За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
wnl03619584
Рейтинг: 8 НеутралноКаруците другари, забравихте каруците!!! Язденето на кон и магаре също е алтернативно придвижване. Мислете, излезете от клишетата. хахаха :-)
hamiltonf
Рейтинг: 3758 Неутрално"Така бюджетът достига общо 9.8 млн. евро. "
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБОбъркали сме пак милиардите с милионите...
gmalinov
Рейтинг: 694 ЛюбопитноОбикновено хората се сещат за здравето си едва когато вече е късно. Докато си млад и можеш да си позволиш да се придвижваш както си искаш, обикновено избираш колата, караш така с години и когато станеш на 50, а теглото ти отдавна чупи кантара в къщи се сещаш, че трябвало да се движиш повече. Ама тогава вече нито колело ти се кара, нито пеш ти се ходи, а здравето ти е сериозно увредено и разклатено... И те така, това е съвременното общество...
GMtraveler1
Рейтинг: 887 ВеселоАаа, недейте така! Как така ще лишите автоталибаните от любимите им гъзовози?
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО:D
Незнайко
Рейтинг: 2837 НеутралноВ Мюнхен, по улици с по две платна за автомобили, вече са направили велоалеи колкото цяло автомобилно платно. Колите се тъпчат в едното платно, а другото стои празно, защото минават по 3-4 педаловръткащи на минута. Задръстванията си остават.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевselqnin
Рейтинг: 833 НеутралноГерманците, както винаги се занимават не с "мечти" а с "графици"!
УВАЖЕНИЕ за стратегически правилното и умно решение!
Phaeton.
Рейтинг: 1316 НеутралноФизически здравите хора да се движат повече , ходят пеш, карат велосипед, механични тротинетки или ролери.
Тези с двигателна недостатъчност да карат ел. тротинетки.
Всички да ползват повече градския транспорт.
Така ще бъдат по- здрави , а въздухът - по- чист!
Що се отнася до другите замърсители на градския въздух- промишлени, битови- там са нужни други мерки, технологични.
traveler1
Рейтинг: 887 Весело+++++
Това е пътя на "лесното удобното и цивилизованото", дето ти "сменя" социалния статус :)
А никой не се и замисля, че статуса в обществото се определя най-вече от твоето собствено мислене най-напред, а всичко останало е най-подир. Дори и на Бугати да се качиш, като си цървул, си оставаш такъв до края на живота, и в същия момент дори и да си част от кралския двор и с благородно мислене, ти си оставаш такъв до края на живота дори и на каруца или велосипед да се качиш.
https://www.24chasa.bg/novini/article/5286238
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
usero
Рейтинг: 733 НеутралноДо коментар [#3] от "Дългия":
Така е, от друга страна пък, не знам доколко да въртиш педалите около пушещи коли е особено здравословно.
cinik
Рейтинг: 2608 Неутрално"Бате к*ре, ън 7 милиона тюфлека им кааме така: у Германия цкоро неъ ъ мое ъ це кАчиш ън колата као бел чоек, ъ ци купиш цигари от на Пешо гаражчето отсреща. Ей тфа им кааме и ноу яко че це цдухат!"
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“traveler1
Рейтинг: 887 ВеселоПри нас е обратното, правят се все по-широки и по-широки булеварди, а те стават все по-задръстени и по-задръстени, така че не в разширението им е решението, а в ограничението, щото вече въздух не остана. Тъй че съвсем правилно са тръгнали в Мюнхен, да не говорим, че имат чудесен градски, крайградски и между градски релсов транспорт. ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Индиана
Рейтинг: 426 НеутралноА в София кога ? Лято и пролет ходя пеш до офиса ми. През зимата и късната есен в София е невъзможно да се излиза навън за повече от 5 мин навън. Не е заради студа, а заради тотално замърсения въздух.
gmalinov
Рейтинг: 694 ЛюбопитноА тези в колите, те какво дишат? Сигурно са с химически противогази на главите... Всеки, който ходи пеш или кара колело си избира маршрут за придвижване (аз съм от тези с колелата). С колелото мога да си позволя да повъртя педалите без много зор по по-дълъг маршрут, но по-тих и не толкова натоварен, правя го на практика всеки ден, целогодишно. По късия маршрут от вкъщи до работата ми сега са 2 км, по дългия 4, но пък много по спокойно ми е, въпрос на преценка и личен избор... GM
Phaeton.
Рейтинг: 1316 НеутралноДа , това е проблем, но ако велосипедистите станат повече, автомобилистите ще се съобразяват с тях, а не както е сега.
Освен това можеш да си избереш маршрут през парка или по по- малки улици, където трафикът е по- слаб.
Има градове в България, където велоалеите ВЕЧЕ са много развити и обхващат целия град. Трябва да стават все повече.
labby
Рейтинг: 217 НеутралноНе зная какво целите като пишете по този начин, явно иронизирате някого, но резултатут е че това което сте написали е напълно неразбираемо, поне за мен и директно прескачам постовете ви
pamela
Рейтинг: 1601 НеутралноАлтернативата на колите е градският транспорт. Колело или пеша - добре, но ако разстоянията са дълги и времето лошо? Също така не всички са млади и здрави за да карат колела или да ходят пеша.
transvaal
Рейтинг: 785 НеутралноПоредна затоплистка идиотия. Градовете трябва да се планират така, че всеки човек да може да бъде на четири колела. Свободата на придвижване е ФУНДАМЕНТАЛНО право и не е нормално това право на ИНДИВИДА да се нарушава под какъвто и да било уж благовиден предлог. Общественият транспорт е една язва на обществото - 200 човека натъпкани в същия салон с всички вируси и пр. инфекции в него. Да не говорим за това, че се нарушава личното пространство. Общественият транспорт излиза прекалено скъп, за да му се дава преднина, и като всичко обществено е неефикасен с прекомерни админ разходи и се дотира от данъкоплатеца. Единственият резон да има обществен транспорт са деца и много възрастни хора, които по разни причини не могат да са на четири колела. Велосипедите са приложими по равни терени и в хубаво време и то главно като занимание за почивни дни. Градовете трябва да имат големи подземни или многоетажни автоматични паркинги и трябва да имат пространство за по един автомобил на всеки жител независимо от възраст. Европейските градове в повечето случаи не са пригодни, понеже структурата им е предопределена още от Средновековието. Поради това са нужни огромни преустройства, най-вече с подземни инфраструктури. Автомобилът е едно от най-великите блага на 20-тия и 21-ия век.
transvaal
Рейтинг: 785 НеутралноНе са автомобилите, които ти замърсяват въздуха. Най-голям замърсител са печки на въглища и горенето на всякакъв отпадък. Едно време, София беше още по-мръсна заради Пернишки печки, макар и автомобилите да бяха една десета от сегашните.
transvaal
Рейтинг: 785 НеутралноКогато посещавам България за седмица-две, ползвам обществен транспорт най-много през първия ден - отвратително нещо. Където и да е - Париж, Истанбул или София, общественият транспорт е едно изключително неудобство. Защото трябва да стигнеш пеш до някаква спирка. После чакаш возилото. После пребиваваш в един салон с много хора, което е неприятно и в някои сезони е нездравословно. После в много случаи се прекачваш. Стигаш до някаква спирка, от която трябва да ходиш пеш до дестинацията. Идиотия пълна. Европа все измисля някакви неудобни за индивида неща, някакви ограничения, някакви спънки в името на измислени и съмнителни цели. Ами вместо това, да почерпят от опита на Америка, Австралия и пр. Аз живея в ЮАР, където е нормално за разстояния над 300 метра да се ходи навсякъде с кола. Удобно, чисто, без навлеци около личното пространство. Движението си е съвсем отделно нещо - ходене, бягане, джим и пр. активности. От това, че ще ходиш пеш до магазина, най-много да се изгърбиш. Еко-идиотиите да си ги пазят за себе си. Аз съм против. Против са ВСИЧКИ хора, които познавам.
EU Fighter
Рейтинг: 98 НеутралноТелепортация? Щото няма сила, която ще ми забрани да си карам колата.
United in diversityour12595545
Рейтинг: 217 Любопитноти що си мислиш, че всички работят като теб седнали, та се налага да ходят на фитнес, за да си премахват тлъстините от мързел?
redguy
Рейтинг: 1138 НеутралноДо коментар [#21] от "our12595545":
Много хора и да не работят седнали пак пренебрегват здравето и пак пускат шкембета. Това да работиш физически труд не компенсира спорта.
gmalinov
Рейтинг: 694 Любопитно
GMДо коментар [#21] от "our12595545":
Нищо не мисля, то се вижда с просто око. А ти не знаеш аз какво работя и дали не съм прав по цял и физически натоварен, нали? Иначе никой не ти пречи да се дундуркаш в колата си колкото искаш, това си е твоя избор...
Radosveta Koleva
Рейтинг: 524 Неутрално"Целта на сдружението е да накара повече хора да вървят пеша, да карат колело или да използват обществения транспорт, както и да се подобрят транспортните връзки с околоградските райони, допълни той. "
В Германия да караш колело е доста по-достъпно, спрямо България. Спомням си веднъж как наблюдавах красива млада германка да се връща от пазра с готино колело. Такова едно безгрижие... Наистина много приятно. /ние бяхме с колата.../
blondofil
Рейтинг: 1313 НеутралноВ София? Отдавна. Цигански каруци им викат.
Софианец
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#11] от "traveler1":
"При нас е обратното, правят се все по-широки и по-широки булеварди"???? Къде това?
Говори се само за магистрали. Правят се булеварди???? То едно околовръстно не се направи, а ти сънуваш булеварди.....
B52
Рейтинг: 1460 НеутралноТипичен авто-талибан!
Правото на чист въздух и чиста храна е далеч по-важно и първично от това да се пренесат 50-100 кг жива маса с "помощта" на над 1500кг тенекии и други атрибути на "прогреса"...
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
wnl03619584
Рейтинг: 8 НеутралноДругари, пропуснах да спомена, че освен магаретата и конете, язденето на камили също е алтернативен метод а за придвижване. Сигурен съм, че в Германия ще има много желаещи да яздят до работа. Екологично е, някак и алтернативно. :-)
transvaal
Рейтинг: 785 Неутрално[quote#27:"B52"][/quote]
До коментар 27 на Б52 -
Това, че си карам колата по никой начин не ти разваля въздуха. Въздуха ти го развалят с горене на въглища, некачествен дизел горен от стари мотори, изгарянето на отпадъците и праховите частици отделяни от транспорт и индустрия. Днешните и новите бензинови мотори никому не пречат. СО2 е на едно от най-ниските нива в цялата геологическа история на Земята. Всеки нормален човек иска да се придвижи от точка А до точка Б, без да се налага да ходи, да чака, да се блъска с други хора, да диша вируси в един салон с тях, да им слуша тъпотиите и да се съобразява с тях. Аз пътувам с кола без всички тия извратености, мога да си пуша в колата, мога да слушам или да не слушам музика, а бе, като свободен човек. Така трябва да бъде всеки човек. Това е нормалното и естествено състояние на човека с лична свобода и лично пространство без навлеци. Колело обичам да карам, също и да ходя пеш, но като спорт и почивка, а не да ходя до магазина и да нося торби. И повярвяйте, тази идеология изповядвам от 16-годишна възраст, въпреки, че раснах в соца, като всички останали, но разбирах, че човек трябва да ходи навсякъде с личната си кола и да живее в еднофамилна къща с двор и градина, защото не е нормално да имаш съседи отгоре, отдолу, отляво и отдясно, да им гледаш тъпите физиономии във входа, който пък мирише на кисело зеле и вехтории от мазетата. Живеенето в блокове и пътуването в обществен транспорт са една извратеност. Това е една от причините да живея в ЮАР. Защото в Европа смятат, че такъв начин на живот е за избрани хора. Аз пък смятам, че начинът на живот в Америка, Австралия, ЮАР и някои други места е много по-хубав от Европейския и на останалите 70% от човечеството. Който иска да се блъска със себеподобните си в обществен транспорт и в етажна собственост - има свободата да го прави. Аз не ща.
gmalinov
Рейтинг: 694 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "transvaal":
GMНе си предстваям 8-9 милиарда човека и всеки със собствен автомобил... И да, начинът ви на живот си ваш, нормално, има доста места по света, на които ако живее човек може и се налага да не слиза от автомобила. Но в един (много)милионен град физически няма място за толкова автомобили, така, че тезата ви издиша и е практически неприложима. Та оттам са се задействали градския транспорт и всеки друг алтернативен транспорт, проста география...
gozambo
Рейтинг: 733 НеутралноНяма по-голям идиотизъм български от този, където набутаха половин България в София и останалата половина в няколко големи града. Това създава проблеми, които нямат решение. Ако някой се захване някога да оправя България, което аз не го вярвам, той ще трябва да започне с разселване на софиянци. Първата му работа ще трябва да е да премести столицата на друго място и да преместки всички министерства и агенции в други градове.
usero
Рейтинг: 733 НеутралноЕ, с колелото е физическо усилие, което учестява дишането, а и в колата все пак си на закрито, не всичката мърсотия влиза вътре.
usero
Рейтинг: 733 НеутралноДа, заговорихме се с чичо ми миналата година и той разправяше, че през 60-те София е била много по-мръсна, като се приберял вечер, яката и ръкавите му били винаги черни.
penetrating
Рейтинг: 5400 НеутралноВелосипедите са най-естествената алтернатива. Всъчщност автомобилите са станали алтернатива на велосипедите. В Свиленград като хлапе бях изумен от това, че всички бяха с колела :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertwnl03619584
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "gozambo":
Първата работа е да се направят силни закони срещу корупцията и силен котрол. След това да се оставят 90 % от данъците в общините и накрая да се даде на общините право сами да определят сатвките на данъците си, за да се получи конкуренция между общините. Така ще могат да привличат и бизнеси и жители!! Но както е ясно, политицте никога няма да позволят подобне децентрализация!!
antikommunist
Рейтинг: 374 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "transvaal":
Това може да е твоето лично мнение, но обективните икономически факти показват точно обратното: Хората в голямата си част тичат да живеят именно в градовете. Дори и в хвалената от теб Америка (която за мен като европеец е един автомобилен ад), напливът е в посока Ню Йорк, Сан Франциско и т.н. а не към провинцията. Вижда се по това, че една боксониера на тези места струва колкото еднофамилна къща в провинцията. Ако имаш малко представа от пазарна икономика и от търсене и предлагане, ще разбереш как се стига до това. Та очевидно поне за голямата част от хората животът в градовете не е толкова лош, както ти го описваш, а точно обратното.
И относно личната свобода на предвижване да ти кажа едно нещо: тя наистина е свещена, но е такава а човека в естественото му състояние - като пешеходец. В съвременната реалност личната свободата на човека да се предвижва свободно бива ограничавана именно от автоталибаните, които се опитват да резервират огромна част от общественото пространство за себе си - за това работим в посока да ги изхвърлиме от градовете.
И за качеството на живот да кажа: то е много субективно - за мен качество на живота е да мога за нула време пеша да ида да напазарувам, на ресторант или на кръчмата да ида на работа или на театър, това което се нарича градски начин на живот. И когато бях в Америка научих какво е да си наистина ограничен - да не можеш даси купиш и една дъвка без да палиш мотор.
Та ти си свободен да си караш возилото докато си на майната си, но ако искаш да влизаш в градовете, ще го правиш в естественият си вид, а не с един тон ламарина около тебе. Европейските градове не са правени за такъв трафик и навсякъде важи правилото: транспортните средства се ориентират спрямо естествените дадености, а не да се изнасилват естествените дадености за да се наложи едно определено транспортно средство...
gost22
Рейтинг: 793 ВеселоДо коментар [#35] от "wnl03619584":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Никога не си бил кмет или чорбаджия, дето плаща заплати на хората. Само като ти прочета мерака за "90% от данъците да остават в общините" и ми стана ясно. Накратко, по тази схема, която община има много данъци ще има още повече, ще харчи за благоустрояване и ще привлича още повече жители. От другата страна на уравнението ще са малките общини, които имат малки постъпления и понеже големите данъци си стоят в големите общини, тези ще се сгъват още повече и повече, докато накрая се обезлюдят, щото 90% данъци от база стотина пенсионера си е едно голямо нищо накрая, което нищо не стига ни за инфраструктура, ни за доктор, ни за нищо. Дори за заплата на кмета няма да стигне...
Та е хубаво, преди да си пожелаеш нещо мноооооого добре да го обмислиш, а не "от яйцата направо към замъка" щото накрая и яйца няма да ти останат (ако се сещаш за приказката).
transvaal
Рейтинг: 785 НеутралноДо коментар [#36] от "antikommunist":
Технологичните нива днес са такива, че няма никакъв технически проблем, дори в големите градове да има място за четири колела за всеки човек. Това развива пазари, движи маса пари. А тия бициклети само ще доведат то стагнация, криза и колапс на икономиката. Един автобус вярно, харчи колкото 3-4 коли и вози 100 човека. Но тия сто човека на собствени автомобили генерират огромен пазар - бензиностанции, масла, сервизи, заводи и пр. с милиони, десетки милиони работни места. Вашите бициклети не могат да генерират една хилядна от икономиката на автомобила. Затова нямате никакво, ама никакво бъдеще пешеходите и бициклетистите. Базата може да се смени от петролна към електрическа, но личният автомобил ще остане един от стълбовете на икономиката. Защото и пътища трябват за него и паркинги. Кто няма място ще се правят под земята, на по 20 етажа, но ще ги има. И то по тертип Американски, родени от естествените импулси на Човека, на Свободния Човек (както са повечето неща) а не Европейски малоумия родени в главите на малоумни бюрократи от соц-планов тип.
gost22
Рейтинг: 793 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "transvaal":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...А-а-а, да сме точни, автобуса харчи като за четири автомобила, но през повечето време е далеч от превоза на 100 човека. Сещаш ли се, автобусите и въобще ГТ си имат график и се таралянкат пълни или празни по този график. Като туриш в кръчмарската сметка и това, че автомобила те вози по всяко време от/до всяка точка и има огромен багажник и сметките коренно се променят. Добавяш и един коефициент "гадно време" и автобусите загубват още от тези 100 човека. Това поне всеки шофьор го знае: щом завали, задръстванията се умножават по 2 и по 3.
Въобще, транспорта в едно населено място е много тънка сметка, дори е по-близо до теориите за (измерване и озаптяване на) хаоса и игрите, нерде до едното голо "автобуса вози 100човека пък харчи като 4автомобила".
Ето, дори нещо тъпо че чак вдлъбнато като таксуването за превоз в ГТ още не могат да го оправят в София, че се ритат и хапят по спирките, а във Варна отдавна няма гратисчии и никой не желае да въведе работещата система с кондукторките, и все четем за побоища между контролите и пътниците.