За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
venciч
Рейтинг: 426 ЛюбопитноТея лакърдии да ги разтяга на Ишиаса. Партиен секретар не се возеше на Трабант..
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my assfreedom for ua
Рейтинг: 1003 НеутралноВ София съм виждал Трабант зашит с тел. Нещо мукавата се беше сцепила и собственикът взел една по-дебела тел и направил шев на картона.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.mitko11
Рейтинг: 2247 ВеселоСлоганът беше: "Картонени коли за железни мъже..."
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовsimval
Рейтинг: 664 НеутралноИнтересно, у нас за Трабант не се чакаше. Поне по времето, когато ние бяхме решили да се автомобилизираме.
Аз не зареждам в Лукойл.venciч
Рейтинг: 426 ВеселоАз пък по време на прехода се возих един път на такси Трабант. Шофьорката беше махнала предната дясна седалка и направо сядаш отзад и опъваш краката като в лимузина.. I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hammurabi
Рейтинг: 292 НеутралноКалниците на някои от новите модели леки автомобили също са произведени материали, които са вкусни на кучетата. Резултатът не е лицеприятен. Но разликата между Трабито и тези автомобили е от небето до земята. Трабито печели само надпреварата за носталгичните спомени по отминалата младост и времето, когато моженето беше повече от имането.
batzdravo
Рейтинг: 2845 НеутралноИмах един познат монтьор, който казваше: Караш кола, поддържаш мотор! ;)
kasko
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#4] от "simval":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.И в ГДР не се чакаше , бабата леко послъгва и се оправдава защо не се е возила на Трабант. Август 89-а с очите си гледах Трабант на магазина за 20 000 източни марки, новият Симсон който така и не дойде в България за 6000.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Panda
Рейтинг: 8 НеутралноТраби бе от сегмента на народните автомобили, които изиграха много за мобилността на населението (за времето си). Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500...
galapagas
Рейтинг: 95 НеутралноАз съм виждал в едно село Трабант, разпорен от рогата на една крава.
galapagas
Рейтинг: 95 НеутралноТи послъгваш, за всичко се чакаше, и то много. Това, че е бил на витрината, не значи, че се е продавал на минувачите.
galapagas
Рейтинг: 95 НеутралноТака е. Трабант беше за простолюдието. За елита имаше Варбург.
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#1] от "venci4":
Абсолютише! То и банкянския бек щеше да помоли Путин да му бронира една ладичка (извинява се в стойка партер , плонжове) и с нея да джитка ма май повече му ареса държавния джип!
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#13] от "galapagas":
Ти лъжеш! За Трабант,(Полски)Фиат,Шкода и Москвич се чакаше само по няколко МЕСЕЦА. А ако имаше на склад и толкова не се чакаше.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#11] от "Panda":
"Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500..."
Доста лекомислено е всяко сравнение на Трабант с изброените по-горе автомобили! Посочете колко бройки са произведени от тях и от Трабант!
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#16] от "deaf":
"А ако имаше на склад и толкова не се чакаше."
Но "на склад" имаше само за "наши хора"! Чакаше се за всичко! Дори и за маслини!
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноОбаче вижте колко нагло лъже Меркел! (Съвсем като Борисов! Не знам кой от кого се е учил!) Тя не твърди директно че се е чакало за Трабант,а че разрушаването на Берлинската стена и попречило да се дореди за колата.
elanafh
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#16] от "deaf":
Хайде да не си говорим глупости. Аз лично имах вноска за Шкода (тогава 120L) и към 1990 г. бяха минали само 5 години и имах да чакам още... Ако някой не вярва, сигурно мога да намеря и хартията...
Kamenarski
Рейтинг: 233 ВеселоПървият ми автомобил... Евтина поддръжка, просто устройство, висока надеждност, нулев комфорт и ограничен пробег преди основен ремонт на около 90000км....
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!Нинов
Рейтинг: 1665 Неутралнобез ред Тръбичът струваше 30 хил. остмарки. С ред (около 10 год) = 10 хил. остмарки. Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#20] от "elanafh":
Възможно е. Вероятно някой ви е прередил. Тогава всичко ставаше с връзки. Лъже е че бяхме равни. Някои се записваха нарочно по няколко пъти за автомобил. И после ги препродаваха...
Panda
Рейтинг: 8 НеутралноTrabant - 3,7 милиона
Citroen 2CV - 3,9 милиона
Fiat 500 - 3,9 милиона
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноСтрашният проблем беше с намирането на резервни части за автомобилите. Включително и за Трабант-а. Страшен проблем...
Димитър Димов
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#16] от "deaf":
Димитър ДимовНие за москвич чакахма 3 години и няколко месеца
telqk
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#16] от "deaf":
Единствената кола за която не се чакаше беше полско фиатче 5500лв., но искаха 2500 кеш, останалото на изплащане за 5 години. Това се случи 1985г когато станаха събитията в Полша и на власт дойде оная отрепка ярозелски.
valtoro
Рейтинг: 575 НеутралноВеднага ще и подаря един, да го пали и да ходи на майната си !!!
Нинов
Рейтинг: 1665 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Чакането за кола можеше да се удължи, ако искаш определе цвят.
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#26] от "Димитър Димов":
До коментар [#27] от "telqk":
Вижте коментар №23
venciч
Рейтинг: 426 НеутралноАз имах през деветдесетте оригинално Мини. Да го сравняваш с Трабант е да сравняваш самолет с хвърчило.. I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
plamen_b
Рейтинг: 608 Любопитно"Москвич" произведен в Ловеч?
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#32] от "plamen_b":
Дизайнът на Москвич-408 е на гениалният Пининфарина. И на Полонез също.
Хи-хи
Рейтинг: 1682 НеутралноТая баба дали има шоф. книжка въобще
Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
Рейтинг: 458 НеутралноАко беше взела трабанта, да беше катастрофирала и да ни лиши от себе си... сега щяхме да живеем в една по-добра и по-мирна Европа! Ехееее размечтах се много! Но не спирам да пожелавам да лиши света от себе си!
"Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.Panda
Рейтинг: 8 НеутралноАз не сравнявам автомобили.
Сравних значението на тези 2 модела.
deaf
Рейтинг: 2331 НеутралноДо коментар [#32] от "plamen_b":
До коментар [#31] от "venci4":
Ето и линк със соц. колите с италиански дизайн на Пининфарина:
https://www.vansello.blog.hu/2019/06/30/kgst_autok_olasz_fomatervvel
vesolr
Рейтинг: 958 ВеселоДо коментар [#1] от "venci4":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQМеркел кога е била партиен секретар?! Нейната политическа кариера стартира с промените през 1989, а от статията става ясно, че е трябвало да го получи след това. Оказва се, че е прескочила няколко еволюционни стъпала, Трабант - Вартбург - Волга - Чайка, и е скочила директно в Мерцедес като млада депутатка от източните провинции.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 548 НеутралноТрабантът, покрай всичките си достойнства, беше и много еко-френдли.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)penetrating
Рейтинг: 5853 ВеселоНе са и доставили Трабанта и сега Фолксваген страда :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpenetrating
Рейтинг: 5853 ВеселоДо коментар [#40] от "penetrating":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВпрочем аз моя си го купих без ред :)
usero
Рейтинг: 789 НеутралноЧакаше се. Ама румънците ги поразкостваха, когато минават през тяхна територия, та имаше "с транспортен дефект", демек липсващи части, които можеше да се купят веднага и ти до си направиш окомплектовката.
usero
Рейтинг: 789 ВеселоАз имам един, майстор на Трабант и Вартбург в сервиза, който казва: "Германска машина! От 64-та година го карам, не е мръднал!" Преди 2 години го видях за последно, продължаваше да го разправя и си караше същия Трабант.
tacheaux
Рейтинг: 2564 НеутралноДо коментар [#38] от "vesolr":
"Меркел кога е била партиен секретар?! "
Не е била партиен секретар , но е била платен комсомолски секретар. Такива ставаха най-верните кадри на партията, които ги подготвяха за партийна кариера. Меркел е признавала , че когато при падането на берлинската стена хиляди германци ентусиазирано са я къртили с чук и длето, тя си е стояла в къщи. Никак не е била въодушевена от тези събития.
Alexander97
Рейтинг: 958 Неутрално[quote#28:"valtoro"]Веднага ще и подаря един, да го пали и да ходи на майната си !!![/quot
Подари го на мен!
Тя вече го е получила нейния.
Релето му как е, че много съм страдал от релета! После излезе с електронно запалване, но такъв не съм карал.
Това е кола за риба – пролет и есен, защото "климатикът" е с характер 🤣!
Носталгията е към младостта, не точно към колата.
tacheaux
Рейтинг: 2564 Неутрално" Там са се произвеждали култовите източногермански автомобили, наричани "Траби" от почитателите им.
В ГДР "Трабантът" бе много популярен, но заради плановата икономика хората често трябваше да чакат до 15 години, преди да си купят кола, отбелязва ДПА"
Цинично е да се твърди , че колите Трабант били "популярни" и имали "почитатели" при положение , че е било забранено и не е имало възможност обикновените германци отвъд желязната завеса да си купят западни автомобили, а за Трабант и съветски коли е трябвало да чакат с години.
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноПоне са имали пари за нова кола!Сега нова кола и то в България , не са много хората, които могат да си го позволят!
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!charlesdegaulle
Рейтинг: 346 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "simval":
Не знам за кое време говориш, но по бай тошово не само се чакаше, но и най-дълго! Защото беше най-евтината кола. Цената всъщност беше "предпазна", достатъчно висока, целта беше да не се купи... Чакаше се поне 8 години с вноска 1500 лева, без лихва по тях. А заплатата на един служител с висше образование започваше от 120 лв!
usero
Рейтинг: 789 НеутралноДо коментар [#47] от "Тиква загубена":
Бе то проблемът е, че няма хич хора, които могат да си позволят да произвеждат Трабант, иначе всеки щеше да може да си го купи, 6400 лева е нов, ма нема производител, който да вярва, че ще го продава. И са прави, да ти кажа, твойта една бройка не може да оправдае инвестицията.
vesolr
Рейтинг: 958 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "tacheaux":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQКакво значи “платен”?
Доколкото съм чел биографията и тя се е занимавала с научна дейност.
По онова време всички бяха “комсомолци”, тя да не е била лидер от национален мащаб като нашия “бизнесмен” Ники Банев?
Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
Рейтинг: 458 НеутралноЗначи, че е била върл комунист. А за комунист като за мъртвец, или добро или нищо, за бабичката НИЩО! "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
tacheaux
Рейтинг: 2564 НеутралноДо коментар [#50] от "vesolr":
"Какво значи “платен”?
Във всички държавни учреждения имаше назначени партиен секретар , комсомолски секретар и профпредседател. Те не се занимаваха с нищо друго , освен с партийна , комсомолска и профсъюзна работа. Това бяха синекурни длъжности за партийните другари, с високи заплати и никаква отговорност.
vesolr
Рейтинг: 958 НеутралноДо коментар [#51] от "Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЕдва ли. Костов да не би да е бил убеден комунист и затова да е кандидатствал за член на БКП? Не, просто по онези времена напредването в кариерата зависеше до голяма степен и от правилната политическа принадлежност. За щастие дойде 10 ноември и това безумие бе прекратено... но успешно бе въздодено възродено от партиите отрочета на БКП. Само че сега не му викат Комсомол ами младежко ДПС, младежка организация на ГЕРБ и т.н.
vesolr
Рейтинг: 958 НеутралноДо коментар [#52] от "tacheaux":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQТочно пък за Меркел не съм чел да е била платен комсомолски секретар занимаващ се с партийна дейност. Бил е член на немския Комсомол, на “доброволни” начала, а заплатата и е от научна дейност. Все пак е писала дисертация и е преподавала. Напомня кариерата на Костов - млад учен, който успешно се преквалифицира в политик. Все пак в Германия имаше истинска далеч по-сериозна лустрация и ако е била партийна активистка, нямаше да бъде допусната в обединена Германия да управлява.
fio41315648
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#24] от "Panda":
Количества произведени за затворен пазар, не показават реално търсене, ако беше обратното, заводът нямаше да мине на Фолксваген!
fio41315648
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#33] от "deaf":
Изпълнението, обаче.....
Кортик
Рейтинг: 2305 НеутралноВ двигателя на Трабанта нямаше бензинова , маслена и водна помпа, а това са движещи се механизми и първи се повреждат. Липсваше и делко, защото имаше по бобина за всеки цилиндър. Дебелите кабели бяха алуминиеви и в описанието надлежно бе обяснено, че след 10 тата година алуминият е по-добър проводник от медта.
Червена линия, червен картонРоси
Рейтинг: 5842 НеутралноТова беше скъпият ,така скъпият на сърцето на някои, комунизъм.
galapagas
Рейтинг: 95 НеутралноИли си Галева/Нинова и лъжеш като комунист, или си роден след 1990. Първо каза, че не се чакало, сега, че се чакало няколко месеца. Аз съм внесъл на държавата през 1980 сумата от 1500 лева за Москвич и не го дочаках. Инфлацията на Луканов ги изяде и накрая получих едно голямо нищо от комунягите. Чакаше се с години за абсолютно всички видове коли, както и за голяма част от домакинската техника, освен ако човек не извадеше връзки и да бутне нещо на магазинерката или склададжията. Чакал съм 6 месеца за ел. печка Ряховец и 1 година за пералня Перла-05. За телевизор Велико Търново 14 инча чаках една година и после го взех от познат в завода в Търново. Хладилник и акумулираща печка взех с рушвет от склададжията-съученик.
.
Рейтинг: 1203 НеутралноДо коментар [#57] от "Корки":
На времето гледам един комшия извадил двигателя на Трабанта, а се стъмва. Та го питам, какво точно сега си решил да правиш?А той вика, "А , ще си го занеса горе в апартамента да го попрявя ...".
bat_plamen
Рейтинг: 4018 Любопитно"Меркел не дочакала реда си за получаване на поръчания от нея "Трабант"
До 15 години чакане за едно Траби в ГДР-то.................даже в България се чакаше по-малко за една "Лада"..............?!
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 3423 ВеселоИ мойте 5 копейки по темата:
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! ***** ************************************************************************************************************************************************************************************ ****-П.С. -"КРАТКИЯТ" СПИСЪК С ЛЪЖИТЕ НА ФОРУМНИЯ ТОП'ЛЪЖЕЦ И КЛЕВЕТНИК- В КОМЕНТАР № 1 В ТЕМАТА https://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2024/04/03/4609231_otkrivaneto_na_festivala_one_dance_shte_postavi_fokus/comments#comment-1 **************************************************************************************************************************************************** ПРЕДУПРЕЖДАВАМ-ДА НЕ СЕ ЧЕТЕ С НАПИТКА В РЪКАТА!!!БиФшата ми си беше 'аресала един цвят на нейната поръчана кола (Форд Сиера, 1800 сс, фул аутоматик+поуер стиринг+бреакс) -ИМПЕРИАЛ РЕД, ама "сребрист". И чакаше ДВА МЕСЕЦА да и го доставя. Ей тамо през....1979-1980.
А аз завалията карах пикапче Субаро Леоне 1600 сс, ама със пристроена "къщичка" отзад, две скамейки за общо още6 пътника. Е, служебна кола, вършеше ми работата, малка кола лесна за паркиране. И ДЗВЕР насветофара-БИЕХ разни теШкари с баварци/мрджани/'мирикански коли.
Не беше престижна кола, но след развода се кефех по светофарите к'о седи до мен (млада сочна мацка) и к'о седи до другите шофьори на мерджаците/баварците/'мириканските талиги-стари чанти/благоверните им съпруги от преди 20++г.
Тук да спомена за първата ми "служебна" кола, ей тамо през...1971 май. 5 годишна Бюик спейшъл, поуер стиринг+поуерр брейкс. Още като студент бачках тех'надзоор заедин ново'риш, който беше И авто'джамбас. Та Бюика беше непродаваем, та ми го даде да се движа между Технион'Хайфа и Йокнеам.
Кола ПИЧЕЛОВКА!!! Първия месец бях цялия в синьо отпред , щото не знаех че натисна ли спирачката колата КОВЕ!!! И се кьосках ц в стъклото/кормилото . Нопък беше кеф с един пръст да въртякормилото..
С този авто'джамбаз опознах куп коли-от 'мирикански (обширни)тапрез2-3 модел ФВ, и Субару (от мини/джусти, дето е клатеше ако я задминаваха камиони, та до Леоне)
Нещо лично относно Трабанта: След прехода като бях в Българуя наемах коли от рент'а'кар-разни фиати, опели и др (ПРИНЦИПНО не наемах Мерджаци щото ме наплашиха че ги крадяли насилие). Та един приятел ми предложи неговия ТРАБАНТ.
БЯХ ОЧАРОВАН! Пали безотказно при минусови температури, вътре обширен (подабеше плосък освен ръчката зА скорости) ИДЕАЛНА кола за градко шофиране до 10-15мин (седалките бяха кофти)
Manol Nedyalkov
Рейтинг: 8 ВеселоAchtung Baby!