За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
vladek
Рейтинг: 609 НеутралноБраво! У нас кога?
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.selqnin
Рейтинг: 937 НеутралноМного разумно и далновидно решение!!!!!
*****
НеутралноВ смисъл?
НОВИТЕ АВТОМОБИЛИ с "директ инджекшън" имат наистина по-малко частици като тегло , но са по-малки по размер - нано..
Според мнозина те по-трудно се били задържали от дихателните пътища..
А по азотен окис емисиите са съпоставими..
Отделянето на СО2 е в пъти намалено, да , ама това ли и бяха проблемите на Барселона ?
СО2???
*****
НеутралноУ нас сме започнали издалеко ..
От най-големите емисии!
https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/
" България е сред лидерите в ЕС по спад на въглеродните емисии през 2018 г." Михаил Стоянов 11:41, 09 май 19 ..
------------------
Да припомним - още от 2014 първо в циментовите заводи, а после и в ТЕЦ и в Топлофикациите, започна поетапно намаляване на традиционните горива - пироден газ и т.н. .. с ВЕИ алтернативни горива ..
РДФ и био-остатъци..
Само "Холцим" например, по този начин намали с ок.20% отделяното СО2..
А София кандидатства и получи финансиране, за въвеждане на ново гориво, вместо природен газ, с което ще бъдат намалени емисиите СО2 с 87.2 тона на година!
Ако не е саботажът на БСП и други разни кръгове, щеше да се действа още по-ускорено!
gmalinov
Рейтинг: 747 ЛюбопитноМного крайно решение, които ще объркат акането на доста местни хора. А по-лошото е, че останалата, по-голяма част от света ще продължават да си живеят живота...
GMКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноПоредното спорно решение с недоказан ефект.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Забележете обаче, ае нищо не се казва за колите с газови уредби.
Това с годината на производство е повече от НЕУмно. - трябва да се удостовери кой колко замърсява.
Манчо
Рейтинг: 8 ВеселоМощно, незабавно, рустикално, високомозъчно "Ура!"!
Човече, кефиш с правилните си лозунгови реакции!
Ура, другари! ;) Мараба, С-ДС доносници!
Nikoi
Рейтинг: 515 НеутралноМного добро решение , трябва да се спрат и всички джипове в градовете ,независимо от ЕВро модела им
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#8] от "edin drug":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++, както и колите над 120 к.с. и над 1400 см.куб.
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА": Там газта не е разпространена много. Даже нямам спомен да съм виждал по бензиностанциите.
Годините не са случайни. 2000-та за бензина е юевро 3, а 2005-а при дизела е Евро 4.
stedim
Рейтинг: 469 НеутралноАко се направи някакъв опит за нещо подобно в София, ще има писъци до небето. Начело със сенчестия кмет.
*****
НеутралноДжиповете - на паркинг край града!
А самата фирма "Jeep"да се конфискува!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#10] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако си преработят двигателите какво общо има годината на производство ? СМЕШНО !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#11] от "stedim":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Вервай си . Хайде направете го. Ане само да имитирате мерки с данъците.
Калинки мамини сладки !!!
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":
Бъркаш нашите технически прегледи с техните. Там ако колата ти не отговаря на заложените технически изисквания за дадена екологична категория просто няма да мине прегледа.
СМЕШНО !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#15] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти май нещо имаш проблем с разбирането на писан текст Какво не ти е ясно !?!?
ТЪЖНО !!!
Galin Petrov
Рейтинг: 233 ВеселоДо коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ти май нещо имаш проблем с разбирането на писан текст Какво не ти е ясно !?!?
ТЪЖНО !!!
Kosta Delev
Рейтинг: 823 НеутралноЗадават се тежки години за производителите (и собствениците) на пърдялници...
gmalinov
Рейтинг: 747 ЛюбопитноСпокоен съм, че живея в България, където свободата на придвижване е абсолютно гарантирана, няма значение с какво - дизел, бензин, газ, каруци, колела, пеша... Макар, че мръсния въздух в градовете ни се дължи основно на:
GM- битово отопление
- мръсни улици от калта/прахта, разнасяна от паркираните преди това в градинките коли
- камионите от строежите
- замърсяващите пушещи автомобили
- котловинния релеф, в който се намират населените места
- безветрието и инверсиите
Та, като гледам така, май ще трябва да спрем колите, а? И дали ще дишаме по-чист въздух след това? А ако не, какво ще предприемем? Ще забраним на хората да си палят печките, иначе - разстрел...
Бахти неокомунизма ни налазва...
*****
НеутралноАбсолютно тежки години..!
Хак им е!
*****
НеутралноКак точно да им се преработят двигателите?
*****
НеутралноИдеята, въобще НЕ Е ДА ДИШАМЕ ПО-ЧИСТ ВЪЗДУХ..!
Намаляваме СО2!
Ето Евро-5 и Евро 6 за повечето неща са АБСОЛЮТНО ЕДНАКВИ..
ИЗКЛЮЧЕНИЕ- СО2!
Euro 5a 1 септември 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005
Euro 5b 1 септември 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005
Euro 6 1 септември 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005
А КАКВО ОБЩО имат мерките с по-чист въздух??????
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#21] от "simChо":
За преработването питай кмета.
По принцип лесно можеш да преработиш един автомобил от евро 6 на евро 0, ама обратно..... трудно.
Ivan_
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
Модератора е неадекватен!В Испания не се срещат автомобили с монтирани газови уредби, изключително редки са...
Ivan_
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#10] от "Galin Petrov":
Модератора е неадекватен!Има само на определени бензиностанции по една колонка. Нещо от рода на 1 на 20 бензиностанции... Трябва да търсиш специално ако искаш да заредиш. До момента съм срещнал само един автомобил с газова уредба и тя беше монтирана, за да може да влиза в Мадрид..
*****
НеутралноПо принцип спокойно може да монтираш афтър трийтмънт..
Има много разработки почти всички водещи големи фирми -авто разработчици имат решение..
И Бош, и Континентал, и Валео, и Делфи ..
https://www.continental-automotive.com/en-gl/Trucks-Buses/Powertrain/Diesel-Vehicles/Exhaust-Management-Aftertreatment
https://www.youtube.com/watch?v=BpfxIhyoSXM
Но частиците ги намаляваш, азотните окиси и недоизгорелия въглероден окис се унищожават..
И ко прайм с СО2 (то Евро - 5, Евро-6, Евро-6д Темпт , се различават основно по СО2)..?
А ако искаме по-чист въздух - пускаме дизел!
Немците направиха интересни тестове..
Мериха замърсяване на въздуха което си съществува в даден град и мериха реално, какво излиза от съвременен дизел..
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/
Оказа се, че минавайки през дизела И ИЗЛИЗАЙКИ КАТО ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ ФИЛТРИТЕ СА НАМАЛИЛИ ЧАСТИЦИТЕ И ЗАМЪРСЯВАНЕТО ..
----------------
Es klingt kurios, aber ein Diesel holt tatsächlich sehr häufig mehr Feinstaub aus der Umgebungsluft, als er selbst hinzufügt. Damit zeigt er seinen Kritikern mal wieder, wie ungerecht und unsachlich es ist, ihn zum alleinigen Sündenbock für alle Luft- und Verkehrsprobleme zu machen.
------------------
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#21] от "simChо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има няколко начина. - Например сменя се изпускателната система, , монтира се газова уредба, сменя се двигателя с по-модерен , сменя се ДВГ с такъв на ток. Начини много и това е бъдещето.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#24] от "Ivan_":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ето ти ниша за бизнес.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 ВеселоДо коментар [#23] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Гледай Дискавъри и се ограмотявай. Дори не те карам да четеш !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 ВеселоДо коментар [#25] от "Ivan_":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Който има брада ще си намери и гребенче.
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#26] от "simChо": Човече, ти даваш примери за камиони. Тук говорим за 20 годишни автомобили за лично ползване.Общо взето курници. Колко ще струва подобна инвестиция? Има ли избиване? Може ли въобще да се монтира на малък автомобил? Несериозно е.
Ivan_
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":
Модератора е неадекватен!Едва ли, щом досега не са го правили не виждам как ще има бъдеще.
Хората ще си минат на ел. тук ако не е превоз за бизнес за лични нужди хората си използват влакове и самолети рядко шофират по 500- 600 километра в посока автомобили...
Galin Petrov
Рейтинг: 233 ВеселоДо коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
Нагледно олицетворение на лафа
“Кмете, аз пия тебе хваща”
Многознайко в сянка, я кажи колко ще ти струва модифицирането на 20 годишен курник за лично ползване?
Щял да модифицира….. пълен смях. Ти съвсем изкукурига.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#33] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Зависи какво му правиш. Винаги излиза по-евтино. Това първо.
Кажи ми обаче като го модернизираш КАКВО значение има годината на производство?!?!?
Нали това оспорваш ?
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, кое ти оспорвам ? Пятах колко ще ти струва. Ти ми казваш, че ще е по евтино. От кое ще ти е по евтино?Колко по-евтино. Дай примерна цифра
Хайде сега си помисли хубаво от кое ще ти е по евтино ? Да модицираш и инвестираш в Пежо 206 1999 (модела е случаен), струващ всичко на всичко 1500 лева или да си купиш Пежо 206 2010-та за 4500-5000 лева.
Аз лично бих се напънал за 207 за да имам някаква сигурност при по-нататъшно затягане на регулациите, но това е отделен въпрос.
Та хайде сега кажи си цифрата, която ти си склонен да отделиш за въпросното модифициране.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#35] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!500 лева е да минеш на газ.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 Неутрално1000 лева е двигател от 207 ако е тотал щета. Може и по-малко.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноЗа 150 лева си слагаш катализатор втора ръка.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#36] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ти кое по-точно не разбра от това, че в Испания не се кара на газ. Нали от там започна всичко. Аз казах, че в Испамния няма как да минеш технически преглед с нередовна кола, Ти ме прати прати подяволите и да гледам дискавъри.
Но хайде да си представим че сме в БГ щом така те устройва. За газта съм съглаен, че за България е решение. И как се слага газ на дизел?
Добре за дизела ще вземеш двигател от 207. Колко ще ти струва монтажа и напасването? Или си мислиш, че това е лего и всичко е еднакво и че това ще го направиш на улицата пред блока. После това чудо трябва да мине и КАТ. Да де ама при тях такъв крокогущер няма. Хайде на Технотест. Там са 1500 лева. И става.......
Колкото и да го разтягаш това си е едно приключение без край. Дори и да успееш резултата пак ще е една 20 годишна кола на края на живота си. Сегашните коли нямат нищо общо със старите. Направени са да изкарат един определен период и после всеки ден е подарък.
Трябва да признаеш, че подобни модификации си струват единствено за автомобили, които носят пари. Тези за лично ползване имат само разходи.
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноТакова работещо чудо няма.Както и няма ДПФ втора ръка. Има заместители за по 500-600 лева,но малкото отзиви не са добри. На стара ми кола като чукна десетака бях питал колко ще ми струват оригиналните катализатори. Казаха 6 бона. Това си беше 50% от стойноста на автомобила. Година след това го продадох, макар че обмислях и газ(2 бона), но прецених, че е по добре сега да взема някави пари и да доплатя за следващия модел.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#40] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти си решаваш. Само дето годината на производство не е всичко. Консултирай се с някой по-грамотен от теб инженер. Може да научиш доста интересни неща. За 6000 може да минеш на ток.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#39] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Прочети си собствените коментари в началото- внимателно и целите.
Galin Petrov
Рейтинг: 233 НеутралноПолезно един като теб ми обяснвапе как щял да си мине ситроенчето на ток. То горкото 20 годишно, ама нищо му нямало. След два месеца го засякох с една тойота и като го питах защо смени колата ми каза, че двигателя на Ситроена заминал. Че и твоята работа такава.
Разбери, че това са курници. Ако наиситна инвестираш 6 бона ретрофит елсистема си чисто луд.
Galin Petrov
Рейтинг: 233 ВеселоИ какво означава годината на производство не е всичко :)
Тя е един от основните компоненти за определяне на стойността на автомобила.
А от стойността тръгва всичко. Не можеш да инвестираш 50% от стойността на един автомобил в екоподобрения, които не ти носят финансова полза.
А за тези 20-годишните стойността няма да е 50% а 300%
Ако искаш си го причинявай ще си един от малцината, а накрая въпреки всички подобрения ще я хвърлиш и ще си купиш по-нова.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДо коментар [#43] от "Galin Petrov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Само да те светна, че ако минаваш на ток стария двигател се демонтира, така че историята ти издиша от техническа гледна точка.
СМЕШНО !!!
Galin Petrov
Рейтинг: 233 ВеселоКое идиша ве кметче :)
Казах какво ми беше казано. Нали се сещаш, че сигурно има варианти за хибриди.
Такива форумни пишман ентусиасти, като теб, много ме кефят. Голям инженер се извъди. Щял да сменя двигатели , да ги модифицира, да слага втора ръка катализатори... Последното е такава тъпотия, че само то показва, какви са техническите ти познания.
Точно тип дискавъри. Май гледаш прекалено много "Да продадеш колата си" :) :)
Като въведат подобни правила в София и други големи градове искам да си покажеш творението. Ама съм сигурен, че нищо няма да направиш.
sw51
Рейтинг: 233 ВеселоБраво за мярката на Барселонци... добро начало.
*****
НеутралноНа "Континентал"афтър-трийтмънта е за камиони, да.. ама има много други..
Разбира се, че МОЖЕ да се монтира навсякъде, но трябва да се разпробият шпилки и отдолу да се сложи планка ..
*****
НеутралноРазбира се, че ТОВА е бъдещето!
Коментирали сме го многократно!
Добиваме нисковъглеродна енергия , да речем от РДФ или други алтернативни, ВЕИ горива .. слагаме я в батерии , и задвижваме с нея превозни средства!
И целият въглероден отпечатък - ей го - намален драстично!
П.П
А как чрез смяна на изпускателна система, се намалява СО2 и азотният окис ??
*****
НеутралноАбсолютна тъпотия!
Както вече МНОГОКРАТНО ОБЯСНИХ, ОСНОВНАТА РАЗЛИКА В ЕМИСИИТЕ ЕВРО-5 И ЕВРО-6 е в отделянето на СО2!
А за по-малко СО2 се правят двигатели ново поколение, как иначе, кви филтри, кви катализатори????
КАК с катализатор, можем да намалим СО2 в изгорели газове и двигател от Евро-5 да станел бил Евро-6?
Ми никак!
А и друг катализатор не ни трябва, щото нормите за повечето вещества са еднакви и за Евро-5 и за Евро-6, че и за Евро-4 даже!
Въглеродният диоксид!
Той е важен да се намали, заради Затоплянето!
А частиците емисии даже са повече в новите бензинови двигатели - щото са масово на директ инджекшън!
Ама Кметът е наясно, аз съм му обяснявал 2-3 пъти!
Климатичните промени - те са водещото.. и намаляването на СО2 ще се извърши с безвъглеродна енергетика и транспорт..
Идеята е простичка - в ТЕЦ, вместо природен газ или друго въглеродно гориво използваме алтернативни горива .. с нисък въглероден отпечатък..!
Вземаме от там ток- слагаме в батерии и джиткаме!
Това е бъдещето и няма не искам, няма недей!
А за катализаторите е идиотщина - с къв катализатор редуцираш СО2???
*****
НеутралноДемонтира се:
-старият двигател
-подът - там се слагат метални рамки, дето да издържат теглото на батериите..
-носещите лонжерони отдолу - щото става по-тежка колата и трябва да са по-здрави и по-дебели
-покривът и ребрата отгоре се променят - щото колата е всъщност греда с опори колелетата.. И работи на огъване.
Та ако товарът е станал повече и отдолу си сменил носещата констукция- сменяш и отгоре, нали иначе ще се деформира..
-сменяш зоните предвидени за смачкване.. дето са ти за Пасивна безопасност .. щото колата вече по-тежка, с различна коравина, основното тегло е на друго място .. с различно поведение при удар ..
-окачването .. щото конструкцията ти е станала съвсем друга .. нови стабилизатори, нови кормилни щанги .. теглото ти е по друг начин разпределено предна ос 60%- задна40% .. да , ама не.. сега е друго дереджето и не могат старите настройки и старите елементи, да ни гарантират същата стабилност ..
-променяш и спирачната система, щото старата ти е изчислена за по-друга кола ..
И това е май ..
И като погледнеш- ми то това е друга кола..
П.П
И много ясно - не може у вас да преработиш каросерия, спирачки, лонжерони, окачване ..
Трябва в завод ..
И май най-лесно .. старата кола на пресите и да я топят в пещта, а от това желязо - нова, оразмерена за батерии
*****
НеутралноПо принцип може съвсем лесно да си направиш колата по-екологична..
По-честа смяна на маслата, по-вискозни масла , използване на по-добри консумативи, по-добро гориво.. може да шофираш с по-щадящ стил, да следиш по-често налягането на гумите ..
Старт-стоп, което може да се сложи на всякаква кола е ок. 300 $ .. а можем и сами да си спираме двигателя и да не замърсяваме природата ..
https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c&t=18s
https://www.youtube.com/watch?v=vIoU618cywQ
Но начин, от Евро 4 да стане Евро 6 няма никакъв..!