За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Hawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноНЕФТАДЖИИТЕ тепърва ще има да ни заливат с подобни повръщни,
как електричките били "по-мръсни" от досегашните вехтории на бенДЗин
Няма как, обаче да върнат времето назад.
Бъдещето е на прага ни.....
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноИстината за електромобилите е, че ако в град като София бяха разрешени само електромобили, проблемът със замърсяването щеше да бъде наполовина решен. Под замърсяване имам предвид истинско замърсяване, а не климатичните гретенизми и борбата с CO2, които мисля да не коментирам.
ivanpopov
Рейтинг: 876 НеутралноВъпросната Аника нагло пренебрегва загуните при преноса на електроенергията (писа се за това). Ако вземеш въглеродните емисии на ТЕЦ, за добив на 1kWh, сметката криво-ляво може да се догоди. Обаче приблизително 50% от ел.енергията се губи при преноса и преобразуването, докато отиде до контакта на крайния абонат. За да захранваш електромобила, се иска още едно понижаване на напрежението, както и изправител, което отново генерира загуби. И тези загуби напълно обезмислят екологичността на електрическите автомобили, поне за момента.
George Svinarov
Рейтинг: 598 Неутрално"Най-бързо растат продажбите на джипове и SUV-та: почти всяка трета продадена кола през 2019 е била от тези два класа."
Джип е клас само в българските глави. Та кои са тези два класа? Jeep?
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
Не съм съгласен. Лятото защо въздухът е чист? Колите са по малко, да, но не чак толкова. Обаче няма отопление...
SS
Рейтинг: 1379 ВеселоПетролното лоби носи от 10 кладенеца вода за да забави (тъй като колкото и да иска не може да спре) навлизането на новото ...
DDR
Рейтинг: 639 НеутралноКрайно време беше да се погледне и под килима.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#5] от "George Svinarov":
Веднага отговарям- заради инверсията,
https://www.eea.europa.eu/bg/pressroom/info-dizayni/prizemno-zamarsyavane-na-vazduha-ot
puknatastotinka
Рейтинг: 131 ВеселоБъдещето със скъп ток на тъмно и студено... Пък развиващите се страни ще ни се смеят отстрани... на акъла...
Hawaii
Рейтинг: 2776 ЛюбопитноНЕФТО-ГАЗОВИТЕ СТРАПИИ като РУСИЯ
вече ни ОБЛИВАТ ОБИЛНО с ХИБРИДНА анти-електромобилна ПРОПАГАДНА
Авторът на тази статия е СЪВЕТСКО - руският стар кадър
НИКИТА АЛЕКСАНДРОВИЧ ЖОЛКВЕР
Роден 1959г, в СССР.
Баща му работи дълги години като кореспондент на ГОСТЕЛЕРАДИО СССР
в Източна Германия.
Самият НИКИТА завършва "журналистика" в Московския Университет.
Завършва го 1981 което сочи че е НЕ Е ХОДИЛ В КАЗАРМА - ПРИВИЛЕГИЯ ЗА
ДЕБЕЛАТА СЪВЕТСКА НОМЕНКЛАТУРА............
Това всичко дава отговор на въпроса
КОГО и КАКВО ОБСЛУЖВА въпросната ХИБРИДНА ПРОПАГАДНА
ОБЛАЙВАЩА елейтричките
George Svinarov
Рейтинг: 598 Неутрално"ADAC: карайте автомобили на газ!"
Откога повтарям, че ДВГ на метан е най екологичния вариант. Че и евтин на всичкото отгоре. Ама пусто като не е модерен....
Боби Колев
Рейтинг: 1035 НеутралноВ казаното, макар да звучи като поръчкова статия, със сигурност има истина.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Най-малкото защото става дума за повторение на безкрайно повтаряната човешка грешка да се гледат само ползите и да се игнорират напълно недостатъците докато не избухнат в лицата ни.
Пластмасите са прокламирани като панацеята на човечеството когато избухва масовото им производство.
Също и петрола.
Също и атомните централи.
Също и азотните торове.
Сега планетата се дави в море от пластмасова мърсотия. В коремите на рибите в океана има пласмаса, а самите риби измират масово.
Отхвърлянето на петрола е ясно дефинирана цел на всички електрически маниаци.
Атомните централи биват затваряни и забранявани във всички по-развити страни (естествено България се бори за нова, но това е друга тема). Никой (май пак освен България) не иска да говори, да не говорим да приема ядрен боклук.
Храна има много, но хората не я искат - искат от малкото налична "чиста" храна.
Електромобилите са възнасяни като поредната панацея.
И хората казват какви биха могли да са възможните шамари от тях един ден.
Просто е...всеки медал си има две страни.
Трябва да си много зелен да мислиш другояче.
Hawaii
Рейтинг: 2776 ЛюбопитноТази статия си е кристално чист РУСКИ ХИБРИДЕН ПРОДУКТ
Написал съм по-долу КОЙ е авторът ха ХИБРИДКАТА
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#3] от "ivanpopov":
50% загуби...това да не са водопроводи?
дерибеев
Рейтинг: 1427 НеутралноИстината е същата както с найлоновите торбички и пластмасови вилички и времето когато ни внушаваха как унищожаваме дръвчета и планета ползвайки хартиени опаковки. И как на варварите от соца ще им бъдат внесени супер технологии, и разбира се завода в Девня трябва да бъде унищожен
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васbalgariez
Рейтинг: 8 ВеселоТоест електрото, освем че е много по-скъпо и по-неудобно (на дълъг път) е и по-вредно за природата от дизела и бензина.
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!Благодаря за инфото, макар че и сам предполагах, че е тъй.
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#8] от "zxp53317185":
Въпросната температурна инверсия е само 1 от факторите. И според мен това което си постнал как топлия въздух действал като капак е пълна глупост. Инверсията е много просто явление. В затворена долина тежкият студен въздух не може да излезе и се обръща разпределението на температурата във височина. Явлението се наблюдава само и единствено в затворени котловини. Неслучайно най ниската температура в България е измерена точно в такива условия.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Koe e towa "istinsko " zamyrsqwane spored was ?Много ми е интересно !
Трак
Рейтинг: 0 НеутралноНяма какво да се умува!
Бъдещето принадлежи на е-автомобилите!
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#8] от "zxp53317185":
Ето ти линк:
https://inews.bg/Знаете-ли-че-/Най-ниската-температура-е-измерена-в-Трън-през-1947-година_l.t99a_i.101909.html
ss
Рейтинг: 393 НеутралноНикъде в това "изследване" не видях колко въглероден диоксид се отделя при производството на дизелов/бензинов автомобил и при производството и доставката на дизел/бензин. Дава се емисия на въглероден диоксид на дизелов автомобил само от разхода на гориво, а всички вредни емисии за производстовото на автомобила и горивото не се посочват, но много удобно тези разходи се калкулират само за електрическите автомобили
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#17] от "George Svinarov":
Температурната инверсия е абсолютен факт и основната предпоставка за замърсяването в София (във Варна горят същите дограми, пелени дрехи и боклуци, карат същите дизеляци, но замърсяване- няма). Като не Ви харесва линка, намерете си друг, но общо взето навсякъде пише същото.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#11] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В БГ има лобистки правила СРЕЩУ МПС на газ
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#22] от "zxp53317185":
"Като не Ви харесва линка, намерете си друг, но общо взето навсякъде пише същото."
Това с капака от топъл въздух определено къри мивки. И температурната инверсия и замърсяването оставащо в града са ефекти на едно и също нещо - затворена котловина, не позволяваща обмен на въздуха. Обяснението на едното с другото е глупост.
SELECT * FROM DUAL;
Рейтинг: 116 Неутрално"Ако "Тесла" - та изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия "Мерцедес" този показател е 112 грама на километър."
Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...За електричката анализа включва екологичната цена на нейното гориво - електрическия ток, но някак си не се вижда същото и за "дизеловия Мерцедес"? Нещо за всички разходи по изпомпването на нефта, транспорт до рафинерия, преработка до гориво, отново транспорт до бензиностанцията? Силно се съмнявам цитираните дизелови 112 гр/км да включват всичко това!
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#20] от "George Svinarov":
Това не е по темата. Ето по темата, по - подробно и на английски.
https://enviraiot.com/what-is-thermal-inversion-how-is-it-related-to-pollution/
samoedin
Рейтинг: 2969 Неутрално" Резултатът: най-екологично чист се оказал автомобилът, работещ с втечнен газ с 15% примес от биометан, а електромобилът е с по-лоши данни и от бензиновия, и от дизеловия. Според изчисленията на ADAC, електрическият автомобил постига по-малък въглероден отпечатък от бензиновия чак след 127 500 километра и 8 години експлоатация, а от дизеловия - след цели 219 000 километра и 16.5 години експлоатация."
Правя го от 10 години и мога да потвърдя, че това е една добра алтернатива на бензина и дизела ! като добавим и факта, че е почти два пъти по - евтоно от бензиновите аналози, мисля че констатацията на германските специалисти е много правилна ! Иначе е голяма наивност да си мислим, че електрическите автомобили не замърсяват природата или пък са много по - евтини от тези с двигателите с вътрешно горене:
Ако "Тесла" - та изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия "Мерцедес" този показател е 112 грама на километър.
!!!!
Боби Колев
Рейтинг: 1035 НеутралноЛипсват много други неща в тези изследвания.
Т.е. очевидно не трябва да бъдат приемани на доверие.
Но пък не значи и, че няма на дкакво да се замисли човек.
Цените на батериите са все още ужасно високи, животът - много къс (особено в студен климат), лития доколкото знам не се преработва вторично, а като връх на всичко е малко и основно в Азия.
За себе си все още не съм съвсем сигурен, че бъдещето е на електромобилите.
Но тъй като са много по-прости от бензиновите, не виждам какво, по дяволите, още ги държи да са и по-евтини.
Щото станат ли и нещата ще се решат от само себе си. http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Велков
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#16] от "balgariez":
Голям майтап...
vankata1
Рейтинг: 683 НеутралноЯвно засега производството на електромобилите е по-замърсяващо от произовдството на традиционните автомобили с ДВГ и компрометира екологичното им предимство при експлоатацията. Обаче най-вероятно германското Министерство на околната среда е право, че след години производството им ще е по-екологично (то е все още прохождащо) и подмяната на автопарка е неизбежно. В частност аз вярвам, че технологията на производство на батериите ще получи революционно откритие и развитие и тогава електромобилите окончателно ще изместят ДВГ в леките автомобили. За корабите, самолетите и товарните камиони (ТИР-овете) не съм сигурен.
Изненадка! В Германия 35% от електроенергията се произвежда и ще се произвежда от ТЕЦ-ове на въглища!
samoedin
Рейтинг: 2969 Неутрално" Странната смърт на европейската автоиндустрия"
https://www.vesti.bg/sviat/strannata-smyrt-na-evropejskata-avtoindustriia-6104899
Дойде 2020 г., а резултатите са безкрайно далеч от целта – средните емисии на продажбите на нови коли в ЕС през 2018 г. са 120,5 гCO2/км, а през 2019 г. отново има ръст, вместо спад. Още няма пълни официални данни, но оценката на "AAA" e 122 гCO2/км.
Основните фактори, които доведоха до това положение са:
Бумът на продажбите на SUV, които тежат и харчат доста повече
Сривът на продажбите на дизели и почти еквивалентният ръст на бензиновите, като последните имат по-високи средни СО2 емисии
Изискванията на потребителите и институциите за комфорт, безопасност и за намаляване на замърсяването с фин прах и азотни оксиди не позволяват допълнително намаляване на теглото и съответно на разхода на колите.
Слабите продажби на електромобили, чиито цени не само не спадат, но даже се покачват през последните 8 години.
Тоест, причината се крие в това, че потребителите купуват все по-големи, мощни, безопасни и достъпни коли, които да не замърсяват въздуха и изобщо не им пука за въглеродните емисии.
Кой печели от всичко това?
Всички неевропейски марки, които с удоволствие ще гледат самоубийството на европейската автоиндустрия, която е най-силно зависима от пазара в самия ЕС.
..............
Doge
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#25] от "SELECT * FROM DUAL;":
Слава Україні!Е те сега са припуснали изпомпването на нефта, после докарване до танкера, пренос до нефтохима, после тя колата не върви с нефт, трябва да стане бензин/нафта. Ама кой ти ги гледа.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#26] от "zxp53317185":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Попитах ви за какво замърсяване в София говорите. Конкретно !!!
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#26] от "zxp53317185":
И схемата същата... Интересно, основния фактор за получаване на температурна инверсия - затворена котловина го няма в схемата. И на английски, и на анджикапонски, все тая. Че явленията са свързани е ясно. Но връзката между тях е че и двете са следствия на едни и същи условия, а не че едното е следствие от другото. Инверсия се наблюдава и котловини без град вътре и без човешка дейност. Там защо няма замърсяване?
дерибеев
Рейтинг: 1427 НеутралноДо коментар [#25] от "SELECT * FROM DUAL;":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васстойности на емисии на CO2 при комбиниран режим на движение в г/км (автоматична предавателна кутия) 205-202 (204-201)
1
Посочените стойности са установени съгласно съответно предписания метод за измерване (съгласно Регламент (ЕО) № 715/2007 и 595/2009 във валидната към момента версия). Указание: данните не се отнасят за отделен автомобил и не са съставна част на офертата, а служат само за сравнителни цели между различните типове автомобили. Емисии на CO2, които възникват при производството и предоставянето на горивото и други енергоносители, не се отчитат при установяването на емисиите CO2 съгласно Регламент 1999/94/EО.
samoedin
Рейтинг: 2969 НеутралноВсичко е въпрос на политика, а не на обективни резултати, когато се преценя доколко електромобилите помагат с нещо срещу отделяните вредни емисии на колите с двигатели с вътрешно горене :
https://www.vesti.bg/sviat/strannata-smyrt-na-evropejskata-avtoindustriia-6104899
Най-парадоксалното е, че във всички тези сметки електромобилите се водят с 0 гCO2/км. Ако вземем за пример България, очевидно при електроенергийна система, в която лигнитните въглища дават 45% от тока, няма как да заредиш електромобил с нула емисии. Всъщност, практически никъде в Европа не можеш, защото навсякъде има поне газови централи. СО2 емисиите при зареждане на електромобилите в България са сравними с колите на метан или най-ефективните дизелови модели. А в тази сметка не включваме огромния въглероден отпечатък на батерията. Когато и той влезе с калкулацията стигаме до резултатите на Европейската агенция по околна среда по-долу, които ясно показват, че политиката, а не данните или науката, определят кое е „климатично-неутрално“ и кое не.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#34] от "George Svinarov":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Няма да ви отговори както и на мен.
vankata1
Рейтинг: 683 НеутралноСпоменатите от Вас недостатъци ще бъдат преодолени, рано или късно. Автомобилите с ДВГ са на върха на възможностите си, всичко възможно е изстискано от тях. С електромобилите не е така, те все още са в ранния си етап на развитие и тепърва ще има технологични пробиви. Повечето от леките автомобили ще минат на електричество, със сигурност! Докато дойде следващата технологична революция и задвижващите им модули бъдат заменени от някоя друга технология (за която в момента не знаем нищо).
vhv
Рейтинг: 171 ВеселоДо коментар [#21] от "ss":
Това е целта, на платената хибридка.
patrokalche
Рейтинг: 8 НеутралноЛюбима тема! Като чуя как някой върти в Германия само по 15к километра на година и спирам да чета подобни парцали. Никъде никой не пише как дизела и бензина стигат до пазара. Как се добиват преработват, ами акумулаторите? Аз искам да седя в задръстване с ел. МПСта а не с дизели. Отворен прозорец и чист въздух. Ето ти истинското сравнение.
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#38] от "vankata1":
Пророк Иван?
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#40] от "patrokalche":
Че статията е боклук съм съгласен. Но защо сравняват електромобила с дизеловите двигатели за мен е мистерия. Сравнявайте ги с ДВГ на метан или с водороден двигател. Сега се сещам. Не ги Сравнявайте защото ще отстъпват по всички критерии.
George Svinarov
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#42] от "George Svinarov":
"Не ги Сравнявайте"
Да се чете
Не ги сравнявате
Пусти автокорект..
Vlado Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноПоредната "панацея" за спасяване на климата и срещу глобалното затопляне. Обаче има много силно лоби и огромни печалби. ВЕИ не работят в режим 24/7/365,за да са ефективни достатъчно. А ток за тези автомобили трябва зиме и лете, денем и нощем. Отделно е проблемът с батериите - цена на производство, дълготрайност, рециклиране и свързаното с това замърсяване. По - добре да се насочат към антигравитацията и практическото ѝ приложение.
Virgin
Рейтинг: 8 НеутралноТова, че електрическите автомобили не са по-екологични от бензиновите и дизеловите се говореше отдавна.
Просто германците посочиха точните цифри.
Hawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноТам е работата, че НЕ СА "ГЕРМАНЦИТЕ"
Въпросната повръщня е ХЕБРИДБА РУСКА ПРОПАГАДНА
сучинена от СЪВЕТСКИЯ ГРАЖДАНИН
НИКИТА Александрович ЖОЛКВЕР - син на СЪВЕТСКИ НОМЕНКЛСТУРЧИЦИ
завършил "журналистика" в СССР през 1981г.
Това че НЯКОЙ Е ПЛАТИЛ въпросното нещо да се публикува в Дойче Веле
е друг въпрос....
Virgin
Рейтинг: 8 Весело[quote#46:"Hawaii"][/quote]
Хайде, и ADAC станаха руски агенти.
Според мен и жена ти води хибридна война в полза на руснаците всеки път когато ти вдигне скандал.
apolon78
Рейтинг: 225 РазстроеноДа, всички говорят за екология и се бият в гърдите, но... бизнесът си е бизнес!
Не може 1/3 от продажбите на коли да е на безполезни джипове по два тона и нагоре с мощни и лакоми двигатели, както и да се стремиш да правиш също толкова мощни, тежки и неефективни електрически коли. При сегашното равнище на технологии, последните биха били особено практични за малки градски коли и "баничарки", които да се движат икономично, безшумно и с нулеви емисии в градовете, но не това в фокусът за съжаление. От друга страна, за дълъг път дизелът и втечнения (или природен газ) са по-ефективни, икономични и екологични (ако вземем целия процес на производство, експлоатация и рециклиране на автомобила). На следващо място, мощности от над 100 к.с., хайде нека са 150 к.с. за лека кола са абсолютно излишни и ако е въпрос на екология, такива трябва да се облагат зверски, за да се ограничи употребата им. Да, ама не, защото там са големите печалби и автомобилната мафия трябва да се храни.
Така че, докато горните наблюдения са валидни, всички приказки за екология в автомобилостроенето са "пунта мара".
Yomega
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#5] от "George Svinarov":
не че няма хиляди коли и голяма час от тях стари таралясници но София в гоялам степен страда от географското си разположение на котловина да е "захлюпена" в една голяма част от времето. Лятото пък е смога...Всеки е виждал как като хванеш магистрала Тракия посока Пловдив и в София е било мрачно и облачно след първия тунел изведнъж тотална промяна :)
гошо
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#2] от "zxp53317185":
гошоА пък ако забранят въобще автомобилите ще е супер чистота Което хич не е лошо и съвсем постижимо Не ми е много ясно защо например трябва да ходиш с кола на работа а не с гр транспорт
redguy
Рейтинг: 1195 НеутралноКъм днешна дата е така, но много европейски и скандинавски държави имат програми за минаване изцяло на ВЕИ идните 20-30 години.
То е и неизбежно така или иначе. Не може до безкрай да се копае и точи от земята.
След 20-30 години напредналите държави ще са си подредили източниците на енергия, без въглища, само на прогресивните балкани дизел-юнаците ще продължават да приказват, че са по-чисти и само тука ще горим още въглища и пластмаса.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
jazzdevil
Рейтинг: 207 Гневно"..73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО"
Кой гретен обяви СО2 за ОТРОВЕН?!?
dr.maris
Рейтинг: 244 НеутралноИзмежду двигателите с вътрешно горене най-големи парникови емисии на единица път има бензиновият, със значително по-ниски е дизеловият, а с най-ниски е този на природен газ. При сегашния електроенергиен микс електромобилите не водят до намаляване на парниковите емисии, а по-скоро до известно увеличаване.
Смисълът от въвеждане на електромобилите е само ако така се стимулира намаляването на емисиите при производство на електричество. Възможностите във всяка страна са различни, но поне засега известните технологии са ВЕИ и ядрената енергия. Например ако днес преминем към електромобили, то емисиите радикално ще намалеят във Франция, където около 70% от електроенергията е от АЕЦ, и в страни като Норвегия и Парагвай, където почти цялото производство е от ВЕЦ. Ще нарастнат многократно в Китай и Индия, където дялът на ТЕЦ с въглища е голям. Подобно е положението и в редица европейски страни.
С най-голям дял на ВЕИ от вятър и слънце сега е Германия, и този дял е 25%. Много близо са например Испания и Нова Зеландия. Плътното групиране на първенците около 25% може би означава, че е доближена технологична бариера. Важно е да се знае има ли наистина максимален постижим дял на електроенергията от вятър и слънце и колко е той.
Hawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноИронията ти е повече от неуместна.
Нервността на РУСКИТЕ НЕФТАДЖИИ е такава, че в ХИБРИДКИ като тази
дори не са направили опит да се прикрият, че са те.
РУСКИТЕ ЖОЛКВЕРИ са затова - ДА ХИБРИДИЗИРАТ
jazzdevil
Рейтинг: 207 ГневноДо коментар [#10] от "Hawaii":
Ако не сте разбрали от няколко години вече най-големия производител на нефт и газ в света е САЩ.
bobyb
Рейтинг: 190 НеутралноДокато Дойче Веле взема копейки да публикува пасквили на притеснени руски номенклатурчици, под благосклонния поглед на великата германска автоиндустрия, вълкът е вече в кошарата и строи гигафабрика край Берлин.
Приемам залагания кой от германската света троица ще оцелее като се слегне прахта.
jazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноТози лозунг го бяхме слушали и за комунизма...
Незнайко
Рейтинг: 2963 НеутралноЗатоплистите си затварят очите пред щетите, които производството на батерии, фотосоларни панели и електронни чипове предизвиква, защото така са дресирани от съответните лобита.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевHawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноНЕ САЩ, а ЧАСТНИ КОМПАНИИ от САЩ.
САЩ като държава НЕ Е 100 % зависима от НЕФРА и ГАЗА
както е РУСИЯ
За ЧАСТНИТЕ КОМПАНИИ от САЩ е много лесно да се пренасочат
към ИНОВАТИВНИТЕ ПРОИЗВОДСТВА като това на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ
Което е НЕВЪЗМОЖНО за РУСКИТЕ НЕФТО-ГАЗОВИ МОНОПОЛИ
Hawaii
Рейтинг: 2776 НеутралноADAC са функция на германското ДВГ автомобилостроене,
което ЕЛЕКТРИЧКИТЕ ще фо лишат от МИЛИАРДИ ПЕЧАЛБИ
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноСтатията на DW e доста интересна. А истината за електромобилите е някъде по-средата между двете крайни мнения за тях.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Veselin Dimitrov
Рейтинг: 8 НеутралноКато съвсем не е сто процента сигурно, че CO2 е причината за климатичните промени.
Slick
Рейтинг: 171 ВеселоВсеки се е упражнил по темата електромобили. Двигателят няма НИТО една въртяща част. Конвенционалният двигател има над 2000 части за сервизиране. Ама няма как да знаете, щото нямате Тесли. Изчисленията на разни експертчета са смешни, при положение, че единия дизел бълва 180гр/кв.км, а електро колата - 0. От там нататък сметай квото искаш.
Междувременно Тесла струва повече от всички автопроизводители заедно, без Тойота.
Вие си говорете, не им пречите.
jazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноИ колко електричество отива според за едната помпа дето изпомпва по барел за 3 секунди? Да танкера харчи някакъв дизел ама като го разделиш това върху половин милион ТОНА петрол става нищо и половина - също и с камиона-цистерна дето ще изхарчи 30л за да достави 30 000л.
осмоъ
Рейтинг: 157 Неутралнопри електрическите и особено при двг не се отделя само со2 за да се мери само това. батериите определено все още не са достатъчно "зелени" а и са прекалено тежки. за в бъдеще трябва да се намери заместител на сегашните батерии
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноНяма как да не са калкулирани и тези емисии отделяни при производството на дизелов/бензинов автомобил. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
PETZL
Рейтинг: 761 НеутралноЯвно е прогресивно смаляването на членовете и всички искат голяма кола. Увеличава се партията на малките пишки, с големите SUV-ве. Аз си карам Орела на LPG и пресметнато в бензин, разхода е 3.2л на 100.😊🤪😛🤓🤗😀😅🤡
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.Nick F
Рейтинг: 643 НеутралноТи не си учил електротехника, нали ? Потърси коя машина има най високо КПД и после се писти като селски философ.
Лео
Рейтинг: 1099 НеутралноЕстествено, че щеше да бъде решен. Просто няма как да се зареждат толкова електромобили и няма да се движат. Смятал ли си колко GWh електроенергия биха били нужни да се движат всички сегашни автомобили в София на ток? Някой въобще замисля ли се, че за устойчиво замърсяване не може 2/3 от автомобилите да се движат с един човек? За да си замъкне някой 90-килограмовия задник до работа хаби енергия да придвижи тон и двеста желязо. Няма как да стане.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#61] от "Hawaii":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И като как са функция. Знаеш ли въобще каквое ADAC?
Иво
Рейтинг: 3200 ЛюбопитноФакт, Тръмпи много обича да се хвали с това. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
parallelepiped
Рейтинг: 120 НеутралноДизеловото лоби в Германиа явно прави отчаяни опити да оцелее...
Мен основно ме интерсува какво диша моето дете ходейки по улицата. А там дизелякът е цар, натискайки педала на газта, обикновенно излизат по-големи или малки порции задушлив черен канцерогеннен коктейл от отрови. Всъщност, самата му технология предполага това. Малко като се поизноси, горивният процес започва да се нарушава и се образуват сажди, а от там - димни завеси по улиците...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#73] от "paralelepiped":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ако си толкова загрижен купи му противогаз. Говоря съвсем сериозно. Или смени улиците по които ходи. Направи му точен маршрут, който е най-безопасен.
Ако разчиташ на фандъкова си жив зян.
Molossian
Рейтинг: 62 Неутрално"Германците се тревожат заради глобалното затопляне."
Panta rhei....И по този повод си купуват все по-мощни и по-големи жиПки.
А анализът на въглеродния отпечатък е толкова поръчково написан че всеки средношколец изучаваш счетоводство би се изсмял ехидно.
В калкулациите никъде не видях колко е въглеродния отпечатък при производството на един дизелов СУВ примерно.
Нямаше данни за това, колко въглероден двуокис се отделя при самото производство на дизелово гориво, колко се отделя при добива и разработката на находищата, транспорта на суровия петрол до рафинериите и т.н.
Колко СО2 се отделя при поддръжката на автомобилите с ДВГ. Вероятно писалите статията не смятат че смазочните масла са част от въглеордния отпечатък.
А, да. Вероятно авторите се притесняват основно за това че електрическите автомобили ще принудят доста хора да напуснат работа в отрасъла, защото електричките имат доста по-малко части, съответно и цялата верига на достачици се сгромолясва.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#75] от "Molossian":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Крайно време е тези големи автомобили да бъдат забранени в градовете и да бъдат обложени с непосилни данъци. Освен замърсяването са опасни и при катастрофа за другите участници.
Tod
Рейтинг: 450 НеутралноБъдещето е електрическо. Няма как. В тази статия не видях и думичка за обслужването на дизели и бензини на всеки 20 хиляди километра-масла и разни други. Тесла например няма обслужване.... това пак си цапа.
Фат Ким
Рейтинг: 707 Неутрално"Според изчисленията на ADAC електрическият автомобил постига по-малък въглероден отпечатък от бензиновия чак след 127 500 километра и 8 години експлоатация, а от дизеловия - след цели 219 000 километра и 16.5 години експлоатация."
Това сега как да го коментирам, ADAC иска да ми каже, че в германия им трябват 16 години и половина за да навъртят 219 хил километра?!? Първо тези данни за CO2 са каталожни в реални условия, разхода на гориво е между 20-40% по висок и съответно и с толкова се вдигат емисиите на CO2. Трябва да добавим и още 20% към общите емисии за добив и рафиниране на петрола. Истинския проблем обаче не са безвредните емисии на CO2, а NOx който е доказано смъртоносен и канцерогенен, всички дизелови коли тествани в реални условия изхвърлят межди 5 и 25 пъти над нормата от 80мг/км. Другия проблем са финните прахови частици, при регенерация на DPF филтъра се отделят 1848 пъти над нормата такива частици, вярно само за 15 км, но когато се насложат върху другите чисти 400км преди регенерацията, пак се получава двойно на разрешеното за километър.
jazzdevil
Рейтинг: 207 ЛюбопитноКоето само по себе си го превръща в срамен факт ли?
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#73] от "paralelepiped":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Първо, средната възраст на автопарка в България е около 20 години. В България може да внесеш абсолютно всякаква трошка и да я регистрираш без проблем. В България може да минеш ГТП без катализатор и колата ти да дими по пътищата, защото никой не те проверява. В България се горят всякакви боклуци в печките по села и градове и през зимният сезон на много места се стелят гъсти пушеци миришещи на долнопробни брикети. В България е ужасно мръсно и силно запрашено. Улиците не се метат и мият с години и при малко по-силен вятър всичко е във въздуха. За всичко това, кой е виновен? Производителите на автомобили в Германия? Много се бъркаш...!
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 8 НеутралноТова отдавна беше ясно, не само германците са правили изследвания. Но зелените болшевики са силни в Брюксел и не искат да се съобразяват с фактите. Все пак смятам, че след 15-20 години електромобилите ще се наложат като по-евтин транспорт. Засега са скъпи и сметката не излиза...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноДо коментар [#77] от "Tod":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И това е вярно.
Peter_Griffin
Рейтинг: 1314 НеутралноГлупостите на некадърниците можещи да правят единствено смрадливи нафтови кочини, Мъск е 10 години пред вас и скоро ще завземе и европа, не случайно избра Германия за новия завод да ги пребие на техен терен! Няма никакъв шанс нафтовата кочина да е по-чиста от ел колата.
nigel
Рейтинг: 913 НеутралноМоля ?!?! Изобщо виждал ли сте пнякога електродвигател ?
Или не, пишете си. Не ни пречите, даже ни подобрявате настроението сутрин. Като онзи дето по-горе беше писал за 50% загуби при пренос на електроенергията.
dr.maris
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#78] от "Фат Ким":
Токсичните емисии и парниковите емисии са две различни неща. Статията е за парниковите емисии. При тях е и без значение къде се изпускат - дали тук или на другия край на света.
Статията е пълна с противоречия, защото представя различни мнения. Нищо в нея не трябва да се приема за точно. За мене е полезна заради разните гледни точки.
historama
Рейтинг: 659 НеутралноПод килима има и друго, което някои не искат да го кажат публично. Точно електромобилът ще ни намали зависимостта от страните-бензинаджийки.
Фат Ким
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#85] от "dr.maris":
Така е, сравняването само на парниковите газове е доста манипулативен анализ, при толкова различна технология.
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#75] от "Molossian":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... А, да. Вероятно авторите се притесняват основно за това че електрическите автомобили ще принудят доста хора да напуснат работа в отрасъла, защото електричките имат доста по-малко части, съответно и цялата верига на достачици се сгромолясва...".
Електрическата кола няма ДВГ. Да, така е. Има електрически мотор с ротор, статор и вероятно четки. Но, електрическата кола си има всичко останало. Окачване, джанти, гуми, спирачна и климатична система. Вероятно имат диференциали, полуоски и раздатъчни кутии. Имат и охладителна система за батерията и термопомпи свързани с климатичната система за по-голяма ефективност и използване топлината на батерията. Натъпкани са с електроника и софтуер за управление на заряда и разряда на батерията. Самата батерия тежи стотици килограми и струва, колкото една малка кола с ДВГ.
Производството на автомобили е бизнес. Голям бизнес. Всичко е пресметнато предварително и се знае, колко трябва да плаща клиента на километър, за да се върти тоя бизнес. Повярвай, че производителите на електрически автомобили няма да ти пуснат аванта и не правят коли, за да ти е по-евтино. Ще плаща/ш/ме точно толкова , колкото плащаме когато караме обикновена кола с ДВГ. Сигурен съм, че обслужването за каквото и да било на една електрическа кола ще е много по-скъпо отколкото на обикновена кола. Нищо, че ще е по-рядко. Преди около две години тествах една Тойота Аурис хибрид. Вярно, много икономична но влезе ли в сервиз, дупе да ти е яко. Цялата икономия която си направил от гориво, Тойота ще се погрижи да ти я прибере. Както казах, това е бизнес...!
historama
Рейтинг: 659 НеутралноА някой от ДВ ще напише ли статия за 500-те нови и стари автомобили които ежедневно се регистрират само в София (нямам информация колко се бракуват, но са много по-малко). Или 2 500 всяка седмица, което пък прави над 10 000 месечно, 120 000 годишно! В София разрешаването на транспортните проблеми винаги е догонвало оформянето на нови квартали, така е от поне 50 години насам. Да има някаква визия, идея за разрешаване на този проблем?
Разбира се че не, у нас прогнозите се правят от понеделник до петък, след това има 2 дни за почивка.
quatro_4x3
Рейтинг: 544 Неутрално"че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Преди половин-една година излезе подобна манипулативна статия, в която разпалено се твърдеше, че за една батерия се отделят 35 ТОНА(!) СО2. Всеки поне малко мислещ човек се смееше на това твърдение. Сега свалиха количеството СО2 3 ПЪТИ(!). С тоя темп, след няколко статии ще напишат истината.
Да не забравяме, че за германия и автомобилните ѝ компании, преминаването към ел. коли е много болезнено! Бяха тръгнали в погрешна посока и още не могат да компенсират изоставането си и да адаптират производството си към реалността. С преминаването към ел. автомобили ще трябва да съкратят около 150 000 човека, високо квалифицирани, основно от произвеждащите двигатели и скоростни кутии, които няма къде да преназначат.
Подобни манипулативни статии ще четеме още в следващите години. Да не забравяме и интересите на петролните сатрапии.
Panda
Рейтинг: 8 ВеселоХАХАХАХАХА
Абсолютно неадекватен.
historama
Рейтинг: 659 НеутралноПроизводителите ли? А защо пропускаш управляващите, които са длъжни да събират данъци, но и да създават ред в управляваната територия (не само в България, но и в Швейцария, Люксембург)... Казано по друг начин никой няма да остави готованковците да джиткат по цял ден с колите си, чиято експлоатация идва по-евтина отколкото тези с ДВГ. със сигурност ще ги обложат с някаква таксичка - я за кг на МПС-то, я за габарити, я винетка за движение в града. Както и да го говорим, бъдещето е на обществения транспорт, а индивидуалният е удобство, а защо не и лукс?
Pontif
Рейтинг: 2230 НеутралноTи нагло пренебрегваш замърсяването и загубите от ваденето на петрола от земята, пренасянето му с танкери които също горят петрол, до рафинирането което също използва огромни количества електричество до транспорта до бензиностанциите, до помпането на бензина или дизела което също използва електричество. Нагло пренебрегваш и енергията която отива за производство на катализаторите за колите, сплавите за производство на скоростни кутии и двигатели. Пренебрегваш и производството на масла необходими през целия живот на колата. Доста подло пренебрегваш че най-големия потребител на Кобалт е нефтената промишленост не тази за производство на батерии. На сме започнали да използваме Кобалт преди 10 години, когато започнаха да правят батерии в по-масови количества.
Дизеловата промишленост на Германия е пътник и затова ще помпат такива глупости до последния си ден.
Доста нагло пропускаш също че елелктроенергията все повече се прави от възобновими източници или от газ. Нещо много по-чисто от всичко което е на петрол или въглища. В Клифорния от тази година всички нови къщи трябва да имат фотоволтееци на покрива - нов закон. Всеки който има Тесла или друга ел.кола почти винаги има и панели на покрива си. Така си кара колата безплатно ... и ще ми сравняваш всичко това с дизеловите пачки в Европа? Луд човек. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
pamela
Рейтинг: 1583 Весело"През 2019 година данните за продажбите на този вид автомобили дори накараха министъра на околната среда Свеня Шулце да се обърне към сънародниците си с призив да се ориентират към "по-икономични коли, които не харчат толкова гориво", а още по-добре, ако може да се откажат напълно от автомобила."
*
А няма ли да им препоръча да се върнат да живеят в пещерите?
Съгласна съм, че за ежедневно пътуване в рамките на голям град най-добрата опция е градският транспорт, но ако се ходи семейно на почивка или на екскурзия особено с малки деца автомобилът е необходимост, а не лукс.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "ss":
Не е точно така. Ако трябва да сме точни, в това изледване калкулиран е само въглеродния отпечатък за производството на батериите, не на целите електромобили. Затова би било некоректно за електромобилите да смятаме отпечатъка само за батерията, а за другите за целия автомобил. Наистина, при автомобилите с гориво има верига за производство и доставки на горивото и производство на части, при което има замърсяване, както правилно отбелязахте. Но верига за доставки
при производството на части има и при електромобилите, нали?
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноДа не забравяме, когато четем подобни статии, че КПД на ДВГ е под 30%, а на ел. двигателите е над 90%! Дори само тоя факт разбива всички глупости, които се пишат за някакви предимства на автомоболите с ДВГ по отношение на екологията, дори ако са на газ. Лошото е, че много от комениращите тук, а и изобщо, не могат да разберат какво означава това.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!nikolaimi
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#75] от "Molossian":
Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have warДобавям и акумулатор...Опс забравих катализатора(платина, кобалт и други)
dr.maris
Рейтинг: 244 ВеселоДо коментар [#96] от "quatro_4x3":
А КПД на електрическата печка е 100%. А пък на климатичната инсталация е да речем 300%. И какво означава това?
Petleshev
Рейтинг: 3002 НеутралноДо коментар [#96] от "quatro_4x3":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...КПД-то на двигател с вътрешно горене стига до 45 процента. КПД-то на електрически двигател е над 90 процента, вярно. Обаче има и други подробности. Загуби при пренос и преобразуване на напрежение. Загуби от съхранение и топлинни загуби. Ако напълниш резервоара на кола с ДВГ и я оставиш в гаража, може и след един месец да отидеш да я запалиш и да потеглиш. Колко време ще издържи заредена батерия на електрическа кола? Седмица, две седмици или три седмици...? Има много условности и особености при ползването на електрическа кола. Най-лошата е, че теглото на батериите нараства прогресивно, ако искаш да увеличаваш пробега. За да имаш пробег от 1000 километра, батерията ще тежи вероятно към 1 тон. Това е свързано с много конструктивни особености. Как си представяш да се ударят две коли носещи стотици килограми или тон и половина батерии?
bobyb
Рейтинг: 190 НеутралноНе е вярно че ДВГ има 45%, такова постигат само бавнооборотни корабни дизели, които работят само на оптимални обороти. Тези в колите постигат макс. 30%, от които част фръкват в трансмисията, която е много по-сложна от тази на електричките и в крайна сметка до колелата стигат под 20%.
И как точно теглото ще нараства прогресивно с увеличаването на пробега? Аз все си мислех че е пропорционално, ама ти сигурно имаш някакви доказателства? Пак добре че не си го изкарал експоненциално.