Германски министър поиска забрана на рекламите на нездравословна храна за деца

Германският министър на земеделието призова за забрана на всички достъпни за деца реклами на нездравословни храни, включително сладкиши и продукти с високо съдържание на сол, мазнини и захар, с аргумента, че здравето на младите хора в Германия в бъдеще е заложено на карта, предаде "Гардиън".
Джем Йоздемир от Зелените каза, че е време децата да бъдат защитени от последиците от нездравословната храна, като затлъстяване, диабет и други заболявания.
Според някои потребителски групи предложенията трябва да стигнат по-далеч и да включват забрана на стратегическото позициониране на сладкарски изделия на касите на супермаркетите, където родителите често се чувстват притиснати от децата да ги купуват. Бонбоните и дъвките често дори се поставят близо до алкохолни напитки в малки опаковки.
Според здравни специалисти приблизително един на всеки двама германци е с наднормено тегло, както и 15% от децата. |
"Трябва да гарантираме, че децата могат да растат по-здравословно", каза Йоздемир, добавяйки, че призивите към индустрията да се регулира са се провалили.
Според неговите планове рекламирането на нездравословна храна "във всяка среда, свързана с децата", включително телевизия, радио и "Ютюб" и "Инстаграм", трябва да бъде намалено. В бъдеще такава реклама трябва да се излъчва само между 23:00 и 6:00 часа, допълни той.
Министърът подчерта, че не е за пълна забрана на рекламата, но допълни: "Рекламите вече не трябва да бъдат насочени към деца."
Печатните реклами в детските списания, както и рекламите на билбордове в близост до училища и развлекателни центрове на бонбони и сладкарски изделия трябва да бъдат забранени. Йоздемир каза, че неговата дефиниция за нездравословна храна се основава на насоките на Световната здравна организация.

Здравословното хранене стана жертва на инфлацията във Великобритания
Той посочи, че ще търси междупартийна подкрепа за инициативата, но очаква съпротива.
Планът на Йоздемир е в съответствие с предизборното обещание, посочено в коалиционното споразумение на трипартийното правителство на социалдемократите, Зелените и про бизнес ориентираните Свободни демократи, в което се посочва: "Фокусирана върху децата реклама на храни, с високо съдържание на захар, мазнини и сол в бъдеще не трябва да се допуска за излъчване и в други формати, насочени към деца под 14-годишна възраст".
Но Свободната демократическа партия и християндемократите бяха критични към плановете, а някои от управляващата Социалдемократическа партия също изразиха загриженост.