераторите ще върти, ток ще прави, еко колите ще движи, идилията идва, прекрасния нов свят ни дебне зад ъгъла...аха да ни фане!
    И сичкото тва е само чиста и логична, проста и прекрасна икономика, никва политика тука гадна нема!

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4848 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":

    Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 450 Разстроено

    До коментар [#3] от "Realist":

    ваген трябваше още за първата издънка така да ги подпукат, че да са останали на отделните си марки...

    Те ги спасиха та нищо учудващо да са толкова нагли...

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 133 Весело

    А, германските производители, колко производство изнесоха по света и Китай? Колко им откраднаха като технологии (или доброволно предадоха)? И после, колко пазар и продажби им коства заиграването с червените шамани? Да пресметнат и после да мрънкат!

  9. 9 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Няма как и Авг и Яну да е еднакъв пробега, студа мачка батерията, въпреки, че Leaf има система за подгряване, т.е не я оставя да простине. Отоплен гараж решава частично проблема. 500 км са около 80Квч батерия, предполагам новата версия на Leaf ще ги доближи. Хюндай Кона има 400 км пробег и 205 к.с, по-мощен е от Leaf (150 к.с), но пак залепения за таблото неадекватно дисплей сече целия интериор.
    Проблема с по-големите батерии е времето за заряд. Най-бързите зарядни за сега, нали, в България са 50Квт, което означава минимум 1 час престой за зареждане, нямат единна пеймънт система, защото са на различни провайдъри и да, няма инфраструктура, която да обезпечи пътуване по основната пътна мрежа с минимален престой за зареждане. Предполагам, до 5-6 години това няма да е така, ще има зарядни по-нагъсто и по-бързи, батериите ще се увеличат като плътност и ще паднат под 100$/Kwh, ще се наводни пазара с употребявани електрички, а цените на новите ще падат още.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Успокой се, няма да го купиш. Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа, а в кризисни моменти за автоиндустрията винаги мъниците са я спасявали: ФИАТ 1300, Рено 5, Пежо 206, Голф. Докато германците инвестираха милиарди в скъпи автомобили, предназначени за китайския пазар, китайците наводниха континента ни с електрически тротинетки. Май тоя път те излязоха по-умни?

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив! Целта е 50% от движещите се в града автомобили да е са ДВГ, и да се намали потреблението на петролни продукти с 15-20% Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4848 Весело

    До коментар [#10] от "historama":

    Не мисля, че изглеждам притеснен, но благодаря за уточнението, че не ми позволянате да похарча честноизкараните си пари! 😂🤣

  13. 13 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Тоя е с пробег 480 километра. За 20 километра по-малко, мисля, че останалото го компенсира.
    https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201904307454451?term=48&yearly-mileage=10000&radius=1501&postcode=ig103dn&model=I-PACE&onesearchad=New&onesearchad=Nearly New&onesearchad=Used&sort=monthly-price-asc&make=JAGUAR&deposit=1000&advertising-location=at_cars&page=1

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    Не, ако минем на ел автомобили спадът в потреблението на петрол ще е 10%...
    Трябва целият транспорт да мине на ел за по сериозен спад...

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Да се готвят за пневмония тогава, защото завчера една много умна зелена жена, протестираща, се похвали, че са нанесли смъртен удар на автомобилната промишленост, и че са готови на всякакви законни и незаконни форми на протест.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 174 Любопитно

    Айде остава да дойде масова безработица сред дойчовците и третата световна война ни е вързана в кърпа..

    Марс е изконна Американска територия!
  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 671 Неутрално

    През 1933г. се появява революционен немски народен автомобил за 1000 райхсмарки, с гениално прост и ефективен двигател с въздушно охлаждане, който дава началото на ФВ.

    ФВ Голф - появи сепрез 1974г., с дължина 3705мм, седмата серия е 4255м, реално неголям автомобил, компактен, или най-малкия в средния клас. Продадените модели надминаха броя на калинките, ама вече не е "народна кола".

    Мерцедес 190, появ се през 1982г. - изключително успешен модел - хубав семеен автомобил, страхотно качество, уж класическа линия, а с по-малко СХ от на някои спортни автомобили. През 1983г. първи въвеждат 4 клапани на цилиндър - рязко увеличават мощността и постигат същия успех на турбото, но с по-малко технически рискове, намаляват шума на двигателите. Оттогава май нищо революционно при Мерцедес, освен удължаване на базата, и удвояване на цените.

    ФВ конструираха хубава електричка, смятат до няколко години да продадат 1 000 000 за под 30 000 евро! Да им пожелаем успех на германските ни приятели. Само че не позакъсняха ли?

  18. 18 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа..
    —цитат от коментар 10 на historama


    В смисъл?
    smart EQ е от 2012 ..
    Германски, градски, компактен, електрически ..
    И кой идиот ще го купи?
    За какво му е?

    П.П
    И А-клас е на доизживяване в Европа .. къв масов клас?
    7.8% от пазара.. и според обявените намерения на фирмите в 2020 ще е ок. 1% ..

    Малко по-добре от електрокарните коли де ..
    За 2018 - 1.2 млн.

    Болшинството фирми са обявили спиране на компактните коли..
    Volkswagen Up! спира, барабар с клоновете си при Шкода и СЕАТ ..
    Citroen C1 и Peugeot 108 са до 2021 ..
    Смарт вече замина за Китай и ще се произвежда и продава само там..
    ФИАТ 500 за Европа основно се правеше в сръбския Крагуевац, ама то почти цяла година, линиите повече стояха, отколкото работеха ..

    Обяснявано беше и на много пъти защо вече няма малки коли и няма и да има - заради екологията!

    Ей го целият пазар за 2018..
    Fiat 500: бройки за 2018 - 188 488
    Fiat Panda – 168 094 (-10,1%)
    VW Up! – 97 366 бр. (-3,3%)
    Toyota Aygo – 92 187 бр.
    Renault Twingo – 86 221 бр.
    Hyundai i10 – 83 102 бр.
    Kia Picanto – 74 526
    Peugeot 108 – 57 257
    Citroen C1 – 52 020
    Ford Ka+ – 51 057
    Opel Karl – 48 292
    Suzuki Ignis – 43 774
    Opel Adam 41 817
    Skoda Citigo – 36 450
    Seat Mii – 13 031

  19. 19 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа
    —цитат от коментар 10 на historama


    Освен за Смарт се сещам и за Ситиго-електро , и за Адам електро и поне още 5-6 германски електро модела ..
    И кой и за какво да ги купи?

    Ми ярък пример Мицубиши .. малката електро-версия излезе в 2009..
    http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=20227

    http://www.mitsubishi-motors.bg/
    И колко милиона продадоха - един милион барем има ли?

  20. 20 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив! Целта е 50% от движещите се в града автомобили да е са ДВГ, и да се намали потреблението на петролни продукти с 15-20% Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama



    До коментар [#11] от "historama":Не, ако минем на ел автомобили спадът в потреблението на петрол ще е 10%...Трябва целият транспорт да мине на ел за по сериозен спад...
    —цитат от коментар 14 на Ivan_


    Под 5% ..

    Въобще леките коли въобще не са 100% от "Петролната ера" и даже не само 100% от леките коли, ами и 40% от малките товарни камиончета да станат електо (което не виждам как ще е физически) на Петролната ера и е на п..чето ..

  21. 21 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Има поне 10 такива модела..
    Отивай-купувай!

    П.П
    "Гарантиран" какво означава?

    То си зависи и от твоето каране, и дали стоиш по половин час на светофари, а навън е минус 10 и се топлиш , и дали ускоряваш , и от какво ли не ..
    Тези километри се дават по някакъв стандарт и реално е с поне 40% по-малко ..
    Ама си зависи от безкрайно много неща ..

    Смятай си с 50% по-малко, да си сигурен, че ще стигнеш ..

  22. 22 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    ...ФВ конструираха хубава електричка, смятат до няколко години да продадат 1 000 000 за под 30 000 евро! Да им пожелаем успех на германските ни приятели. Само че не позакъсняха ли?
    —цитат от коментар 17 на historama


    Ми май закъсняха ..
    В Европа се появи регулация, според която много видове "въглеродно неутрални" горива бяха обявени от закона за ВЕИ и зелени ..
    Демек-колите на такова гориво са с 0% емисия ..
    И ерго-би трябвало да ползват всички привилегии на електрото за данъци, паркиране, влизане в центъра и т.н.

    И кой идиот, ще си купи електро, след като може да е въглеродно-неутрален с едно просто пълнене на резервоара със "зелен" бензин?
    ДА припомним най-важното нещо - енергоемкостта - дори и най-съвършените литиеви днешни батерии имат до 300 вата.час/кг.

    Един килограм бензин, след като обърнем от джаули в киловат.часове и т.н. има 33 пъти повече енергия вътре в себе си ..
    Дизелът още повече ..

    Та да - закъсняха .. сетила се Мара да ..

  23. 23 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив!
    —цитат от коментар 11 на historama

    Много ясно, че правителствата въобще не налагат електроколи заради удобство на гражданите.
    Имат си някаква цел.. най-вероятно политическа.
    В Кремъл , примерно са се нахъсали, да забраняват ДВГ .. техните тролове не се и крият за целта на това мероприятие..
    "Ще бъде ударено, по петролните производители" , споделят доверчиво те, намествайки ушанки ..

    А най-голям производител –САЩ .. Ясни Ушанките , наредено им е да скачат и да викат "Електро! Електро!"

    Да припомним и как режимът на Путин работи, за налагане насилствено на електрокарна тяга..
    -------------------
    "«Очередная глупость»:
    в России намерены запретить бензин и дизель ...

    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
    -----------------------
    Подробности: https://regnum.ru/news/2306698.html

    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов.

    Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....  Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..


    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за електроколи и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..







  24. 24 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#18] от "simChо":

    C - cpeдeн aвтoмoбил (дължинa пoд 4,3 м, шиpинa пoд 1,8 м). Toвa e нaй-пoпyляpния в Eвpoпa ĸлac и в нeгo пoпaдaт aвтoмoбили c нaй-paзлични видoвe ĸyпeтa (клас Голф).

    този клас в САЩ се нарича "компактен"

  25. 25 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    ..Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama

    и петролът ще стане обикновена стока.
    Кога ли?

  26. 26 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    До коментар [#18] от "simChо":C - cpeдeн aвтoмoбил (дължинa пoд 4,3 м, шиpинa пoд 1,8 м). Toвa e нaй-пoпyляpния в Eвpoпa ĸлac и в нeгo пoпaдaт aвтoмoбили c нaй-paзлични видoвe ĸyпeтa (клас Голф).този клас в САЩ се нарича "компактен"
    —цитат от коментар 24 на shumkar


    В Европа има и класификация "А" клас, "В" клас и т.н.
    Малките ситикар са в момента 7.8 % от пазара (за 2018 - 1,2 млн) и се очаква да изчеснат почти напълно до 2-3 години ..
    Причина-екологията..

  27. 27 Профил на simChо
    *****
    Неутрално

    ..Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama

    и петролът ще стане обикновена стока.
    Кога ли?
    —цитат от коментар 25 на shumkar

    Мисля си, че вече и най-върлите привърженици на плана, да се удари по САЩ и американския империализъм, чрез намаляване на петролната търговия в света , вече куртулисаха ..
    Разбраха, че колкото и да пише постановления Медведев , в кабинета си в Кремъл .. нито горивата, ей така ще отстъпят , нито ще е толкова лесно минаването на самолети, кораби, багери, трактори, автобуси, тирове, асфалтополагачи, валяци, грейдери .. на батерийки ..

    А леките коли, дори и всичките на света да станат електро - уви, не са въобще 100% от Петролната ера..





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #